بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۱۹۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۷
معاون پارلماني رياست جمهوري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه فني و حرفه اي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: دانشگاه هاي كشورمان به لحاظ توسعه كمي بعد از انقلاب بسيار توسعه پيدا كرده است اما در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت دچار نقص هستيم، بنابراين خلا هايي در اين حوزه وجود دارد، اما اين دانشگاه مي تواند اين خلاها را پر كند و هدف ازبنيان آن نيز همين بوده است
 تدبیر24: معاون پارلماني رياست جمهوري نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي دانشگاه فني و حرفه اي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: دانشگاه هاي كشورمان به لحاظ توسعه كمي بعد از انقلاب بسيار توسعه پيدا كرده است اما در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت دچار نقص هستيم، بنابراين خلا هايي در اين حوزه وجود دارد، اما اين دانشگاه مي تواند اين خلاها را پر كند و هدف ازبنيان  آن نيز همين بوده است.


به گزارش اداره كل روابط عمومي دانشگاه فني و حرفه اي كشور، حجت الاسلام و المسلمين دكتر مجيد انصاري معاون پارلماني رياست جمهوري در نمايشگاه دستاوردهاي پژوهشي اين دانشگاه با بيان اينكه نمايشگاه نشان دهنده گوشه اي از فعاليت هاي دانشگاه فني و      حرفه اي است، گفت: اين نمايشگاه اقدام خوب و موثري است و براي شناساندن ظرفيت هاي بالقوه اين دانشگاه به مسوولان كشور به خصوص نمايندگان مجلس كه نقش مهمي در تصميم گيري ها و تخصيص بودجه ها دارند موثر و تعيين كننده است .

مجيد انصاري افزود: ما در مقطعي از تاريخ كشورمان هستيم كه بيش از پيش به توسعه كمي و به خصوص كيفي مراكز علمي و پژوهشي  ايجاد پيوند بين مراكز علمي و تحقيقاتي  كشور با بازار كار و تربيت نيروي انساني متخصص و ماهر نيازمند هستيم.

وي بابيان اينكه بدون شك اين دانشگاه مي تواند تامين كننده تمامي نيازهاي بازار كار باشد، خاطرنشان كرد: پرداختن به مسايل صرفا ذهني و تئوري كه دانشگاه پاسخگوي نياز ما نيست و در حال حاضر يكي از خلاهاي موجود در كشور اين است كه بين فارغ التحصيلان دانشگاه ها  و  نياز هاي عرصه اشتغال كشور به خصوص مسايل فني وحرفه اي ارتباطي برقرار نيست و همين موضوع موجب شده ما دچار عدم توازن در عرضه و تقاضاي نيروي كار تحصيل كرده باشيم.

معاون پارلماني رياست جمهوري تصريح كرد: جمع بسيار زيادي از فارغ التحصيلان كشور مداركي گرفتند وتحصيلاتي را گذراندند كه متاسفانه  بازار كاري براي آنها نيست، بنابراين دانشگاه فني و حرفه اي كشور مي تواند اين حلقه وصل را ايجاد كند و تاكيد بنده براين است كه ارتباط ميان دانشگاه و مراكز توليدي و صنعتي كشور در عرصه هاي مختلف به همه عرصه هاي توليدي مستحكم تر باشد.

اين مقام مسوول گفت: در واقع دانشگاه فني و حرفه اي بايد بيشتر تقاضا محور دانشجو را گزينش كند، آموزش بدهد و حتي در برخي از مناطق بايد سيلابس هاي درسي و برنامه هاي درسي متناسب با تقاضا دهنده باشد، اين كه ما يك فرمول واحدي جداي از نيازهاي بازار براي تحصيل طراحي بكنيم روش چندان موفقي نبوده و نخواهد بود.

وي افزود: امروزه آموزش و پرورش و آموزش عالي در كشورمان از عدم تناسب برنامه درسي و تقاضا رنج مي برد، از اين جهت من فكر مي كنم اين دانشگاه از اين نظر كه آموزش ها تقاضا محور و متناسب با بازار كار است ظرفيت اين را دارد كه الگوي سازنده براي ساير دانشگاه ها بشود .

معاون پارلماني رياست جمهوري نمايشگاه دستاوردهاي دانشگاه فني و حرفه اي را مثبت ارزيابي كرد و گفت: دانشگاه هاي كشورمان به لحاظ توسعه كمي بعد از انقلاب بسيار توسعه پيدا كرده است اما در حوزه ارتباط دانشگاه با صنعت دچار نقص هستيم، بنابراين خلا هايي در پيوند بين علم و تبديل شدن علم به فناوري و فناوري به توليدات صنعتي وجود دارد، اما اين دانشگاه مي تواند اين خلاها را پر كند و هدف ازبنيان اين دانشگاه نيز همين بوده است.

وي در پايان افزود: با وجود اينكه اين نمايشگاه  در محدوده كوچكي برگزار شده است اما ظرفيت نمايش توانمندي هاي بزرگ اين دانشگاه را دارد وبه نظر بنده كارهاي خوبي انجام شده اما بايد قدم هاي بزرگ تري برداشته بشود كه اميد واريم به خصوص در حوزه هاي اقتصاد دانش بنيان و دانش هاي نو جايي كه ما فاصله زيادي با دنيا نداريم بايد اهتمام ويژه اي به آن بشود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها