بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۳۸۸۷
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۶
مدیر پایگاه ملی شهرک تاریخی ماسوله گفت‌: حاشیه سازی، ثبت ماسوله را در یونسکو به تعویق انداخته است.
 تدبیر24مصطفی پورعلی اظهار کرد: ثبت جهانی ماسوله از سال ۹۰ در دستور کار قرار گرفت، اما نبود مدیریت یکپارچه شهری و وجود ۱۱ ساختمان اداره برق، آب و فاضلاب، مخابرات‌، هواشناسی‌، تعاونی صنایع دستی‌، درمانگاه‌، دو واحد تجاری، دو واحد مسکونی در حریم فضای سبز مانعی بر سر راه جهانی شدن ماسوله شده است.

وی افزود: برای رفع این مشکل در مرحله اول پیشنهاد شده تا دو ساختمان اداره برق و مخابرات بطور موقت برای ۳ تا ۵ سال به داخل بافت ماسوله انتقال داده شود که با تخریب این دو بنا بخشی از حریم فضای سبز ماسوله آزاد شده و مراحل ثبت ادامه خواهد یافت.

وی ادامه داد‌: اگرچه از سال ۷۶ نواحی پایین دست بافت تاریخی ماسوله در حریم فضای سبز قرار گرفت و ساخت و ساز در آن ممنوع شد، اما مشکل ۱۱ ساختمان ناهمگون که در این قسمت این شهر تاریخی قرار دارد تاکنون حل نشده است.

مدیر پایگاه ملی شهرک تاریخی ماسوله تصریح کرد: در حال حاضر مدیریت دستگاه‌های خدمات رسان در شهرک تاریخی ماسوله جداگانه است که بر اساس شرط یونسکو باید این مدیریت منسجم و یکپارچه شود.

به گزارش ایسنا، شهرتاریخی ماسوله به تاریخ 30. 5. 1354 ‌به عنوان اولین شهر تاریخی زنده کشور به صورت یک مجموعه کامل در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌ است، شهرک تاریخی ماسوله با قدمت بیش از1000 سال در 25 کیلومتری فومن قرار دارد‌ و با برخورداری از طبیعتی زیبا و معماری حیرت انگیز‌، آب و هوای ‌کوهستانی مطلوب، از آن مجموعه‌ای بس دیدنی ساخته که همه ساله پذیرای هزاران مهمان مشتاق است.

بافت پلکانی بناهای ماسوله مهمترین جاذبه این شهر تاریخی است، بطوریکه سقف هر خانه حیاط خانه دیگری است در شهرک تاریخی ماسوله در فصول سرد حدود ۵۰۰ نفر و در فصول گرما حدود هزار و ۵۰۰ نفر سکونت دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها