بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۳۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
 تدبیر24: مدیرعامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که تاکنون در عرصه حمل‌و‌نقل ایران جزیره‌ای عمل شده است، اظهار کرد: امیدواریم با حضور شرکت ارپ در ایران بحث یکپارچگی حمل‌و‌نقل به مرحله‌ی اجرا درآید.

 محسن پورسید آقایی در مراسم انعقاد قرار‌داد توسعه ایستگاه‌های راه آهن بین ایران و شرکت ارپ فرانسه تصریح کرد: یکی از مسائلی که در راه‌آهن ایران برای ما اهمیت بسیار زیادی دارد، بحث یکپارچگی حمل‌و‌نقل است. ما تاکنون در این حوزه به شدت جزیره‌ای عمل کرده‌ایم و از این‌رو نتیجه آن در حال حاضر کاملا مشخص است.

وی ادامه داد: ما تنها در شهر تهران هفت خط متروی مجزا داریم که از این میان هیچ یک از آنها نه تنها به راه آهن وصل نیستند که حتی از نظر برنامه‌های زیربنایی نیز در این رابطه طراحی نشده‌اند. پس از سال‌ها با یک خط انشعابی بنا شده فرودگاه مهرآباد به خط مترو متصل شود که این مساله نیز زمان بر خواهد بود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با بیان این‌که قرار گرفتن ایستگاه مترو در میدان راه‌آهن کافی نیست، اظهار کرد: ما باید ایستگاه مترو را به جایگاه حرکت قطار برسانیم تا بدین ترتیب مردم کمترین زمان را برای ورود به عرصه حمل‌و‌نقل شهری طی کنند.

پورسید آقایی افزود: از این‌رو در قرار‌داد ایران با شرکت ارپ فرانسه بحث ایستگاه‌های چند وجهی قطار مطرح شده تا به این ترتیب مسافران ریلی پس از خارج شدن از قطار بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن از مترو، قطارهای سریع‌السیر و ترمینال تاکسی استفاده کنند تا به این ترتیب بحث حمل‌و‌نقل یکپارچه در ایران اجرایی شود.

وی با اشاره به ادغام دو وزارتخانه راه و ترابری و مسکن و شهرسازی با یکدیگر این ادغام را امری مثبت بر طراحی حمل‌و‌نقل یکپارچه دانست و گفت: این فرصت طلایی به ما این امکان را می‌دهد تا یکپارچگی حمل‌و‌نقل و توسعه شهری را در یک نگاه داشته باشیم.امروز این مساله که توسعه شهری با محوریت حمل‌و‌نقل امکان‌پذیر است به عنوان مساله‌ی غیرقابل چشم‌پوشی پذیرفته شده است.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت راه‌اندازی قطارهای حومه‌ای در کلانشهرهای ایران اظهار کرد: ما باید شرایطی را به وجود آوریم که مردم از فاصله 40 تا 100 کیلومتری شهرهای مادر بتوانند به راحتی با وسائل حمل‌و‌نقلی سریع، ارزان و مطمئن به محیط کار خود رفته و به محل زندگی‌شان بازگردند.

پورسید آقایی ادامه داد: با توجه به تجربه‌ای که در اجرای این طرح در فرانسه وجود دارد ما از شرکت ارپ که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های مشاور حمل‌و‌نقل ریلی در اروپا به حساب می‌آید، درخواست کرده‌ایم برای این مساله برنامه‌ریزی‌های اصلی را انجام دهیم.

وی همچنین در حاشیه این مراسم و در جمع خبرنگاران درباره‌ی هزینه‌های طراحی پروژه از سوی شرکت فرانسوی ارپ توضیح داد: این قرار‌داد با هزینه هفت میلیون یورو منعقد شده است که البته اگر بنا باشد وارد مرحله‌ی ساخت و اجرا شود، باید با موافقت سازمان مدیریت، منابع مورد نظر برای آن تامین شود.

مدیر عامل شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران با اشاره به روش شرکت فرانسوی در بازتولید ایستگاه‌های قدیمی در شهرهای مختلف اروپا اظهار کرد: این شرکت به هیچ عنوان ایستگاه‌های قبلی را تخریب نمی‌کند و سعی در بازسازی و بازطراحی این ایستگاه‌های قدیمی دارد.

وی ادامه داد: البته ما تلاش کرده‌ایم با استفاده از توان پیمانکار ایرانی چه در عرصه نظارت و چه در عرصه همکاری در این حوزه استفاده کنیم و البته با آموزش‌های لازم کاری کنیم که در پروژه‌های بعدی پیمانکاران ایرانی این کار را انجام دهند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها