بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۳۳۸۶
تاریخ انتشار: ۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۴
 تدبیر24  : مجموعه‌ای از تابلوهای آبرنگ و طراحی‌های آدولف هیتلر، رهبر آلمان نازی در یک حراجی در آلمان ۴۰۰ هزار یورو فروخته شد.

به گزارش بی بی سی، "قصر نوشواین‌شتاین در باواریا" با قیمت ۱۰۰ هزار یورو، گرانترین اثر در این مجموعه بود.

این تابلو به خریداری از چین فروخته شد.


همچنین تابلوی طبیعت بی‌جانی نیز با قیمت ۷۲ هزار یورو در این حراجی که روز شنبه در نورمبرگ برگزار شد، فروخته شد.

به گفته حراجی وایدلر اوکشنیرز نورمبرگ در میان خریداران، سرمایه‌گذارانی از برزیل، امارات متحده عربی، فرانسه و آلمان بوده‌اند. هویت خریداران اعلام نشده است.

سال گذشته این حراجی تابلوی آبرنگ دیگری از هیتلر را که در سال ۱۹۱۴ کشیده بود، ۱۲۹ هزار یورو فروخت.

قصر نوشواین‌شتاین در باواریا


با آنکه نقاشی‌های هیتلر از نگاه کارشناسان اهمیت هنری چندانی ندارند، اما به حراج گذاشته می‌شوند و با قیمت‌های نسبتا بالایی به فروش می‌روند.

پیشتر فروش آثار نقاشی هیتلر بحث‌برانگیز بود و عموما با واکنش منفی بازماندگان و خانواده‌های قربانیان هولوکاست رو به رو بوده است.

هیتلر در ۱۶ سالگی بدون گرفتن مدرک تحصیلی مدرسه را رها کرد و در وین نقاشی می‌کشید و برای تامین زندگی‌اش دچار مشکل بود. او در سال‌های جوانی در آرزوی هنرمند شدن برای ورود به آکادمی هنرهای زیبای وین تقاضا کرد، اما رد شد.

او بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ رهبری آلمان نازی را در اختیار داشت و با حمله نظامی به لهستان در سال ۱۹۳۹ آتش جنگ جهانی دوم را برافروخت که منجر به کشته شدن میلیون‌ها نفر شد.



هیتلر در دوران رهبری‌اش حساسیت خاصی بر روی هنر داشت و رژیم نازی به هر اثر هنری که آن را در تضاد با ایده‌آل‌های نازیسم از جمله ملی‌گرایی و برتری نژاد آریایی می‌دید، برچسب "منحط" می‌زد و آن‌ها را ضبط می‌کرد.

آثاری از ادوین شارف، اوتو باوم، ناوم اسلوتزکی، کارل ناپ، مارگ مال، گوستاو هاینریش ولف، اوتو فرودلیش و امی رودر در میان ۱۵۰۰ اثری بوده است که در سال‌های ۱۹۳۰ توسط رژیم نازی جمع آوری شد و "منحط" یا "منحرف" لقب گرفت.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها