بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۲۹۸۶
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۵
اختصاصی تدبیر24/ باحفظ سمت معاونت پارلمانی وزارت علوم
نصیری که در کارنامه کاری خود عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ، نمایندگی مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و ریاست انجمن نجوم ایران را دارد به عنوان استاد تمام رشته فیزیک که ده ها مقاله علمی پژوهشی معتبر بین المللی دارد

تدبیر24 :روز گذشته برخی سایت های خبری اصولگرا در خبری با اشاره به زمزمه های تغییر معاون حقوقی و امور مجلس وزارت علوم تحقیقات و فناوری در راهروهای مجلس شورای اسلامی از خداحافظی سعد الله نصیری قیداری از این سمت خبر داده بودند در حالی که پیگیری های خبرنگار ما حاکی از این است که این خبر صحت ندارد و او با حفظ سمت به مسئولیت مهم دیگری نیز منصوب شده است .
به گزارش خبرنگار تدبیر24 محمد فرهادی وزیر علوم به تازگی در حکمی دکتر سعدالله نصیری قیداری را با حفظ سمت معاونت پارلمانی وزارتخانه به سمت دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در ایران منصوب کرده است . دکتر نصیری که در کارنامه کاری خود عضویت در هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ، نمایندگی مردم زنجان در مجلس شورای اسلامی و ریاست انجمن نجوم ایران را دارد به عنوان استاد تمام رشته فیزیک که ده ها مقاله علمی پژوهشی معتبر بین المللی دارد چهره ای شناخته شده و محبوب در میان دانشگاهیان محسوب می شود و حضورش در کمیسیون ملی یونسکو می تواند نوید بخش ارتباط جدی تر ایران با این نهاد فرهنگی اجتماعی سازمان ملل متحد و تقویت جایگاه آن در کشورمان باشد .
بنا براین گزارش کمیسیون ملی یونسکو ایران پس از پذیرش عضویت ایران در یونسکو، با تصویب مجلس شورای ملی وقت، در سال 1327 تشکیل شد. این کمیسیون برای تعیین اهداف، شرح وظایف و ارکان خود، اساسنامه‌ای را در سیزده ماده تنظیم کرد که بنا به پپشنهاد وزیر فرهنگ، در چهاردهم اردیبهشت 1328 هیئت وزیران به تصویب رسید. این اساسنامه پس از پیروزی انقلاب اسلامی مورد تجدید نظر قرار گرفت و اساسنامه اصلاحی در هفده ماده و چهار تبصره پس از تأیید شورای عالی كمیسیون، از سوی وزارت فرهنگ و آموزش عالی به هیئت دولت تقدیم شد و در بیست و نهم شهریور 1366 به تصویب رسید. كمیسیون ملی یونسکو كه نهاد رابط جمهوری اسلامی ایران با مقر یونسكو در پاریس و دفاتر منطقه‌ای مربوط به آن است، دارای شخصیت حقوقی و اهدافی به این شرح است: مشاركت در فعالیت‌های یونسكو به منظور استقرار صلح و ایجاد تفاهم متقابل میان ملت‌ها از طریق اشاعه دانش و معرفت و اهتمام در امر نشر فرهنگ و آموزش، تلاش برای برقراری، حفظ و گسترش عدالت، آزادی و حقوق اساسی افراد انسانی با الهام از اصول اسلامی و اهداف یونسكو از راه همكاری با سازمان مركزی یونسكو و مؤسسات تابعه آن، تلاش برای اعتلای فرهنگ و ارزش‌های انسانی و مبارزه با مفاسد اخلاقی، از راه تبادل فكری با صاحب‌نظران در قلمرو ادیان و مذاهب، تعلیم و تربیت و علم اخلاق، كوشش در غنی‌كردن اندیشه بشری از راه نشر و توسعه دانش به منظور ارتقاء فضیلت‌های انسانی، شناخت فرهنگ‌های گوناگون جوامع و معرفی فرهنگ اسلامی و میراث فرهنگی ایران، تعمیم آموزش و نیز مبارزه با بی‌سوادی به عنوان مانع اصلی تعالی فكری و توسعه فرهنگی، از طریق همكاری با یونسكو و مؤسسات همسو، همكاری و همگامی در ایجاد سامانه نوین ارتباطات برای مبادله گسترده اطلاعات در مقیاس جهانی و مقابله با انحصارطلبی قدرت‌های سلطه‌جوی جهانی در این زمینه.
رسالت اصلی کمیسیون ملی در کشور، تعیین خلأها، تمرکز نیروها بر حوزه‌های اولویت‌دار و بحران‌زای ملی و جهانی و اجتناب از تلاش‌های حاشیه‌ای است. کانون اصلی فعالیت‌ها، مطالعه و بررسی اندیشه‌ها و تبادل اطلاعات و توسعه توان و ظرفیت کشور در زمینه آموزش، علوم، فرهنگ و ارتباطات با توجه به معیارهای بین‌المللی است. راهبرد اصلی در هدایت اقدام‌ها موارد زیر است: تقویت ارتباط بین تحقیقات و سیاست‌گذاری‌ها‌، شناسایی و تعیین خط‌ مشی‌های موفق، توسعه ظرفیت‌های نهادی و انسانی کشور و حساس‌کردن دولت و جامعه نسبت به موضوع‌های مهم و روزآمد جهانی.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
حسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
2
0
با سلام، یکی از ایراداتی که به تمامی دولت ها گرفته می شود این است که آیا در کشور ایران قحط الرجال است که یک شخص هر چند که انسان شریف و متخصص و مجرب باشد چند سمت داشته باشد، آیا این مطلب با علم مدیریت جهانی و ملی همخوانی دارد ، لذا استدعا دارد این مطلب کارشناسی شود .
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۶
1
0
با درود و تبریک خدمت آقای دکتر نصیری و آرزوی موفقیت ایشان در این پست بسیار مهم
نکات قابل توجه، تامل و تدبر در ارتباط با کمیسیون ملی یونسکو در ایران را به شرح زیر خدمت مسیولین محترم و اربابان معرفت و خرد اظهار می دارم:
1. از حیث جهانی سازمان بین المللی یونسکو به شکلی یک سازمان مردم نهاد جهانی است و اساسنامه آن باید به شکلی باشد که در کشورهای عضو، خودبخود فعالیت سازمان های مردم نهاد را اصل و اساس قرار بدهد و نه دولت های عضو را ، بطوریکه انتخاب روسای کمیسیون های ملی کشورها صرفا دولتی می باشد و این خود یک نقطه ی ضعف برای این سازمان بین المللی است.
2. بر اساس اساسنامه اصلاح شده سال1366 که در دولت به تصویب رسیده اهدافی همچون:...ایجاد تفاهم متقابل میان ملت ها....تلاش برای برقراری، حفظ و گسترش عدالت، آزادی......مبارزه با مفاسد اخلاقی......ارتقا فضیلت های انسانی و...... اشاره شده است که با تامل در این اهداف کاملا آشکار است که کمیسیون ملی یونسکو باید اساس آن یک سازمان مردم نهاد ملی باشد که دولت مردان هم در آن صرفا نقش اجرایی داشته باشند و نه نظریه پردازان.
لذا از تمامی مسیولین محترم، بویژه جناب آقای دکتر سعدالله نصیری و نیز صاحبان اندیشه وعلاقه مند به کشور و مردم و بالاخص سازمان های مردم نهاد ملی کشور استدعا دارد تبادل افکار نموده تا اهداف کمیسیون ملی یونسکو آنچنان که سزاوار است به پیش رود.
با سپاس
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها