بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۱۹۳۹
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷
رئیس سازمان خصوصی سازی، نقطه پایان موضوع کش دار خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس را رسما اعلام کرد. او گفت: مزایده چهارم باشگاههای استقلال و پرسپولیس بدلیل عدم احراز اهلیت متقاضیان بی نتیجه ماند.
 تدبیر24میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی با اعلام این نکته که اهلیت خریداران اثبات نشده اعلام کرد 2 ماه وقفه در خصوصی سازی دو باشگاه اتفاق می افتد و بعد از فصل نقل و انتقالات، دوباره ماجرای خصوصی سازی در دستور کار قرار خواهد گرفت. این تصمیمی شجاعانه و دشوار برای سازمان خصوصی سازی بود که البته به دلایل مختلف نمی تواند درباره عدم اهلیت خریداران دو باشگاه فاش گویی کند. با این حال این تصمیم برای آسیب ندیدن هر دو باشگاه اعلام شده تا دوره حساس انتخاب سرمربی و بازیکنان به اتمام برسد و آنگاه شرایط دوباره با حضور خریداران بررسی شود.

رئیس سازمان خصوصی سازی گفت: برای واگذاری سرخابی ها دو ماه تنفس اعلام می کنیم اما به جهت آنکه این دو تیم آسیب نبینند و سازمان خصوصی سازی متهم به بلاتکلیف گذاشتن این تیم ها نشود، استقلال و پرسپولیس همچنان در اختیار وزارت ورزش و جوانان بوده و این باشگاهها می توانند نقل و انتقالات را با همین شکل در این فصل انجام دهند.

نکته جالب در حرف های او ابراز خوشحالی اش از عدم واگذاری پرسپولیس به دو مجموعه ایران خودرو و سایپا است، دو گروهی که پوری حسینی آنها را خصولتی (خصوصی ـ دولتی) می نامد. او گفت: از اینکه سرخابی ها به متقاضیانی که گفته می شد خصولتی هستند و ما هم علاقه مند نبودیم این تیم ها را به آنها واگذار کنیم؛ واگذار نشدند خوشحال هستم.

گفته می شود وزارت ورزش با اتخاذ سیاستی تازه در پی تقویت دو باشگاه برای حضور موفق در فصل آینده فوتبال ایران است تا مسائلی که امسال گریبانگیر استقلال و پرسپولیس بود، رفع شود. احتمالا این اقدامات از انتخاب سریع افراد شایسته برای مدیریت دو باشگاه آغاز می شود. رفع مشکلات مالی در توافق با اسپانسرها نیز در دستور وزارت ورزش قرار دارد. هر دو باشگاه مطالباتی سنگین از فصل گذشته به بازیکنان بدهکار هستند که این موضوع باید به سرعت حل و فصل شود. 
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها