بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۲۱۲۵
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم را برای تماس‌ها و ارتباطات بین‌المللی فراهم کنند.
 تدبیر24:  مجتبی شریعتی‌نیاسر با حضور در دانشگاه مازندران با تاکید بر تهیه برنامه راهبردی دانشگاه گفت: برنامه راهبردی در زمره ضرورت‌های اولیه و بسیار مهم است زیرا داشتن برنامه حتی اگر بخشی از آن را هم انجام ندهیم بهتر از آن است که اصلا برنامه‌ای نداشته باشیم.

وی همچنین با تاکید بر تقویت رشته‌های بین رشته‌ای؛ خواستار تعریف شاخص‌های برنامه 1404 دانشگاه‌ها برای 10 سال آینده به منظور حرکت در مسیر افق نقشه علمی کشور شد.

معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به اینکه در سال گذشته جمعیت دانشجویان خارجی سه برابر سال قبل از آن بوده است، خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به دیپلماسی برجسته علمی دولت، زمینه برای تعاملات بین‌المللی افزایش یابد.

شریعتی نیاسر با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید زیرساخت‌های لازم را فراهم کنند تا تماس‌ها و ارتباطات بین‌المللی برقرار شود، افزود: به دلیل محدودیت‌های بین‌المللی بیشترین تراکم جمعیت خارجی‌ها در ایران را افغانستانی‌ها و عراقی‌ها تشکیل می‌دهند؛ بنابراین اگر این فشارها برطرف شود، از سایر کشورهای منطقه و حتی اروپایی نیز دانشجو جذب خواهیم کرد.

معاون آموزشی وزیر علوم به نامه ارسالی وزیر علوم کشور ایتالیا درباره تحصیل تعدادی از دانشجویان ایتالیایی برای رشته‌های معماری و باستان‌شناسی در ایران اشاره کرد و تهیه بروشورهای معرفی دانشگاه به زبان انگلیسی، فعال کردن سایت انگلیسی دانشگاه، بازدید کارشناس روابط بین‌الملل دانشگاه از سایت‌های دانشگاه‌های کشورهای دیگر برای رصد دانشگاه‌های هم‌سطح و ایجاد ارتباط علمی و ... را از راه‌های آماده‌سازی سازوکار لازم برای جذب دانشجویان خارجی دانست.

رییس دانشگاه مازندران نیز در این دیدار به معرفی دانشگاه جامع استان و پتانسیل‌های موجود پرداخت و گفت: دانشگاه مازندران با دارا بودن 12 دانشکده و حدود 12 هزار دانشجو از ظرفیت خوبی در مقیاس‌های مختلف برخوردار است.

فخرالدین اصغری آقمشهدی اظهار کرد: براساس رتبه‌بندی موجود از نظر شاخص تعداد دانشیار و استاد نسبت به کل اعضای هیات علمی، جزء 10 دانشگاه اول کشور هستیم یعنی حدود یک سوم اعضای هیات علمی دانشگاه مازندران را دانشیار و استاد تشکیل می‌دهد.

رییس دانشگاه مازندران با ارایه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده طی یک‌سال گذشته، به اقدامات انجام شده در ارتقای کیفیت آموزشی دانشگاه، مدیریت بدهکاری چندین میلیاردی دانشگاه برجای مانده از سال‌های گذشته، کاهش هزینه‌های جاری در مقایسه با سال قبل با وجود افزایش حجم فعالیت‌های دانشگاه، مستندسازی معنی‌دار اموال غیرمنقول دانشگاه و اجرای شفاف و قانونمند امور دانشگاه، به نقشه جامع دانشگاه در افق 1404 که توسط معاونت آموزشی دانشگاه در حال تدوین است اشاره کرد و افزود: توسعه دیپلماسی علمی و ارتباطات بین‌المللی، به طور جدی در سال 1394 جزء اولویت‌های کاری این دانشگاه است.

اصغری آقمشهدی حضور فعال در نشست‌های اتحادیه دانشگاه‌های حوزه دریای خزر و ارتباط موثر و برقراری تفاهم‌نامه‌های همکاری دوجانبه برای تبادل دانشجو، سفر هفته گذشته هیات بلندپایه علمی دانشگاه قرقیزستان به دانشگاه مازندران و سفر هفته آینده هیات بلندپایه دانشگاه مازندران به دانشگاه گوآنژو چین به همراه تعدادی از دانشجویان را از جمله فعالیت‌هایی دانست که در راستای ارتباطات بین‌المللی و جذب دانشجوی خارجی انجام گرفته و یا در حال انجام است.

رییس دانشگاه مازندران در پایان، کیفیی‌سازی آموزش، تشکیل شورای بورس برای نخستین بار در دانشگاه، ایجاد دوره پسادکتری و ... را از جمله فعالیت‌های مهم یک سال اخیر عنوان و اظهار کرد: از وزارت علوم انتظار مساعدت در دریافت مجوز مرکز آموزش زبان فارسی داریم که این مهم در جذب دانشجویان خارجی نیز بسیار موثر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها