بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۵۳۸۴۱
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۴
 تدبیر24: وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره مسکن اجتماعی نیز گفت: تاکنون منتظر سهم یارانه در این خصوص از محل هدفمندی یارانه‌ها برای وام بوده‌ایم چون موضوع کمی پیچیده شده دستور دادیم اقدامات مربوط آغاز شود چون بازپرداخت وام‌های مسکن اجتماعی از چند سال دیگر شروع می‌شود و تا آن زمان هم مشکلات ما کمتر می‌شود.

 علی ربیعی شب گذشته در مراسم ضیافت افطار با تشکل‌های صنفی مرتبط با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه این تشکل‌ها نماینده میلیون‌ها انسان و ایرانی هستند، اظهار کرد: بازنشستگان امروز برای توسعه کشور تلاش کرده‌اند و در سنی قرار دارند که باید از آنها مراقبت شود.

وی افزود: من حال بازنشستگان را درک می‌کنم اینکه هشت سال تورم از دستمزد شما پیشی گرفت را موجب ناراحتی می‌دانم و تلاش کرده‌ام این اختلاف را کم کنم. امسال تقریبا دستمزد حقوق و تورم برابر بود. بنده از بازنشستگان فولاد خجالت می‌کشم و از آنها عذر می‌خواهم. وقتی می‌بینم بازنشسته فولاد سه ماه حقوق دریافت نمی‌کند در حالی که 30 سال در کوره‌ها کار کرده و با مرگ دست و پنجه نرم کرده است، آزرده‌خاطرم می‌کند.

ربیعی با بیان اینکه هفت روز از پرداختی ها عقب هستیم و تلاش می‌کنیم آن را هم برطرف کنیم عنوان کرد:‌کاگران به سختی کار می‌کنند و حداقل دستمزد را می‌گیرند ، این شان زندگی ایرانی نیست. سعی کردم در افزایش حقوق ها از تورم پیشی بگیرم. سال گذشته تورم 25 درصد به صورت اسمی و 35 درصد غیراسمی افزایش یافت در حالی که تورم 15 درصد بود. امسال هم افزایش حقوق به صورت اسمی 15 و غیراسمی تا 21 درصد افزایش یافت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه پولی که سرمایه شده و منجر به تولید شود، مقدس است گفت: هر کارگری که اجر روی آجر بگذارد باید دستش را بوسید. در جامعه‌ای که پول از طریق تولید به دست نیاید فرهنگ کارگری در آن اولی نخواهد بود.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امسال سرمایه اجتماعی ما قدری افزایش پیدا کرد که کارفرماها در جلساتی توافقنامه‌ها و فرم‌ها را سفید امضا کرده‌اند و به من گفتند ما به شما اعتماد داریم، اظهار کرد: اگر قصد داریم فرزندانمان در آینده زندگی خوبی داشته باشند باید شغل ایجاد و تولید را توسعه دهیم. شعار این وزارتخانه ایجاد کار از طریق تعاونی‌هاست تا بتوان از این رهگذر به رفاه دست پیدا کرد.

ربیعی ادامه داد: طی چند سال گذشته تعاونی‌ها بسیار ضعیف شده و ریزش داشته‌اند اما ما سعی کردیم جلوی آن را بگیریم. در دولت تدبیر و امید حدود هشت هزار تشکل کارگری به بیش از 11 هزار تشکل رسیده است. تعاون راه بی‌بدیل مشارکت دادن عدالت‌جویانه مردم برای سرمایه‌گذاری است که تاکید امام رحمه‌الله و مقام معظم رهبری را دارد و رئیس‌جمهور هم بارها در این خصوص سفارش کرده‌اند.

وی افزود: توانستیم امسال تورم را کنترل کنیم هرچند خروج از رکود بسیار سخت است. دعا کنید از مذاکرات سربلند بیرون بیاییم البته تلاش خود را خواهیم کرد و باید راهکاری را پیدا کنیم تا سرمایه‌گذاری‌ها شروع شود. ما مشکلات بنگاه‌ها و تعاونی‌ها را درک می‌کنیم و صورت مساله را خوب می‌فهمیم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در ادامه با بیان اینکه صفت دولت فروتن و حریم‌دار را برای دولت یازدهم می‌پسندم، اظهار کرد: باید در کنار هم بایستیم و مفهوم شرکای اجتماعی را به یک سنبل تبدیل کنیم. بنده به سه‌جانبه‌گرایی در تامین اجتماعی معتقدم و وظیفه تحصیلگری را برای تشکل‌ها قائل می‌شوم و فروتنانه به سوی شما دست دراز می‌کنم.

ربیعی در ادامه با اشاره به اینکه ما با تمام توان از اموال بیمه‌شدگان و شرکای اجتماعی خود مراقبت خواهیم کرد، گفت: داروی بی‌بدیل مسائل ایران امروز خیر جمعی است. فرزندان امروز ما بسیار تنها شده‌اند و تنهایی دارد سبک زندگی ما می‌شود. امروز هر کسی را که نگاه می‌کنیم گوشی تلفن همراه دستش است و حتی پدربزرگ‌ها هم دیگر با پیامک حال نوه‌های خود را می‌پرسند.

وی افزود: می‌توانیم با یک هم‌افزایی و خیر جمعی با این پدیده تنها شدن افراد در جامعه مقابله کنیم. بازنشستگان و هنرمندان می‌توانند این خیر جمعی را تقویت کنند. به عنوان مثال چندی پیش تعدادی از معلم‌ها نامه‌ای برای من فرستادن که در آن اعلام کرده بودند که حاضرند رایگان به فرزندان بهزیستی آموزش بدهند.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه موفق شدیم از ابتدای دولت تدبیر و امید بیش از 10 میلیون نفر را تحت پوشش بیمه همگانی ببریم، اظهار کرد: از سوی دیگر هر روز وضع بیمارستان‌های ما نسبت به گذشته بهبود پیدا می‌کنند. همچنین 11 میلیون نفر را تحت پوشش مبارزه با فقر غذایی برده‌ایم.

وی درباره مسکن اجتماعی نیز گفت: تاکنون منتظر سهم یارانه در این خصوص از محل هدفمندی یارانه‌ها برای وام بوده‌ایم چون موضوع کمی پیچیده شده دستور دادیم اقدامات مربوط آغاز شود چون بازپرداخت وام‌های مسکن اجتماعی از چند سال دیگر شروع می‌شود و تا آن زمان هم مشکلات ما کمتر می‌شود. در گام اول مسکن اجتماعی را برای بازنشستگان و سپس برای شاغلان و گروه‌های دیگر خواهیم داشت.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها