بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۳۶۱۲
تاریخ انتشار: ۰۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۶
داعش در عملیات‌های تروریستی یک نگاه بدون مرز دارد. چنین عملیات‌هایی باعث می‌شود که نسبت به این گروهک تروریستی و عوامل پشت پرده آن یک نگاه عمیق‌تری شکل بگیرد.
تدبیر24    اعتقاد من بر این است که داعش به یک تهدید منطقه‌ای تبدیل شده و عملا اکنون مرزهای کشورهای مختلف را زیرپا می‌گذارد. حمله تروریستی که داعش در کویت انجام داد یک اقدام بی‌سابقه بود و نشان دهنده این بود که داعش در عملیات‌های تروریستی یک نگاه بدون مرز دارد. چنین عملیات‌هایی باعث می‌شود که نسبت به این گروهک تروریستی و عوامل پشت پرده آن یک نگاه عمیق‌تری شکل بگیرد. من اعتقادم بر این است که با توجه به اینکه در کویت موضوع شیعه و سنی کمتر فعال شده بود همین موضوع باعث می‌شود که یک نگاه عمیق‌تر به فعالیت‌های تروریستی داعش صورت بگیرد. داعش فراتر از خط و مرزهای شیعه و سنی شکل گرفته و تهدیدی برای امنیت کل کشورهای منطقه است. به نظر من در چنین شرایطی، جمهوری اسلامی ایران باید به دنبال طرح یک راهبرد امنیتی مشترک با کشورهای حوزه خلیج فارس باشد. هرچند ممکن است این طرح با مخالفت برخی کشورها مثل عربستان مواجه شود ولی کشورهای دیگر مثل کویت، عمان و قطر امکان استقبال از این طرح را دارند چون آنها در شرایط کنونی به عربستان و سیاست‌هایش به تردید می‌نگرند و یا باید به دنبال یک راهبرد فارغ از تعصبات گذشته برای امنیت در منطقه باشند یا اینکه در آینده شاهد باشند که ناامنی در کشورهایشان شکل گرفته و گسترش یابد. لذا به نظر من فضا مساعد است که جمهوری اسلامی ایران وارد یک راهبرد امنیتی مشترک با کشورهای منطقه شود و از کشورهای منطقه برای ایجاد این راهبرد مشترک دعوت کند. جمهوری اسلامی ایران شبیه این کار را در دهه 70 شمسی با برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس انجام داد و موجب شد تا برخی این کشورها با ایران موافقت‌نامه امنیتی امضا کنند. ایران با برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس موافقت‌نامه امنیتی دارد و می‌تواند در آن قالب، نوع تازه‌ای از همکاری با آنها را شروع کند ضمن اینکه همین موافقت‌نامه‌های امنیتی دوجانبه را به یک راهبرد امنیتی منطقه‌ای تبدیل کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها