بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۲۴۳۲
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۵
 تدبیر24: مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: بیماری‌هایی نظیر وبا، اسهال خونی و مسمومیت غذایی از شایع‌ترین بیماری‌هایی است که معمولاً در فصل تابستان افراد جامعه و به ویژه کودکان و سالمندان را تهدید می‌کند.

"مرتضی عابدینی"  با بیان اینکه این بیماری‌ها اغلب از خوردن آب و موادغذایی آلوده ناشی می‌شوند، افزود: اسهال، استفراغ، گرفتگی شکمی و عضلات و عطش زیاد از جمله علائم بیماری‌های روده‌ای در فصل تابستان است.

وی ادامه داد: این بیماری‌ها می‌تواند از طریق تماس مستقیم با دست‌های آلوده، تماس با مواد دفعی و استفراغ بیماران و یا لوازم آلوده بیمار منتقل شود و از طرفی با توجه به اینکه میکروب وبا می‌تواند در آب زنده بماند آشامیدن آب آلوده به مدفوع موجب انتقال بیماری می‌شود.

عابدینی اظهار کرد: بهترین راه‌های پیشگیری از این بیماری‌ها استفاده از آب سالم، پرهیز از مصرف آب غیرمطمئن مثل چشمه‌ها و رودخانه‌ها، ضدعفونی میوه‌ها و سبزی‌ها قبل از مصرف، عدم استفاده از یخ‌های غیربهداشتی در سفر، دور نگهداشتن موادغذایی و آشامیدنی از دسترس حشرات و رعایت بهداشت فردی است.

وی افزود: نصب علائم هشدار دهنده در پارک‌ها، گورستان‌ها و پایانه‌ها به منظور عدم استفاده از آب ویژه فضای سبز برای آشامیدن، عدم خرید موادغذایی از فروشندگان دوره‌گرد، جداسازی دام از محل زندگی، جلوگیری از آبیاری مزارع با استفاده از فاضلاب خام، جلوگیری از شنا کردن افراد در آب‌های آلوده و نامطمئن، عدم تماس بین غذاهای پخته شده و موادغذایی خام از جمله مواردی هستند که می‌توانند افراد جامعه را در مقابل تهدید بیماری‌های عفونی روده‌ای حفظ کنند.

این کارشناس مواد غذایی گفت: مصرف بستنی در فصل گرما به علت خامه بکار رفته در آن می‌تواند خطرناک باشد به ویژه اگر بستنی سنتی از خامه غیر پاستوریزه تولید شود.

مسئول واحد نظارت بر مواد غذایی شبکه بهداشت و درمان ملایر گفت: به خاطر داشته باشید موادغذایی پخته شده باید در کوتاه‌ترین فاصله زمانی مصرف شوند در غیر این صورت باید آن را به درستی نگهداری کنیم به این معنا که وقتی دمای ماده غذایی پخته شده به اندازه دمای محیط رسید، باید یا آن را در دمای 60 تا 80 درجه گرم نگهداریم و یا اینکه در درجه حرارت زیر چهار درجه یعنی دمای یخچال نگهداری کنیم، در این صورت غذای پخته شده 24 تا 48 ساعت قابل نگهداری در یخچال خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها