بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۷۴۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
مخالفت کشورهای غربی با حضور ایران در مبارزه با تروریسم، یک تصمیم‌گیری سیاسی است.
 تدبیر24محمدرضا تابش با اشاره به این‌که «عرصه تروریسم عرصه بسیار بسیط و گسترده‌ای است»، اظهار کرد: تروریسم کور، گروه‌های تروریستی داخلی، تروریست‌های مرزی و رفتارهای بسیار خشن تروریست‌ها با مردم و همچنین تشریح ابعاد جنایات تروریست‌ها از زبان قربانیان تروریسم باید توسط متولیان و متصدیان مبارزه با تروریسم تبیین شود.

وی با اشاره به هویت انقلاب اسلامی در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران، گفت: در قانون اساسی، ایران حامی مستضعفان و طرفدار مظلومان جهان بر علیه مستکبران عالم است و آن را وظیفه دینی و ملی خود می‌داند. پس هویت انقلاب اسلامی در تضاد با ماهیت قدرت‌های استکباری است به همین دلیل است که کشور مستقل ایران زیر بار تعهدات غیرمنصفانه و ظالمانه نمی‌رود؛ بنابراین کشورهای استکباری نمی‌خواهند چنین کشوری در منطقه خودنمایی کند. آن‌ها چنین کشوری را موی دماغ خود می‌دانند و به هر شکل و شیوه‌ای برای آن مشکل بوجود می‌آورند.

وی با استقبال از برگزاری دومین کنگره بین‌المللی 17000 شهید ترور که شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود، در پیشنهادی فراهم شودن تهمیدات برگزاری با شکوه و موثر این کنگره را خواستار شد و افزود: اگر برگزاری این کنگره مبتنی بر تمهید مقدمات لازم باشد یعنی بررسی‌های همه جانبه‌ای انجام بگیرد مبنی بر این‌که ایران چطور می‌تواند اجماع بین‌المللی علیه تروریسم به وجود آورد، این کنگره می‌تواند موفق شود. به بیان روشن‌تر در برگزاری کنگره باید همه ابعاد مذکور مورد مطالعه و برنامه‌ریزی قرار گیرد. این‌که چطور مقابله کنیم، با چه راه‌هایی و از چه ابزار مالی و امکاناتی استفاده شود، کدام دولت‌ها حامی مالی تروریسم هستند و برای از بین بردن زمینه تروریسم در افکار عمومی چه آموزش‌هایی باید به مردم کشورها داده شود. همچنین باید مشخص شود که همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی به چه صورت باشد و دستگاه‌های مسئول و سهم آنها در هماهنگی‌ها و همکاری‌های داخلی و بین‌المللی چقدر است.

این عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: هم‌چنین برگزاری این کنگره اگر مبتنی بر تمهید این مقدمات باشد از منظر فکری و آموزشی می‌تواند موفق شود ولی اگر این تمهید مقدمات انجام نشود به صرف اینکه در این کنگره چند مقاله و سخنرانی ارائه شود و هیچ الزامی برای عمل به نتایج کنگره وجود نداشته باشد نمی‌توان به اجماع بین‌المللی علیه تروریسم دست یافت.

وی در ادامه بسترسازی برای اجماع عملی قربانیان ترور در سراسر جهان توسط برگزارکنندگان کنگره را خواستار شد و خاطرنشان کرد: همه قربانیان تروریسم به دلیل آسیب دیدن از این ناحیه باید عزم‌شان را جزم کنند و اجماع جمعی علیه تروریسم به وجود آورند. ایران نیز که آسیب‌پذیری بالایی در این مسئله دارد می‌تواند با روشن‌گری، تبیین مواضع و دیدگاه‌ها و تشریح خسارت‌ها و اقدامات انجام شده در جهت افشاکردن چهره تروریست‌ها، منابع فکری و مالی آنها و کشورهای استکباری حامی تروریست‌ها تلاش کند.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران هم با دیپلماسی فعال و تبیین مواضع و دیدگاه‌های شرعی، دینی و فرهنگی ایران که ترور و تروریسم را مطرود می‌داند و هم با تبیین خسارت‌های جانی و مالی ناشی از تروریسم دولتی و ترورهای کور از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون، می‌تواند اجماع جهانی علیه پدیده شوم تروریسم بوجود آورد.

این نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم با تبیین نقش نهادهای اطلاع‌رسانی در تنویر افکار عمومی جهان، گفت: رسانه‌ها و نهادهای اطلاع‌رسانی نقش بسیار مهمی در تنویر افکار عمومی جهان دارند. برد و قدرت رسانه‌های امروز بر هیچ کس پوشیده نیست منتهی ابتدا باید ظرفیت و تاثیرگذاری رسانه‌ها را شناخت و کارکردهای آن را دانست و وقتی چنین شد آن وقت می‌توان به نحو احسن از ظرفیت این نهادها به درستی استفاده کرد. اگر بدون اطلاع و شناخت کافی از رسانه و عمق تاثیرگذاری آن‌ها از این ابزار استفاده کنیم و مثلا فقط چیزهایی را که خودمان به زعم خودمان موثر می‌دانیم، تبلیغ کنیم یا از طرح مباحثی ممانعت کنیم، هیچ فایده‌ای عائدمان نمی‌شود.

وی تاکید کرد: اطلاع‌رسانی باید بدون سانسور انجام شود حتی اگر در مواردی یا اموری که در ظاهر به ضررمان است باید بدون سانسور در عرصه رسانه مطرح کنیم، نقایص را شناسایی کنیم و نقاط قوت را ببینیم و استفاده صحیح و کارآمد از ابزار اطلاع‌رسانی داشته باشیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
0
0
با درود
سپاس از مسیولین محترم، این نکته مهم هیچگاه نباید فراموش شود که برای پاسداری از جانفشانی شهدای بزرگوارمان که برای اعتلای کشور جان خود را فدا نمودند وهمچنین مبارزه با تروریسم جهانی، می بایستی سازمان های مردم نهاد در همه زمینه ها را بستر سازی و تاسیس نمود تا بتوان در سطح جهانی این مهم را به نحو احسن انجام داد
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها