بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۳۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۰
محققان چینی خزه‌ای را کشف کردند که آلودگی آب را از بین می‌برد.
 تدبیر24:  محققان آکادمی علوم چین اظهار کردند: این خزه با تبدیل اکسیدنیتریک موجود در آب به کود زیستی، آلودگی آب را از بین می‌برد.

تیم تحیقیاتی به سرپرستی ژائو های از موسسه چنگ‌دوی آکادمی علوم چین، این خزه را از بین 800 گونه خزه جمع‌آوری شده در طول 9 سال کشف کردند که قابلیت پاکسازی آب را دارد.

ژائو های اظهار کرد: این خزه علاوه بر پاکسازی آب فایده دیگری هم دارد و آن این است که اگر این خزه در یک درصد از دریاچه و تالاب‌های چین کشت داده شود، سالانه یک میلیون و 720 هزار تن اتانول تولید می‌کند که ارزش اقتصادی یک میلیارد و 680 میلیون دلاری خواهد داشت و میزان اکسیدنیتروژن را هم کاهش می‌دهد.

خزه‌ها کوچکترین گیاهان گلدار جهان هستند که قابلیت جذب بالای نیترات و فسفات را دارند و منجر به کاهش آلودگی آب می‌شوند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها