بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۲۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۲۵
رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات انتظامی استان ایلام گفت: فردی که با استفاده از گوشی‌های سرقتی و از طریق شبکه‌های اجتماعی برای برخی شهروندان مزاحمت ایجاد می‌کرد شناسایی و دستگیر شد.
 تدبیر24:  سرگرد«علی کسانی»، اظهار کرد: با مراجعه شماری از شهروندان مبنی بر این‌که از سوی افرادی ناشناس و از طریق شبکه‌های اجتماعی برای آن‌ها مزاحمت ایجاد می‌شود موضوع به‌صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی بابیان این‌که پس از اخذ بازجویی‌های لازم از شکات و با توجه به بررسی‌های به‌عمل‌آمده مشابه ایجاد مزاحمت این احتمال قوت گرفت که مجرم یک نفر باشد، افزود: در بررسی خط تلفن‌هایی که از طریق آن‌ها برای شکات ایجاد مزاحمت و اقدام به هتک حیثیت شده بود مشخص شد هیچ‌کدام از خطوط استفاده‌شده دارای مشخصات ثبت‌نامی واقعی نبوده و حتی متعلق به افراد خارج از کشور بوده و به‌صورت غیرمجاز در اختیار متهم قرار داشته‌اند.

رئیس پلیس فتا ادامه داد: با بررسی‌ بر روی گوشی‌های استفاده‌شده مشخص شد یکی از گوشی‌های مورد استفاده‌ی متهم سرقتی بوده که متهم از آن برای مزاحمت شکات استفاده می‌کرد که پس از بررسی‌ها و انجام اقدامات گسترده‌ی فنی و اطلاعاتی و تلاش شبانه‌روزی کارشناسان باوجود پیچیدگی فنی متهم شناسایی و دستگیر شد.

وی تصریح کرد: در تحقیقات به‌عمل‌آمده متهم پس از مواجهه با مستندات پلیس به‌تمامی جرائم ارتکابی اقرار و عنوان داشت با خرید گوشی‌های سرقتی و از طریق اطلاعات شخصی روی آن‌ها برای مخاطبان و صاحبان آن‌ها مزاحمت ایجاد و عکس‌های خصوصی که درگوشی ذخیره بوده است را بر روی پروفایل‌های جعلی قرار داده و برای حذف عکس‌ها از آن‌ها خواسته‌های غیراخلاقی داشته است.

رئیس پلیس فتا ایلام هشدار داد: کاربرانی که با تهدیدات مشابه مواجه می‌شوند بجای پنهان‌کاری و التماس متهم در سریع‌ترین زمان ممکن با پلیس تماس تا به‌موقع ادله جرم کشف و متهم دستگیر شود.

وی گفت: که ذخیره‌ی اطلاعات که فقدان آن‌ها ممکن آبرو و حیثیت افراد را تهدید کند بر روی تلفن‌های همراه و قرار دادن این‌گونه عکس‌ها بر روی پروفایل یا ردوبدل کردن در شبکه‌های مانند سایبر واتس آپ اشتباهی مسلم و ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برای آن‌ها به‌دنبال داشته باشد.

وی با اشاره به این‌که با توجه به گسترش استفاده از فناوری‌های نوین اطلاعاتی در میان کاربران به‌ویژه جوانان و نوجوانان می‌توان بافرهنگ سازی مناسب در این زمینه امنیت فضای مجازی را به حد مطلوب رساند، خاطرنشان کرد: با توجه به این‌که اغلب فعالیت‌ها درزمینه‌های مختلفی هم‌چون سرگرمی، اوقات فراغت، مسائل آموزشی، فرهنگی و ... عموم مردم در این زمینه انجام می‌شود و کاربران زیادی را درگیر خودکرده است می‌طلبد با برنامه‌سازی مناسب و پیش گرفتن فرهنگ صحیح استفاده از آن سلامت اخلاقی و روانی اجتماعی را تأمین کرد.

رئیس پلیس فتا ایلام بابیان این‌که فضای مجازی بر نحوه‌ی رفتار کاربران به‌خصوص جوانان و نوجوانان تأثیر می‌گذارد، افزود: هرچند استفاده صحیح از این فنّاوری‌ها فواید زیادی را دارد اما به همان اندازه هم می‌تواند نتیجه منفی داشته باشد و به‌عنوان یک تهدید جدی محسوب شود.

وی افزود: یکی از این موارد استفاده‌ی بی‌رویه و غیراصولی از شبکه‌های اجتماعی است که می‌تواند در ارتباطات کاربران به علل مختلفی مانند پنهان ماندن و جعل هویت خدشه وارد کند و باعث بروز مشکلاتی در این زمینه شود.

وی یادآور شد: با توجه به این‌که عدم آگاهی از فناوری‌های نوین و آسیب‌های آن‌ها منجر به خطر افتادن حریم خصوصی می‌شود باید با اقدامات کنترلی و نظارت بر کاربران استفاده‌کننده به‌خصوص انجام این عمل از طریق خانواده و افزایش سطح آگاهی و دانش والدین در این حوزه و تبلیغ فرهنگ صحیح استفاده از فضای مجازی از عواقب منفی و مشکلات ناشی از آن جلوگیری کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها