بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۵۲۹۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
نقدی به سخنان رئیس جمهور پیرامون آثار تحریم ها
ه خاطر تحریم‌ها هرجنسی که از خارج به دست شما می‌رسد حداقل 10 تا 15 درصد گرانتر است. یعنی این پول از جیب شما داده شده است
 تدبیر24: منتقدین / علی جعفری -  بدنبال تلاش های شبانه روزی دولت و دیپلمات های کشورمان برای به سرانجام رساندن مذاکرات هسته ای و لغو تحریم های ظالمانه، برخی مخالفان دولت و منتقدان مذاکرات با بی اثر دانستن تحریم ها، به نوعی نفس تحرکات دیپلماتیک دولت را به سخره می گیرند و از این رو حسن روحانی در دومین سالروز پیروزی اش در انتخابات ریاست جمهوری، بین مردم خراسان گفت:  به خاطر تحریم‌ها هرجنسی که از خارج به دست شما می‌رسد حداقل 10 تا 15 درصد گرانتر است. یعنی این پول از جیب شما داده شده است. آنها که می‌گویند تحریم مهم نیست‌، گویی از جیب مردم بی‌خبر هستند. آنهایی که می‌گویند ما در برابر بیگانگان نباید حرف بزنیم و مذاکره کنیم گویی از زندگی مردم بی‌خبرند. اما ما با هدایت‌های رهبری و حمایت مردم هم در داخل کشور غنی‌سازی می‌کنیم هم چرخ اقتصاد را به حرکت در می‌آوریم.

از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب در واکنش به تهدیدهای غرب در حوزه های اقتصادی، با هوشیاری مثال زدنی و درکی عمیق نسبت به توطئه های نظام استکبار برای به زانودر آوردن ملت ایران، نسخه ای شفابخش به نام "اقتصاد مقاومتی" را مطرح ساختند، تا جوانان و متخصصان کشورمان بتوانند با تکیه بر استعدادها و توانمندیهای بومی به نیازهای کشور پاسخ دهند و آسیب پذیری ایران در برابر تحریم های اقتصادی را به کمترین میزان ممکن برسانند.

لذا به سادگی با قیاس نوع واکنش "رهبرمعظم انقلاب" و "رئیس جمهور محترم" به مسئله تحریم ها، خواهیم دید اگر چه در هر 2موضع نفس آسیب های تحریم مورد تایید قرار گرفته، اما در نوع نگاه رهبرمعظم انقلاب به مسئله، نه تنها هیچ اظهار ضعفی در برابر دشمن ابراز نشده است، بلکه با طرح "راهکار اقتصاد مقاومتی" به نوعی طرف مقابل خواهد فهمید که اگر قصد اصرار بر گزینه "تحریم" و در تنگنا قرار دادن ملت ایران را داشته باشد، موقعیت ناخواسته ای را در پیش پای کشورمان می گذارد، که بدون تردید نتیجه اش تقویت ایران اسلامی و شکست آنها خواهد بود، اما در نوع واکنش رئیس جمهور محترم، ناخواسته "گرایی" به دشمن داده ایم که آنها نتیجه بگیرند، اصرار بر افزایش تحریم، "زانوهای" ملت ایران را به لرزه در آورده و با ادامه وضع موجود، زمین گیر شدن "فرزندان خمینی(ره)" نزدیک است(!).

از این رو امید است ریاست محترم جمهور، که همواره پرهیز از افراط و تفریط را بعنوان سرلوحه دولت "تدبیر و امید" مطرح ساخته اند، با توجه به این نکته که همه سخنان ایشان دارای پیام سیاسی برای طرف غربی است، در بیان دیدگاه هایشان کمی بیشتر تامل نمایند تا خدای نکرده بهانه ای بدست دشمن ندهیم.

به گزارش ناطقان، رهبر معظم انقلاب در 13 آبان 92 و در دیدار با جمعی از دانشجویان سراسر کشور پیرامون روند مذاکرات در شرایط فعلی کشور فرمودند: امروز وضعیّت جمهورى اسلامى با سال 82، زمین تا آسمان فرق کرده؛ آن روز ما چانه میزدیم سرِ دو، سه سانتریفیوژ، امروز چندین هزار سانتریفیوژ مشغول کارند. جوانهاى ما، دانشمندان ما، محقّقین ما، مسئولین ما همّت کردند، کارها را پیش بردند. بنابراین از مذاکراتى هم که امروز در جریان است، ما ضررى نخواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
پيام
|
-
|
۰۹:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۵
5
3
اگر مذاكرات به نتيجه برسد كه نخواهد رسيد ان شاء ا... برگي ديگر از حماقتها و خيانتهاي اعتدال به اين ملت مظلوم رو خواهد شد سابقه روشني داريد توجه كنيد كساني كه خواهان آشنايي و اطلاع از اين خيانتها هستند كتاب راز قطعنامه 598 رو مطالعه كنن.
تدبير 24 ميدونم كه نظرم رو نميذاري چون جرأتش رو نداري
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها