بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۸۵۵
تاریخ انتشار: ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
طلا در بازار جهانی تحت تاثیر صعود دلار که تقاضا برای این فلز ارزشمند را محدود کرد، در پایین‌ترین سطح چهار هفته گذشته قرار گرفت.
 تدبیر24هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات سنگاپور 0.1 درصد افزایش یافت و به 1173 دلار رسید. بهای معاملات این بازار روز دوشنبه به 1166 دلار نزول کرده و روز سه شنبه 0.7 درصد دیگر کاهش پیدا کرده بود.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در اوت با 0.1 درصد افزایش، 1173 دلار بود. بهای معاملات این بازار روز گذشته 0.6 درصد یا 7.20 دلار کاهش یافت و به 1171 دلار رسید.

طلا در نیمه اول سال جاری میلادی حدود یک درصد کاهش یافت و در ماه میلادی جاری حدود 1.5 درصد کاهش داشت.

در شرایطی که بحران بدهی یونان در روزهای اخیر با عدم توافق این کشور با وام دهندگانش و عقب افتادن پرداخت اقساط بدهی به صندوق بین المللی پول وخامت بیشتری پیدا کرده و این کشور را در مسیر خروج از منطقه یورو قرار داده است، طلا نتوانسته از این وضعیت سود برده و پشتیبانی شود.

بر اساس گزارش رویترز، طلا همواره یک سرمایه گذاری مطمئن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به شمار می‌رود، اما عملکرد نامطلوب طلا به ضعف گسترده‌تر بازار اشاره دارد زیرا سرمایه گذاران برای افزایش نرخهای بهره آمریکا در سال جاری آماده می‌شوند.

افزایش نرخهای بهره در آمریکا تقاضا برای این فلز به عنوان یک دارایی بدون بازده را محدود خواهد کرد و از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

در شرایطی که یورو در برابر وخامت بحران بدهی یونان تحت فشار قرار گرفته است، دلار روز جاری برای دومین روز متوالی صعود کرد.

یک مقام بانک مرکزی آمریکا با وجود افزایش نوسان بازار در پی بحران یونان، اظهار کرد: این بانک امسال درصدد افزایش نرخهای بهره است و سپتامبر تاریخ احتمالی برای تصویب تحکیم سیاستهای پولی است.

آمارهای اقتصادی که روز سه شنبه منتشر شد افزایش اعتماد مصرفی آمریکا در ژوئن را نشان داد و انتظارات از حرکت بانک مرکزی برای افزایش نرخهای بهره در سال جاری را پشتیبانی کرد.

بارناباس گان، اقتصاددان شرکت OCBC، پیش بینی کرد طلا پس از کاهش یک درصدی در شش ماه گذشته، 11 درصد دیگر تا پایان سال 2015 کاهش پیدا می‌کند و به 1050 دلار در هر اونس می‌رسد که کمترین قیمت در پنج سال گذشته است.

طلا در چهار سه ماهه گذشته کاهش داشته که طولانی‌ترین روند نزولی از سال 1997 به این سو بوده است.

طبق آمار بلومبرگ، طلا برای تحویل فوری در 12 ماه گذشته 11.5 درصد کاهش داشته و به 1174 دلار رسیده است.

این فلز از سپتامبر سال 2011 که تحت تاثیر سیاستهای تسهیل پولی بانکهای مرکزی جهان به بالاترین رکورد همه زمانها صعود کرد، حدود 40 درصد نزول کرده است و در دو سال گذشته که فشارهای تورمی پایین مانده و بازارهای سهام و دلار آمریکا صعودی شده اند، روند نزولی پیدا کرده است.

تحلیلگران گولدمن ساش در گزارش ماه مه خود مجددا تاکید کردند انتظار دارند قیمت طلا در 12 ماه آینده به 1050 دلار سقوط کند و سوسیته جنرال هم پیش بینی کرده است طلا در سه ماهه چهارم امسال به این سطح خواهد رسید.
برچسب ها: تدبیر24 ، اونس طلا
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها