بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۳۷۰۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۸
باوجود حاشیه های معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور
سه ضلع مدیریت رسانه ای ریاست جمهوری شامل آقایان آشنا، صادق و اسماعیلی تنها سخنگوی ستاد قالیباف است که گاهاً بر خلاف سیاست های رسانه ای دولت اعتدال حرکت می کند.

تدبیر24 : این روزها و با عدم دعوت رسانه های حامی دولت به مراسم افطاری رئیس جمهور با اصحاب رسانه که قرار است فردا در سالن اجلاس سران برگزار شود فاز جدیدی از سناریوی مدیریت رسانه ای پرویز اسماعیلی معاون اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور در حذف رسانه های نزدیک به دولت و حمایت همه جانبه از رسانه های اصولگرا کلید خورد .

به گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 پرویز اسماعیلی یار محمد باقر قالیباف که تجربه حضور در رسانه هایی نظیر خبرگزاری مهر و روزنامه تهران تایمز در مقام مدیرمسئول را دارد در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم در جایگاه سخنگوی ستاد انتخاباتی شهردار تهران نقش ویژه ای در فعالیت های رسانه ای اصولگرایان داشت اما در کمال تعجب پس از انتخابات و در حالی که برخی اصولگرایان توانسته بودند در راستای شعار اعتدال گرایی رئیس جمهور پست های مهمی را در دولت به دست بیاورند توانست کلید یکی از مهم ترین اتاق های رسانه ای پاستور را در اختیار بگیرد . این در حالی بود که در دولت یازدهم علیرضا معزی پیش از اسماعیلی در این جایگاه حضور داشت اما مجبور به عزیمت به شورای اطلاع رسانی دولت شد و جای خود را به این فرد اصولگرا داد .
بنا بر گزارش سرویس سیاسی تدبیر24 معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور به عنوان یکی از مهم ترین نهاد هایی که نقش بارزی در اطلاع رسانی دستاورد های دولت دارد و باید یکی از همسو ترین افراد با تفکرات دولت را به خودش ببیند اکنون به دست کسی سپرده شده که تلاش دارد اهداف مورد نظر همفکران خود را در نهاد ریاست جمهوری به اجرا بگذارد. اسماعیلی از بدو حضورش در این معاونت ارتباط های خود را به رسانه های اصولگرا متوجه کرد و رسانه های همسو با دولت را در حاشیه قرار داد. پرویز اسماعیلی در راستای برنامه های خود رسانه های برخط جریان حامی دولت را به نشست های خبری رئیس جمهور و یا دیگر برنامه های رسانه ای ریاست جمهوری دعوت نمی کند اما از سوی دیگر با دعوت از رسانه های نزدیک به خود حاشیه هایی نظیر ادعاهای خبرنگار روزنامه همشهری پس از نشست خبری اخیر رئیس جمهور را پدید می آورد. بسیاری از تحلیل گران عقیده دارند در سه ضلع مدیریت رسانه ای ریاست جمهوری شامل آقایان آشنا، صادق و اسماعیلی تنها سخنگوی ستاد قالیباف است که گاهاً بر خلاف سیاست های رسانه ای دولت اعتدال حرکت می کند و این موضوع ناراحتی های زیادی را از این فرد به وجود آورده است.

اخیرا اکبر ترکان در اظهارتی جالب توجه درخصوص مجاهدین شنبه ( اینجا ) اظهار داشت : " این عده بعد ازانتخابات حق دارند به راه رئیس جمهور بپیوندند و از همراهان رئیس جمهور منتخب باشند. اما اگر مدعی باشند که همراهان رئیس جمهور را محو کنند و خودشان را مطرح کنند، این رفتار نابجاست " .

اسماعیلی از زمان روی کار آمدنش تاکنون حتی یک جلسه رسمی با مدیران سایت های اعتدال گرا و اصلاح طلب حامی دولت نداشته است این درحالیست که پس از دو سال از روی کار آمدن دولت یازدهم هنوز رسانه های حامی دولت که در مقاطع مختلف فشار افکار عمومی با افتخار از دستاوردهای دولت دفاع کرده اند هنوز یک بار فرصت نکرده اند از نزدیک دغدغه های خود را با رئیس جمهور و یا یکی از اعضای ارشد کابینه در میان بگذارند. گویی وی آن ها را جزو رسانه ها محسوب نمی کند!

چرا باید فردی در دولت به نحوی مدیریت کند که حامیان اصلی تدبیر و امید از بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود باز بمانند و نتوانند حتی یک بار مشکلات خود را در فضایی اینچنینی مطرح کنند ؟
به نظر می رسد آقای رئیس جمهور باید هرچه سریعتر نسبت به جایگزینی گزینه ای قوی تر و همسو تر از آقای اسماعیلی در معاونت ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اقدام کند چرا که با وضعیت فعلی و ضعف شدید حوزه اطلاع رسانی دستاورد های دولت باید بیش از پیش منتظر پروپاگاندای رسانه ای علیه دولت باشیم.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۳
منوچهری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
1
5
واقعا ایشان چه سنخیتی داشته اند که باید در دولت حضور داشته باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
1
3
موافقم
مرد تبریزی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
1
3
من احتمال میدهم مشاوران ریسجمهور نیز با ایشان همسو نیستند چون اصلا حس نمیکنم دغدغه ها و مشکلات اصلی مردم به گوش ریسجمهور برسد آقای روحانی باید کانالی مخصوص برای ارتباط مستقیم با مردم ایجاد کنند وگرنه ممکن است خطا کنند و خائنان اطراف ریسجمهور ایشان را از محبوبیت بیاندازند الان هم تا حدودی موفق بوده اند مشکلات رکود اقتصادی و نبود رونق در فضای کسب و کار به مردم خیلی فشار می آورد و این زنگ خطر بزرگی برای انتخابات مجلس و دور دوم ریاست جمهوری بعد دوسال است باید چاره ایی اندیشید وگرنه کلاه اصلاحطلبان پس معرکه است
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها