بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۵۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۰
یک مقام ترک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این ماجرا را تائید اما تصریح کرد چهار روزنامه نگار به طور رسمی بازداشت نشده بودند بلکه فقط هویت آنها مورد بررسی قرار گرفته است.
 تدبیر24 : فرماندار یکی از استان های ترکیه روز سه شنبه چهار روزنامه نگار را که درباره حضور افراط گرایان طرفدار داعش در خاک ترکیه از وی سوالاتی پرسیده بودند، به طور موقت بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از خب گزاری فرانسه، این چهار روزنامه نگار که برای روزنامه ترک زبان اورنسلEvrensel ، جمهوریت و هفته نامه آلمانی quotation mark دی زایت quotation mark Die Zeit و همچنین روزنامه آلمانی زبان quotation mark دی ولت quotation mark Die Welt کار می کنند ، در صفحات توئیتر خود اعلام کردند به طور موقت بازداشت شده و پس از مدتی آزاد شده اند.

این روزنامه نگاران که برای پوشش نبرد در تل ابیض و همچنین هجوم سیل آوارگان سوری به طرف مرزهای ترکیه در ایستگاه مرزی آخاچ قلعه در جنوب ترکیه مستقر شده اند، روز سه شنبه با عزالدین کوچک ، فرماندار استان شانلیورفا ، دیدار کردند.

پس از چندین روز درگیریهای خونین،‌ نیروهای کرد سرانجام روز سه شنبه کنترل کامل شهر تل ابیض را در خاک سوریه در نزدیکی مرزهای ترکیه به دست گرفتند. این شهر تاکنون تحت کنترل گروه های تندرو مسلح بود.

در مصاحبه با فرماندار آخاچ قلعه، دو تن از این روزنامه نگاران با سوالات خود خشم او را برانگیختند. این دو روزنامه نگار نظر فرماندار را درباره نگرانی برخی از ساکنان آخاچ قلعه درباره حضور فعالان و طرفداران داعش در این شهر جویا شدند. اما فرماندار که از این سوال برآشفته شده بود، بدون این که جواب دهد، از ماموران پلیس که او را همراهی می کردند خواست روزنامه نگاران را بازداشت کند.

یک مقام ترک در گفتگو با خبرگزاری فرانسه این ماجرا را تائید اما تصریح کرد چهار روزنامه نگار به طور رسمی بازداشت نشده بودند بلکه فقط هویت آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

این حادثه خیلی زود موجی از نارضایتی و خشم در شبکه های اجتماعی برانگیخت و مطالب متعددی با این عنوان در این شبکه ها منتشر شد: quotation mark من از فرماندار خودم چه بپرسم؟ quotation mark
دولت اسلامخواه محافظه کار ترکیه از مدتها پیش با اتهام حمایت از افراط گرایان داعش روبرو است اما مقامات آنکارا پیوسته این اتهام را رد می کنند. 

ماه گذشته روزنامه جمهوریت که نزدیک به جناح مخالف ترکیه است، تصاویری از لحظه رهگیری یک کاروان حامل سلاح وابسته به سرویسهای اطلاعاتی ترکیه که ژانویه سال دو هزار و چهارده به طرف سوریه در حرکت بودند، منتشر کرد.

در پی انتشار این تصاویر بحث برانگیز، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه از کان دوندار سردبیر روزنامه جمهوریت شکایت کرد و بیم آن می رود که وی در این پرونده به مجازات حبس طولانی محکوم شود.

از سالها پیش سازمانهای غیردولتی حامی آزادی بیان از اقدامات سرکوبگرانه حزب حاکم ترکیه بر ضد روزنامه نگاران و فعالان مطبوعات به شدت انتقاد می کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها