بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۳۴۷۲
تاریخ انتشار: ۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۰
تدبیر24 :تشکیل قوه قضائیه مستقل ،گسترش عدالت وآزادیهای قانونی،دستیابی به حقوق فردی و اجتماعی، احقاق حق ونفی هر گونه ستمگری ،اجرای دقیق قانون ونظارت بران پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمین از مهمترین آرمانهای ملت ایران خصوصا بعد از انقلاب مشروطه بوده است .
مسئولیت خطیر تحقق بخشیدن به این آرمان های ملت ایران طبق اصل 156 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به عهده قوه قضائیه مستقل قرار گرفته ، قوه ای که سرمایه معنوی آن را تلاشها ،مبارزات، رشادتها و مجاهدت ها و شهادت فرزندان این مرز و بوم تشکیل داده است و در این میان شهادت مظلومانه آیت اله دکتر بهشتی و 72 تن از یارانش در روز 1360/04/07 که روز قوه قضائیه نام گرفته است در صدر قرار گرفته و در تاریخ انقلاب اسلامی بیاد مانده وخواهد ماند .
یکی از مهمترین دستاوردهای انقلاب اسلامی رفع تضاد و دوگانگی بین شرع و قانون و حاکمیت قانون است زیرا اینکه در راس حکومت جمهوری اسلامی ایران ولی فقیه عادل قرار دارد و قانون اصولا در برگیرنده شرع بوده و در موارد نادر که بین این دو تعارض وجود دارد اجرای قانون طبق اصل 112 قانون اساسی از باب مصلحت ضرورت پیدا میکند و هیچکس حق ندارد از اجرای قانون ولو به بهانه غیر شرعی بودن استنکاف نماید .
حزب کارگزاران سازندگی خراسان رضوی ضمن گرامیداشت روزقوه قضائیه و با تاکید بر ضرورت عدالت محوری و قانون گرائی برای حفظ نظم و امنیت در جامعه و محکوم نمودن هر گونه خشونت ،ترور ارعاب و روشهای غیر قانونی حمایت بدون قید و شرط خود را از کلیه دست اندرکاران امر قضا ،خصوصا قضات شریف و پاکدامن که بر حقیقت طلبی عدالت محوری و قانون گرا یی و احقاق حقوق مردم و سایر آرمانهای ملت ایران اصرار میورزند اعلام میدارد
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها