بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۲۵۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
مدیرعامل شرکت صنایع کشتی‌سازی عظیم گسترش هرمز از پایان تعمیرات و خروج نخستین تانکر نفتکش خارجی در داک‌های خشک این شرکت خبر داد.
  تدبیر24: مهدی سیف، اظهار کرد: پس از شش ماه که از افتتاح و بهره‌برداری از داک‌های خشک این شرکت و تعمیرات 10 تا 12 شناور مختلف داخلی می‌گذرد، نخستین تانکر نفتکش خارجی پس از تعمیرات از داک خشک شرکت عظیم گسترش هرمز خارج شد.

وی افزود: داک‌های خشک شرکت عظیم گسترش هرمز می‌توانند به عنوان مطمئن‌ترین و اقتصادی‌ترین روش ممکن در کشور جهت ساخت و تعمیر انواع مختلف ریگ‌های شناور مورد استفاده قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت صنایع کشتی سازی عظیم گسترش با بیان اینکه این کشتی متعلق به یک شرکت کشتیرانی چینی به نام چاوشنگ است، خاطرنشان کرد: ظرفیت ناوگان کشتیرانی این شرکت، حمل 3 میلیون تن نفت است. کشتی وارد شده به داک به نام چاوشنگ دارای 160 متر طول، 25 متر عرض است و قابلیت حمل بیش از 30 هزار تن نفت را داراست.

وی ادامه داد: این کشتی مخصوص حمل فرآورده‌های نفتی و حمل مواد شیمیایی است. امیدواریم با ورود این کشتی، شرکت‌های داخلی مانند شرکت ملی نفتکش جمهوری اسلامی ایران کشتی‌های خود را جهت تعمیرات، به یارد شرکت عظیم گسترش هرمز بفرستند. شرکت‌های خارجی برای اطمینان از تخصص شرکت‌های تعمیراتی گروه‌های ویژه مهندسین و متخصصین خود را جهت ارزیابی فرستاده و پس از اطمینان حاضر به ارسال کشتی خود می‌شوند.

مدیرعامل شرکت صنایع کشتی سازی عظیم گسترش در خصوص مدت زمان تعمیر این نفتکش، بیان کرد: طبق قرارداد باید 20 روزه این تعمیرات انجام می‌شد که با تلاش مهندسین داخلی و تلاش 4000 نفر ساعته، موفق به اتمام این پروژه در 16 روز شدیم. سیستم رانش یا سیستم شافت و پروانه این کشتی تعمیر شد.

سیف از مذاکره شرکت چائو شنگ برای ارسال سه کشتی دیگر جهت تعمیرات به داک خشک شرکت عظیم گسترش خبرداد و اضافه کرد: در این مدت یک شرکت ترکیه ای مذاکرات خود را برای انجام تعمیرات بر روی یک کشتی پارامکس انجام داده است. این کشتی فله بر ظرفیتی بین 35 تا 50 هزار تن دارد.

وی، مهمترین رقبای شرکت عظیم گسترش در منطقه خاورمیانه را شرکت‌هایی از کشورهای عمان، بحرین و امارات متحده عربی اعلام کرد.

این مقام مسئول با اشاره به توافق با شرکت‌های خارجی در جهت همکاری بر سر تعمیرات کشتی، خاطرنشان کرد: پیش از این با شرکت‌های دوو و سامسونگ به توافقاتی دست یافته بودیم که به واسطه تحریم‌ها این امر محقق نشد. هم اکنون با شرکت‌های معتبر چینی و ترکیه ای از جمله دالیان چین برای مشارکت در تعمیرات به توافقاتی رسیده‌ایم و چناچه شرکت ملی نفتکش ایران و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران نیز تعمیرات خود را به ما بسپارند از تجربیات این شرکت‌ها به طور حتم بهره می‌گیریم.

وی همچنین در خصوص تکمیل طرح‌های شرکت عظیم گسترش افزود: از شش ماه گذشته با حداقل امکانات به موازات تکمیل طرح فعالیت خود را شروع کردیم و امیدواریم با حمایت‌های وزیر صنعت، معدن و تجارت و تأمین منابع از سوی سازمان گسترش(ایدرو) بتوانیم شاهد رشد هرچه بیشتر این شرکت باشیم.

سیف ادامه داد: باید در این مدت امکاناتی از قبیل اسکله پهلوگیری کشتی‌ها، سه چرثقیل زرافه‌ای 35 تن، 60 تن و 160 تن،لایروبی حوضچه آرامش، کارگاه‌های تعمیراتی، سیستم‌های لوله کشی اطراف حوض و سیستم هوای فشرده به بهره برداری برسد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت سازمان گسترش و نوسازی(ایدرو) محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: در حال حاضر تنها کشتی‌هایی با طول 200 متر را پاسخگو هستیم و امیدواریم با سرمایه‌گذاری‌های در حال انجام بتوانیم در آینده کشتی‌های بزرگ را بپذیریم.

سیف از تلاش در جهت ساخت سکو و جکت‌ها خبر داد و اضافه کرد: به دنبال رایزنی و بازاریابی هستیم و مذاکرات اولیه صورت گرفته اما قراردادی منعقد نشده است. تنها باید اعلام کنم در حال حاضر قرارداد ساخت لوله‌های هادی سکو ابوذر را برعهده گرفته‌ایم و از یک ماه آینده عملیات آن آغاز می‌شود.

وی، توافقات هسته‌ای را در روند پذیرش کشتی‌های خارجی مثبت دانست و خاطرنشان کرد: در حال حاضر با چند شرکت خارجی دیگر در حال مذاکره هستیم.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها