بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۲۱۶
تاریخ انتشار: ۳۰ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۷
پزشک و محقق طب سنتی گفت: نوشیدنی‌های سنتی مانند شربت آبلیمو، خاکشیر، تخم شربتی، کاسنی، سکنجبین و بیدمشک می تواند به کاهش تشنگی و عطش در ماه مبارک رمضان کمک کند
 تدبیر24  : مریم نواب‌زاده ، گفت: روزه‌داری در فصل گرما بدن را دچار کم آبی می‌کند، آب بدن مهمترین عاملی است که می‌تواند برای روزه داران باعث مشکلات زیادی شود و حتی جان فرد را به خطر اندازد.

وی، فاصله بین افطار تا سحر را بهترین زمان برای جبران آب بدن دانست و افزود: می‌توان از نوشیدنی‌های سنتی، چای کمرنگ، انواع میوه‌های تابستانی و آب میوه‌های طبیعی و کم شیرین استفاده کرد.

پزشک و محقق طب سنتی اظهار کرد: یکی از راه‌های مقابله با تشنگی در ماه رمضان مصرف میوه و سبزی فراوان است که علاوه بر مقاومت بیشتر در مقابل تشنگی، به دلیل داشتن فیبر، سرعت حرکت مواد غذایی را کاهش می‌دهد.

نواب‌زاده ادامه داد: سبزی‌ها مانند کاهو، خیار، کرفس و سبزی خوردن چون آب را در خود نگه می‌دارند، باعث استمرار و تداوم آبرسانی به بدن شده و مصرف سالاد کاهو به خصوص در وعده سحر توصیه می‌شود.

وی تصریح کرد: هنگام افطار باید از نوشیدن آب یخ به طور ناگهانی پرهیز کرد، همچنین در وعده افطار نیز از نوشیدنی‌های ولرم استفاده کرد.

پزشک و محقق طب سنتی گفت: روزه گرفتن از دیدگاه طب سنتی غلبه مزاج گرم و خشک است و طوری بدن را از مواد زائد پاک می‌کند که از طریق مسهل، انفیه، حجامت، فصد، زالو‌درمانی، حقنه، آبزن، قی‌آورها و غیره پاکسازی کامل نمی‌شود.

وی به شربت آبلیمو یکی از نوشیدنی‌های سنتی رایج اشاره کرد و افزود: شربت آبلیمو کم‌شیرین سبب ترشح بزاق شده و احساس تشنگی را در روزه داران برطرف می‌کند.

نواب‌زاده افزود: در میان عرقیات تنها کاسنی خاصیت خنک‌کنندگی بدن را دارد، از این رو پیشنهاد می‌شود نوشیدنی‌هایی مانند خاکشیر را با کمی کاسنی و گلاب مخلوط کرده و سپس استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: می‌توان از دم کرده لیمو عمانی و مخلوط زردآلوی تازه همراه عسل به عنوان مواد غذایی مناسب برای رفع عطش و سنگینی معده استفاده کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها