بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۲۰۳۵
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۰۳
مولاوردی در همايش "زنان حماسه‌ساز" در استان خوزستان
زنان دفاع مقدس، شهادت و شهامت را از انحصار مردان درآوردند و نام نيك خود را در دوران حماسه و ايثار جاودان كردند

تدبیر24:شهين‌دخت مولاوردي، معاون رئيس‌جمهوري در امور زنان و خانواده كه براي حضور در همايش "زنان حماسه‌ساز" خرمشهر به استان خوزستان سفر كرده است، بعد از ظهر امروز (پنج‌شنبه) با شايسته احمدي‌زاده، همسر شهيد كجباف كه در نبرد با داعش به شهادت رسيد، صحبت كرد.

وي با ابراز همدردي با همسر اين شهيد مدافع حريم، از موضع هوشمندانه و قاطعانه خانوادة كجباف در رد پيشنهاد معامله بر سر تحويل پيكر اين شهيد، تقدير كرد. شهيد هادي كجباف، اواخر فروردين امسال در مبارزه با تروریست‌های تکفیری داعش به شهادت رسيد و نيروهاي تروريست داعش براي بازگرداندن پيكر وي، درخواست معامله نقدي يا مبادله انساني كرده بودند كه اين پيشنهاد با موضع قاطع خانواده و همسر وي مواجه شد.


بازديد معاون رئيس‌جمهوري از گلزار شهداي خرمشهر

مولاوردی همچنین براي تجليل از ياد و خاطرة زنان حماسه‌ساز خرمشهر در جريان آزادسازي اين شهر به استان خوزستان سفر كرده است، در مزار شهداي خرمشهر حضور يافت و در كنار مزار شهداي زن اين شهر از حماسه‌سازي و شهامت آنان تجليل كرد.

به گزارش خبرنگار تدبیر24 شهين‌دخت مولاوردي بلافاصه پس از ورود به شهر اهواز و در پي استقبال معاون استاندار و مديركل امور زنان استان خوزستان و فرمانداران اهواز و خرمشهر، راهي گلزار شهداي خرمشهر شد؛ جايي كه چندين دانش‌آموز دختر در كنار مزار زنان شهيد اين شهر حاضر بودند تا پس از خوش‌آمدگويي به معاون رئيس‌جمهوري، دكلمه و سرودي در بزرگداشت ياد و خاطرة زناني سر دهند كه در جريان مقاومت 36 روزه براي مقابله با سقوط اين شهر، جان خود را از دست دادند.

معاون رئيس‌جمهوري در كنار مزار دانش‌آموز شهيد، شهناز محمدي‌زاده و معلم جهادگر، شهيد شهناز حاجي‌شاه تاكيد كرد كه زنان دفاع مقدس، شهادت و شهامت را از انحصار مردان درآوردند و نام نيك خود را در دوران حماسه و ايثار جاودان كردند. در اين ديدار، نرگس كريمي، مشاور معاون رئيس‌جمهور در امور ايثارگران و خانم زماني، مدير موسسه بهار خرمشهر كه همسر شهيد موسوي، فرمانده سپاه خرمشهر است، به همراه جمعي از مديران و كاركنان استان حضور داشتند.


ديدار معاون رئيس‌جمهوري با خواهران شهيد محمد جهان‌آرا در شلمچه

معاون رئيس‌جمهوري در امور زنان و خانواده همچنین با حضور در مزار شهداي گمنام شلمچه، با خواهران شهيد محمد جهان‌آرا ديدار و گفتگو كرد.

منطقة شلمچه كه در منطقة شمال‌غربی خرمشهر قرار دارد، يكي از مناطق اصلي درگيري ميان رزمندگان ایران و نيروهاي بعثي عراقي بود. ارتش عراق در ۳۱ شهریور ۱۳۵۹ با گذر از این منطقه به سوی خرمشهر تاخت و تصرف آن، اهميت راهبردی بسياري براي عراقي‌ها داشت. در طول جنگ هشت سالة ايران و عراق اين منطقه بارها و بارها مورد تهاجم نيروهاي عراقي قرار گرفت و درگيري‌هاي شديد منجر به كشته شدن ده‌ها رزمندة شجاع ايراني شد، به‌طوري كه گفته مي‌شود مزار هزاران شهيد ايراني در شلمچه است.

با كشف پيكرهاي پاك حدود 400 شهيد دفاع مقدس و در پي بازديد مقام معظم رهبري از شلمچه، مدفن 8 شهيد گمنام به صورت نمادين بازسازي شد. در اطراف اين محدوده، بقاياي خاكريزها، دكل‌هاي ديدباني؛ تانك‌هاي به گل نشسته قرار دارد. معاون رئيس‌جمهوري با حضور در اين مكان و ديدار صميمانه با خواهران شهيد محمد جهان‌آرا، فرمانده سپاه خرمشهر، و نزديكان ديگر شهداي دفاع مقدس، ياد و خاطرة تمامي شهداي ايران و انقلاب اسلامي‌ را گرامي داشت. پس از آن، معاون رئيس‌جمهوري از گمرك شلمچه و جزيره مينو (مينودشت) در ساحل اروندرود بازديد كرد و در جريان فعاليت‌هاي توسعه‌اي اين مناطق قرار گرفت.


مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها