بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۲۲۷۳
تعداد نظرات: ۱۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۱۸
آیاشایعات رنگ واقعیت به خود می گیرد
ستادی که پس از دهه ها ریاست فیروزآبادی بر خود هم ظرفیت بالقوه ای برای تغییر نفر اول خود دارد و هم محسن رضایی به دلیل ارتباطات خوبش در سطح نظام و تجربه مهم جنگ می تواند گزینه مناسبی برای آن باشد . . .
 تدبیر24:در چند روز گذشته شایعه مهمی دست به دست می شود که در آن موضوع ریاست محسن رضایی بر ستاد کل نیروهای مسلح و جانشینی وی به جای سرلشگر فیروزآبادی مطرح است . این شایعه گسترده هر چند هنوز از سوی مقامات رسمی نظامی کشور تایید نشده است اما نگاهی به روند بازگشت محسن رضایی به عرصه نظامی گری شاید نشان دهنده این موضوع باشد که این شایعه ممکن است به واقعیت بدل شود .

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 محسن رضایی دبیر فعلی مجمع تشخیص مصلحت نظام که در سال 76 و پس از سالها مشغولیت در رده های عالی نظامی ترجیح داد لباس سبز رنگ سپاه را از تن بیرون کند و با تحصیل در مقطع دکتری رشته اقتصاد از خود چهره ای سیاسی و اقتصادی بسازد در طول تمام سالهای حضورش در عرصه سیاست یکی از ناکام ترین افراد لقب گرفته است چه اینکه وی در اوایل خداحافظی اش با نظامی گری نتوانست توفیقی در راه یابی به مجلس ششم پیدا کند و بعد از آن هم در سه دوره انتخابات ریاست جمهوری چیزی جز انصراف ، شکست و شکست نصیبش نشد .البته وی در همه این سالها با حکم رهبر معظم انقلاب در جایگاه دبیری مجمع حضور داشت و توانست با گسترده کردن زیر شاخه های دبیرخانه مجمع تشخیص تشکیلات عریض و طویلی راه بیندازد و درعرصه دیگری به نظام خدمت کند. اما این تشکیلات در کنار فعالیت های اجتماعی و رسانه ای رضایی هیچ گاه نتوانست محبوبیت روزهای جنگ را برای آقا محسن تکرار کند.

رضایی که تحت تاثیر فضای باز سیاسی ناشی از روی کار آمدن دولت محبوب اصلاحات ترجیح داده بود رخت سپاه را از تن به در کند در حالی که پس از شکست های متوالی سیاسی و عدم توفیق در این عرصه فضای مشخصی را پیش روی خود نمی دید ترجیح داد به عرصه سابق خود باز گردد بلکه بتواند بخشی از موفقیت هایش را تکرار کند .اولین جرقه این فکر سال گذشته و در جریان راه پیمایی روز قدس خورد . جایی که مردم در طول خیابان انقلاب رضایی را با لباس سپاه و بدون هر گونه آرم و درجه ای دیدند . البته آن زمان محسن رضایی ترجیح داد با بیان مطالبی همچون نشان دادن آمادگی شخصی اش در پاسخ به حوادث منطقه از میان این موضوع بگذرد اما طولی نکشید که زمزمه های بازگشت وی به سپاه رنگ جدی تری به خود گرفت .

محسن رضایی به سپاه بازگشت. این تیتر بسیاری از روزنامه ها در چند ماه گذشته بود . خبری که البته به نقل از یکی از نزدیکان سیاسی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام روی خروجی های رسانه ای قرار گرفت و طی آن ادعا شد که رضایی با نگارش نامه ای به رهبری درخواست بازگشت به سپاه را مطرح کرده است و با موافقت ایشان به عنوان استاد به دانشگاه بازگشته است. البته همین بازگشت ساده را می توان به تغییر استراتژی دوباره محسن رضایی تفسیر کرد چرا که وی به عنوان یکی از اصلی ترین فرماندهان دفاع مقدس که سالها بعد از جنگ نیز سپاه را راهبری کرده بود اکنون در شرایطی فکر بازگشت به عرصه نظامی گری کرده بود که کشور در برهه خاصی به سر می برد و حوادث منطقه ای لزوم آماده بودن کشور را دوچندان کرده است .

از سویی حکم فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رو به اتمام است و برخی تحلیل گران عقیده دارند محسن رضایی می تواند به عنوان یکی از گزینه های مطرح برای احراز دوباره فرماندهی کل سپاه باشد. موضوعی که البته در شرایط فعلی خیلی دور از ذهن نیست چرا که خود رضایی که در مراسم دانش آموختگی دانشگاه امام حسین (ع) بار دیگر با لباس سپاه اما این بار با درجه سرلشگری و آرم و منسوجات رسمی ظاهر شد . اما شاید بتوان اصلی ترین جایگاهی را که بتوان برای رضایی متصور بود ریاست بر ستاد کل نیروهای مسلح دانست. ستادی که پس از دهه ها ریاست فیروزآبادی بر خود هم ظرفیت بالقوه ای برای تغییر نفر اول خود دارد و هم محسن رضایی به دلیل ارتباطات خوبش در سطح نظام و تجربه مهم جنگ می تواند گزینه مناسبی برای آن باشد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا مرد همیشه نامزد ریاست جمهوری را باید از این پس به جای دکتر رضایی سردار رضایی صدا کرد یا خیر؟

تکمیلی :

در همین رابطه دفتر دکتر محسن رضایی طی اطلاعیه اعلام کرد :



بسمه تعالی

اخیراً شایعاتی مبنی بر سپردن مسوولیت جدیدی در نیروهای مسلح به دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در رسانه ها منتشر شده است که بدینوسیله تکذیب می گردد. ایشان همانطور که بارها اعلام کرده اند خود را سرباز رهبر عظیم الشان انقلاب می دانند و هم اکنون در حال مشاوره و کمک به نیروهای مسلح هستند و هیچ تصمیم دیگری گرفته نشده است.

از رسانه های گروهی و فعالان رسانه های اجتماعی، درخواست می شود که ضمن رعایت اصول اخلاق رسانه ای، انتشار اخبار مرتبط با دکتر محسن رضایی را از طریق پایگاه اطلاع رسانی شخصی ایشان و یا پایگاه اطلاع رسانی مجمع تشخیص مصلحت نظام پیگیری نمایند.

یادآور می شود اخبار مرتبط با فرمانده کل قوا تنها در صورت انتشار در پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری، قابل استناد است.

بدیهی است، دفتر دکتر محسن رضایی در صورت ادامه تخلفات و شایعه پراکنی ها،  پیگرد رسانه های خاطی، را از حقوق قانونی خویش می داند.

دفتر دکتر محسن رضایی

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۱۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
2
7
براش ارزوی موفقیت دارم
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
3
1
آیا این جابجایی ها در راستای .... است
ثمن
|
-
|
۱۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۲
6
5
الان زمانی نیست که سردار با کت وشلوار در مجمع باشد حال سردار 8 سال دفاع مقدس باید در لباس رزم باشد تا خاطر رهبر معظم از نیروهای مسلح راحت تر گردد.
مهسا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
12
2
اگر قبل از 29خردادپروژه علنی شدن ورود زنان به ورزشگا ه ها را متوقف نکنید.29خرداد منتظر جواب سخت امت حزب الله باشید
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۳
مهسا خانم یک بار هم این پیغام را به نام علی در دیدار حاج حسن آقا خمینی با عارف داده اید که هیج ربطی با هم ندارد
سید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۳/۱۷
1
2
آقا رضا ماشاالله به هوش و ذکاوت و حافظه ات . خوب دستش را رو کردی.
مهدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۳
1
0
بنده به تجربه 10ساله در مقام پژوهشگر و تحلیلگری مسایل امنیتی و نظامی بهترین شخص نظامی و با تجربه ترین فرد ممکن در طول نظام جمهوری اسلامی آقای محسن رضایی است. و به دلیل محبوبیت در سه نهاد سپاه انتظامی و ارتش و حتی بسیج و ... و بدلیل محبوبیت مضاعف در نظر مردم به عنوان یک چهره نظامی و تا حدی سیاسی شاید بهترین گزینه برای ریاست ستاد کل نیروهای مسلح باشد. اقای فیروز ابادی از محبوبیت خاص چه در نظر مردم و چه در نظر نهادهای نظامی برخوردار نیست. و محسن رضایی با توجه به همفکری با دولت جدید و محبوبیتش در نهادهای نظامی می تواند به پیشبرد اهداف نظامی و هماهنگی انها کمک مضاعفی بنماید.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۱/۰۸
1
0
محسن رضایی هیچ محبوبیتی نزد پرسنل ارتش نداره.
یحیی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۵/۰۱/۱۸
0
0
باسلام اولان سردار محسن رضای یک سرباز هستنند اکرفرمانده کل قوا هردستوری بدهند باید چشم بگوید و8سال دفاع مقدس یک فرمانده خبره و دلسوز به رهبری وملت شریف ایران بودند بنظرمن یک نظامی بازنشسته هستم واز نزدیک با ان بوده ام درجهبه لیاقت پست بالاتر را دارند و پرسنل ارتش او را دوست دارند و بچهای سپاه بیشتر هرکچا باشند موفق باشد
حمیدرضا رشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۳۳ - ۱۳۹۵/۰۱/۲۷
0
0
سلام.ابتداعا عرض را منوط به این مهم میکنم در چنین شرایطی که اولین بار است اتفاق افتاده شما باید پیام بدهید که چکار باید کرد بعد انتظار داشته باشیم.اولا من همیشه فکرم معطوف به این موضوع میباشد که وقتی ارگانها مطلعند خودشان پیگیری میکنند مگر شب که ما خواب هستیم پلیس منتظر میشه ما بریم شکایت کنیم بعد بیان دیگه چه برسه این که همه خبر دارند ومن هرروز اطلاعات زنگ میزنم .دولت ومردم .اطلاعات سپاه ودادسرا شکایت کردم که نامه دست اینهاست ووقتی انقدر راحت اینجا هستند فقط ده تا قاضی تو این کوچه وروحانی و کلانتری اگر میشد چه کاری بود من عقب افتاده وقتی فامیل و همسایه و ....میبینند باید اقدام کنند واز لحاظ دیگر موضوعات وصددرصد امتحان دستگاه که به همه مسوولین خبر دادم و اگر ما خواب ببینیم از مشهد به شیراز از انجا به تهران کلی خرید وکلی فامیل بیدار بشیم میبینیم مثلا نیم ساعت خواب بودیم که در بیداری حداقل ده روز حالا خوابها راحساب کنیم باید ده سال وقت بزاریم از طرفی وقتی میشنویم که مثلا امام رضا امده به خواب یک نفر شفا داده مطمعنا وسوسه بیچاره میکنه تا همان بشود باعث آخرالزمان بیچاره شدنمان یا در روز هزار نفر میبینیم که اصلا نمی شناسیم در این شرایط چطور بهم حالی کنیم و.... وکالت هرچی بگم از کجا میخاد بفهمه راست است یا دروغ
حمیدرضارشیدی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۴/۰۷
0
0
سلام.ببینید حاصل هرچه کنیم برداشت خواهیم کرد واز ارتباط گفتاری شنیداری همه مملکت با من ودوره اخرالزمان امواج رادیویی مغناطیسی زمین که تمام مردم فقط با من میتوانند صحبت کنند نشانه ایست که خداوند از ان دنیا با من فرستاده که شماها فهم ان را به مردم شناساندید ولی من بازن خرابی که اصلا متوجه نیست که خدا کارهای دیگری بمن سپرده که باید انجام دهم ولی کوتاهی شما باعث پررویی یک مشت زن ولگرد بادستگاه کنترل مغز من را از انجام کارم دور کرده که مطمعنا باید جوابگو باشید وسلام
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها