بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۵۲۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
  تدبیر24: رئیس سابق یکی از دانشگاه‌های کشور که با انگیزه سرقت، پیرمرد تنهایی را به قتل رسانده بود صحنه جنایت خود را بازسازی کرد. متهم علاوه بر اتهام قتل با شکایت چند مالباخته به اتهام کلاهبرداری در شمال کشور رو به‌رو است.
 رسیدگی به این پرونده از اواسط دی سال گذشته همزمان با کشف جسد مردی در حوالی شهر پردیس در دستور کار پلیس قرار گرفت. ماموران در بررسی های خود دریافتند، این مرد در محل دیگری به قتل رسیده و قاتل جسد را در میان پتو پیچیده و در حاشیه شهر رها کرده است.

سرانجام با بررسی پرونده های افراد ناپدید شده هویت مرد 75 ساله شناسایی شد و کارآگاهان متوجه شدند، همزمان با قتل بخشی از اموال او به نام یکی از دوستانش به نام مهدی شده است.

این مرد دستگیر و در بازجویی ها به قتل اعتراف کرد و گفت: با شیر کاکائو، مقتول را کشته و جسدش را در حاشیه پردیس رها کردم.

پس از تکمیل تحقیقات، متهم با دستور قاضی سعید احمد بیگی، بازپرس شعبه هفتم دادسرای جنایی تهران به محل قتل و رها کردن جسد منتقل شد و صحنه جنایت را تشریح کرد.

او در تشریح ماجرا گفت: سال 80 به عنوان رئیس یکی از دانشگاه ها مشغول به کار بودم. همزمان ساختمان سازی هم می کردم، اما با مشکل مالی روبه رو شده و 380 میلیون تومان بدهکار شدم. برای پرداخت بدهی وام و پول نزول گرفتم که همین زندگی ام را نابود کرد. از حساب دانشگاه برداشت کرده و بدهی ام را دادم. در این مدت هم سعی کردم پول برداشت شده را به دانشگاه بازگردانم. 4 سال قبل به من بورسیه دکتری تعلق گرفت و به همین خاطر باید از سمت ریاست دانشگاه استعفا می دادم. 100 میلیون وام گرفتم و با آن کسری صندوق دانشگاه را جبران کردم.

مرد 54 ساله ادامه داد: وقتی به خودم آمدم دو میلیارد تومان بدهکار بودم. از شمال کشور فرار کرده و به تهران آمدم. در اینجا با مقتول آشنا شدم. او با اعضای خانواده اش ارتباطی نداشت و به تنهایی زندگی می کرد. با فریب مرد تنها 100 میلیون تومان از او گرفته و قرار بود به او سود بالایی بدهم. وقتی به وعده ام عمل نکردم او شروع به غرزدن کرد. من هم برای رهایی از این وضع تصمیم به قتل گرفتم. مرد سالخورده هر شب قبل از خواب شیرکاکائو می نوشید. من هم شب حادثه قرص های خواب آور را در شیرکاکائو حل کرده و به او دادم. بعد از مرگش هم جسد را در حاشیه پردیس رها کرده و با اثر انگشتی که از مقتول گرفته بودم از حسابش برداشت کرده و آپارتمانش را به نام خودم کردم.

متهم به قتل پس از بازسازی صحنه قتل با قرار قانونی روانه زندان شد. از سوی دیگر همزمان با افشای راز این جنایت، تعدادی از مالباختگان که «مهدی» به بهانه ساخت و ساز از آنها کلاهبرداری کرده بود، با حضور در دادسرای یکی از شهرهای شمالی از او شکایت کردند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها