بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۳۸۳۷
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
 تدبیر24مدیرکل امور عشایری استان ایلام بابیان این‌که سالانه میزان 42 هزار تن محصولات زراعی و بیش از 33 هزار تن انواع محصولات لبنی و گوشت قرمز به ارزش اقتصادی 3000 میلیارد ریال در استان ایلام تولید می‌شود، گفت: سیاه‌چادر عشایر کارگاه‌های متحرک تولید هستند.

«علی سلیمی» مدیرکل امور عشایری استان ایلام در نشست شورای عشایر در شهرستان آبدانان با اشاره به اهمیت نقش عشایر در تولید داخلی کشور و استان و تولید سالانه بیش از 75 هزار تن انواع محصولات زراعی، لبنی و گوشت قرمز توسط عشایر استان ایلام گفت: سالانه میزان 42 هزار تن محصولات زراعی و بیش از 33 هزار تن انواع محصولات لبنی و گوشت قرمز به ارزش اقتصادی 3 هزار میلیارد ریال در استان ایلام تولید می‌شود.

وی با بیان این‌که جمعیت عشایر کوچ‌رو استان ایلام بیش از 60 هزار نفر در قالب 10 هزار خانوار است که در سال، میزان 7900 تن گوشت قرمز، 25 هزار تن شیر، 465 تن روغن حیوانی، 372 تن کشک تولید می‌کنند، تصریح کرد: سالانه 170 میلیارد ریال در حوزه‌ی صنایع‌دستی عشایر استان درآمدزایی می‌شود که نشان از ظرفیت و توانایی بالای عشایر در تولید صنایع‌دستی دارد که با برنامه‌ریزی صحیح می‌توان زمینه‌ی صادرات صنایع‌دستی عشایر را به استان‌های هم‌جوار و کشور عراق فراهم کرد.

مدیرکل امور عشایری استان ایلام بابیان این‌که عشایر و سیاه‌چادر آنان کارگاه متحرک تولیدی است، افزود: در استان ایلام بیش از 1 میلیون و 400 هزار رأس دام سبک عشایری وجود دارد که با ساماندهی و ایجاد اسکان پایدار عشایر در منطقه می‌توان سهم بسزایی در افزایش صادرات گوشت قرمز و اقتصاد این قشر زحمتکش داشت.

سلیمی مهم‌ترین دغدغه عشایر استان را تأمین آب شرب دانست و گفت: روزانه میزان 720 مترمکعب آب شرب بین عشایر توزیع می‌شود که به توجه مسئولان استانی و حفر چاه‌های آب شرب برای عشایر استان نیاز است.

وی تصریح کرد: سهمیه‌ی ماهانه‌ی آرد عشایر استان، 370 تن است که با پیگیری نمایندگان استان به 540 تن افزایش‌ یافته است و در کمیت میزان توزیع آرد عشایر مشکل حادی وجود ندارد.

وی با اشاره به اعتبارات ملی بحران، گفت: 2100 تن علوفه یارانه‌ای به ارزش 7 میلیارد ریال خریداری شده و به فراخور نیاز عشایر استان، توزیع می‌شود.

به گزارش ایسنا، «مجید عسگری»، فرماندار آبدانان گفت: ایجاد امنیت و تأمین زیرساخت‌های افزایش تولید اقتصادی عشایر می‌تواند زمینه کاهش حاشیه‌نشینی عشایر در شهرها را فراهم کند.

وی با بیان این‌که باید زمینه‌ی توسعه و صادرات محصولات عشایری افزایش یابد و از پتانسیل تولیدی آنان در تولید داخلی و خودکفایی جامعه عشایری استفاده شود، ادامه داد: عشایر در طول انقلاب دوشادوش آحاد مختلف مردم وفاداری، حمایت و پشتیبانی خود را از دولت و نظام اعلام کرده‌اند و امروز وظیفه ماست تا در جهت رفع برخی مشکلات و موانع این قشر زحمتکش تلاش کنیم.

«قدرت نادی»، مسئول امور عشایری شهرستان آبدانان در این نشست بابیان این‌که یک‌چهارم دام استان متعلق به عشایر آبدانان است، گفت: مرمت راه‌های عشایری و تأمین آب شرب عشایر در شهرستان آبدانان از دغدغه‌های امور عشایری است که در سال 93 مبلغ 400 میلیون ریال جهت مرمت و نوسازی راه‌های عشایری شهرستان هزینه شده است.

وی با بیان این‌که پارسال، روزانه میزان 200 هزار لیتر آب شرب موردنیاز عشایر شهرستان با 15 تانکر آب‌رسانی بزرگ و کوچک توزیع‌شده است که در سال جاری، میزان آب شرب توزیعی بین عشایر این شهرستان در روز به 240 هزار لیتر افزایش یافته است، تصریح کرد: در سال گذشته جهت تأمین علوفه موردنیاز دام‌های عشایر میزان 400 تن جو و 100 تن کنسانتره یارانه‌ای بین عشایر سطح شهرستان توزیع شده است.

وی ادامه داد: پارسال، میزان 1875 کیسه آرد به‌صورت ماهیانه بین عشایر شهرستان توزیع‌شده است.

مسئول امور عشایری آبدانان با اشاره به ثبت‌نام بیمه عمر عشایر تصریح کرد: پارسال، 800 نفر از عشایر شهرستان تحت بیمه عمر ثبت‌نام کردند که در سه‌ماهه اول سال جاری تعداد 200 نفر نیز به این تعداد اضافه‌شده و درمجموع و تاکنون تعداد 1000 نفر از جامعه عشایری شهرستان آبدانان تحت پوشش بیمه عمر هستند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها