بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۳۲۵۹
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹
 تدبیر24  علي اصغر فاني دومين وزير استيضاح شده دولت تدبير و اميد لقب گرفت. هرچند به نظر مي رسيد كه استيضاح اول مجلس در رابطه با وزير علوم رنگ و بوي سياسي داشت اما از شواهد و قراين اينطور پيداست كه استيضاح دوم بيشتر با رويكرد فني است. از اينرو فاني بايد چهارشنبه سوم تيرماه براي دفاع از عملكرد خود در مجلس حضور پيدا كند.
فاني پيش از اين دو بار و به دليل قانع نشدن نمايندگان با كارت زرد مواجه شده بود. از همان اوايل سال 93 كه وزير آموزش و پرورش با اولين كارت زرد مجلسي ها روبرو شد، مي شد حدس زد كه مجلس بر سر حقوق خانواده بزرگ آموزش و پرورش كوتاه بيا نيست. استفاده و بكارگيري از افرادي كه در سن بازنشستگي قرار دارند و يا مدت هاست بازنشسته شده اند، سوال بهارستاني ها از وزير بود كه فاني نتوانست نمايندگان را قانع كند. بهمن ماه 93 هم فاني به سوالاتي مبني بر علت عدم استخدام معلمان پيش دبستاني و شركتي، علت عدم اعلام زمان سرفصل آزمون استخدامي و علت عدم پرداخت مطالبات معلمان، موفق به راضي كردن نمايندگان نشد و باز هم كارت زرد گرفت.
حالا هم كه نمايندگان با 70 امضا خواستار استيضاح علي اصغر فاني شده اند. در اين بين خالي از لطف نيست كه چند موضوع مورد بررسي قرار گيرد.
چندي پيش تصميم گرفتم به عنوان يك روزنامه نگار و بصورت تصادفي در بين اعضاي خانواده بزرگ آموزش و پرورش نفوذ كرده و از وضعيت اين روزهاي آنها و وزراتخانه جويا شوم. وقتي پاي صحبت اين قشر زحمتكش به شاگردي نشستم، متوجه عمق فاجعه شدم. تقريبا همه آنها از وضعيت خود چه به لحاظ مالي و چه به لحاظ مديريتي ناراضي بودند و خاطر نشان مي كردند كه در اين سالهاي اخير وزيري متناسب با اين وزارتخانه در راس كار قرار نگرفته است.
جالب آنكه بسياري از آنها از دوره مديريت محمدعلي نجفي به عنوان طلايي ترين دوران اين وزارتخانه ياد مي كردند. وقتي پاي صحبت برخي از همين وزرا مي نشينيم از كمبود بودجه و مشكلات فراوان مالي به عنوان بزرگترين مانع رشد وزراتخانه خود نام مي برند. سوالي كه اينجا پيش مي آيد اينست كه اين دوستان قبل از تصدي اين پست ها خبر از حال و روز مملكت نداشتند كه امروز اينقدر راحت شانه از مسئوليت خالي مي كنند؟ اگر هم آگاه به اين موضوع بودند و اين سمت خطير را پذيرفتند حتما راهكارهاي مديريتي را در ذهن خود داشتند كه امروز همه منتظر همان تدبير اين دوستان بودند. كاش قدري از كلي گويي مي كاستيد و از دستاوردهاي خود در اين دو سال صحبت مي كرديد. خانواده بزرگ آموزش و پرورش خواهان تغيير اساسي در بسياري از بخشها است. آنها منتظرند تا ببينند تغييري چشمگير و ملموس در اين وزارتخانه رقم مي خورد يا كما في السابق در به همان پاشنه مي چرخد؟
كاش معاون اول رييس جمهور به جاي آنكه از اين استيضاح قانوني به عنوان يك بي انصافي ياد كند، كمي از دستاوردهاي اين وزارتخانه در دو سال گذشته نام مي برد. تا كي مي خواهيم يكديگر را متهم به سياسي كاري كنيم؟ بهتر نبود معاون اول رييس جمهور به جاي اين حمايت احساسي، در بين اعضاي اين خانواده شريف حضور پيدا مي كرد و كمي از مشكلات بي حد و حصر آنها آگاه مي شد؟
در هر صورت اميدواريم كه وزير محترم آموزش و پرورش با تكيه بر جواب هاي علمي و منطقي نمايندگان مجلس را قانع كند و در غيراينصورت اميدواريم سكان اين وزارتخانه كليدي به دست اهلش بيفتد.

محمد آيتی – روزنامه نگار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
United States
|
۰۶:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
در یک کلام فانی نه....
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
من معلم موافق استیضاح و رفتن وزیر محترم هستم
معلم ناامید شده (مهربانی)
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۱
0
0
نه!!!!
معلم مدرسه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۲
0
0
انشاا... صبح 5 شنبه وزیر نباشه !
خدایا یعنی میشه!
دبیر علوم ناامید!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۶
0
0
هر چند رای اعتماد از روی رفاقت گرفت اما امیدوارم در دولت بعدی وزیر نباشه
معلم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها