بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۳۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۰
محقق طب اسلامی گفت: تغذیه صحیح در ماه مبارک رمضان مانند سایر اوقات نیازمند رعایت باید و نبایدهایی است که باید مورد توجه روزه‎داران قرار گیرد.
 تدبیر24: «محمدامین افرا»  با اشاره به بایدها و نبایدهای تغذیه در ماه مبارک رمضان، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان چون‌که در طول روز معده کوچک می‌شود و رطوبتش را از دست می‌دهد، در هنگام افطار نباید به سرعت پر شود از همین‌رو بهترین روش استفاده از آب جوش و خرما و پس از گذشت 30 دقیقه، غذا خوردن است.

وی خرما و رطب را از غذاهای کم حجم و پر ارزش دانست و گفت: توصیه می‌شود رطب و خرما در وعده‌های مختلف به ویژه سحری به صورت فرد(یک، سه، پنج و ...) خورده شود.

افرا همچنین نوشیدن شیر گرم محلی در وعده‌ی سحر به‌همراه عسل یا زنجبیل را توصیه کرد و افزود: از غذاهایی با ماهیت سرد هم‌چون ماست و دوغ کارخانه‌ای، غذای تند و سرخ کرده بپرهیزید.

این محقق طب اسلامی شیره‌ی انگور را غذایی انرژی‎بخش برای افرادی که دچار احساس ضعف هستند، دانست.

وی نوشیدن آب سرد و یک‌نفس آب خوردن را از عوامل مهم تشنگی در ماه رمضان برشمرد و افزود: برای جلوگیری از تشنگی باید از نوشیدنی‌های ولرم و شربت‌هایی هم‌چون تخم شربت، آب و عسل و خاکشیر استفاده شود.

افرا هم‌چنین شربت آبلیمو، سکنجبین و سرکه شیره را از بهترین نوشیدنی‌ها برای کاهش احساس گرمای شدید در این دوران عنوان کرد.

وی در ادامه روزه گفتن را بهترین فرصت برای افراد دیابتی دانست، چون روزه استراحتی برای لوزالمعده محسوب می‏‌شود، هم‌چنین خوردن گرمی‌ها برای افراد دیابتی درمان است.

این محقق طب اسلامی بهترین گوشت را نیز گوشت شتر دانست و با بیان این‌که گوشت گوسفند و بره پس از گوشت شتر مناسب است، تصریح کرد: خوردن گوشت شتر ضعف، کم‌خونی، بدن درد و روماتیسم را برطرف می‌کند.

وی هم‌چنین گوشت بلدرچین را گوشتی لذیذ برشمرد و افزود: بر خلاف ظاهر کوچکش بسیار سیرکننده است و انرژی فوق‌العاده‌ای دارد.

افرا در ادامه به توضیحاتی در خصوص غذا خوردن در سایر ایام سال دانست و گفت: در طب اسلامی روش خوردن غذا، درمان بشمار می‌رود بنابراین بر اساس توصیه‎های این طب تا گرسنه نشده‌اید غذا نخورید، زیرا در غیر این صورت علاوه بر عدم جذب ویتامین‌ها، غذا به سم تبدیل می‌شود.

این محقق طب اسلامی صبحانه و شام را دو وعده اصلی غذایی در طب اسلامی دانست و گفت: خوردن صبحانه موجب نشاط و شادابی در افراد می‌شود اما ناهار بدترین وعده‌ی غذایی است چون بدن را پیر می‌کند و کسالت‎آور است.

افراهم‌چنین اظهار کرد: برای سالم ماندن و لاغر شدن بهتر است غذا به طور کامل جویده شود و غذا به صورت نشسته و با آرامش خورده شود.

وی سریع غذا خوردن را عامل چاقی و استرس دانست و گفت: این نوع غذا خوردن عامل بسیاری از بیماری‌هاست.

این محقق طب اسلامی با بیان این‌که شیر گاو دوا و روغن آن شفاست، خاطرنشان کرد: از خوردن گوشت‌های گاو، گوساله و مرغ خودداری شود، چون که موجب می‌شود صفت‌های آن‌ها در انسان پدیدار شده و افکارشان همانند آن‌ها می‌شود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها