بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۳۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۰۰
ماجرای پیامک ضیافت افطاری رئیس‌جمهوری چه بود؟ +عکس
آقای روحانی برای حفظ نهال اعتدال، خیرخواهانه و دوستانه می گوییم که دولت خود را پالایش کنید که فرصت ها درگذر هستند و دشمنان در تکاپو.
تدبیر24:دکتر حسن روحانی به هنگامه ای که پا به عرصه رقابت انتخاباتی گذاشت از زمره معدود کاندیداهایی بود که رسانه و روزنامه اختصاصی که بازتاب دهنده نظرات و فعالیت های وی باشد، نداشت. در چنین وضعیتی رسانه های مستقل و مردمی عهده دار این وظیفه خطیر شده و با انگیزه برون رفت کشور از وضعیت ناخوشایندی که همگان از طیف های مختلف بدان اذعان و تصریح داشتند پای به میدان گذاشتند و برغم همه ناملایمات و فشارهایی که بر آنان چیره بود، برغم مضیقه های فراوان و نامهربانی ها در راستای گرم کردن تنور انتخابات و پیروزی کاندیدای اعتدال کاری کارستان رقم زده و خروجی رسانه ای تاثیر گذاری را به منصه ظهور رساندند.

 

اکنون دو سال از آن روزها گذشته است، روحانی ردای ریاست جمهوری پوشیده اما هنوز که هنوز است نه تیم رسانه ای دولت سامانی دارد و نه اراده ای برای اصلاح روندهای معوج، فشل و ناکارآمد در این عرصه خطیر، ویترین دولت کدر و تاریک و بی سر و سامان است، ویترینی که قرار است چشم و چراغ دولت اعتدال باشد اما لکه سیاه و دندان کرم خورده ای شده که بر پیکره دولت چون عارضه ای سنگینی می کند و به مثابه وزنه ای به پای آن پیچیده و قصد زمین گیری آن دارد. 

 

فعالان رسانه ای اعم از چپ و راست و اصلاح طلب و اصولگرا در یک موضوع متفق القول هستند و آن عدم کارایی و عملکرد غیر حرفه ای تیم رسانه ای دولت است. البته طبیعی است که آنچه که می کاری درو می کنی، وقتی اضلاع و اجزای تیم اطلاع رسانی دولت متشکل از افرادی چون پرویز اسماعیلی باشد که دلباخته سرهنگ هاست و یار غار و مرد فداکار ستاد انتخاباتی رقیب باید هم که چنین خروجی حاصل کار تیم رسانه ای دولت باشد، باید که خودی های مفتون نشده ثروت و قدرت غریبه شوند و آماج نامهربانی ها، باید که اصلاح طلبان به حاشیه رانده شوند و مجاهدان یک شبه اعتدالی شده، عنان کار به دست گیرند و امید حامیان و بدنه اجتماعی دولت به ثمن بخس از کف برود. نان به نرخ روز خورها ارج و منزلت یابند و صاحبان فکر و اندیشه کنج عزلت نصیب شان شود.

 

با همه ناملایمات و بد عهدی ها و نامردمی ها اما ما به رسم اخلاق و ادب به حرمت ملت و کاندیدای منتخب و به واسطه علاقمندی به مشی و مرامی که در برآمدن آن نقش داشتیم و آن را مفید به حال ملت و نظام می دانیم و می دانسته ایم مهر سکوت بر لب زده و قصد پاسخ دهی به هوچی گریی ها، بی مبالاتی ها و فرصت سوزی های مکرر و مداوم را نداشتیم اما وضعیت تا به حدی  بغرنج شده و گستاخی تا بدانجا به درازا انجامیده که سکوت را بیش از این جایز نمی دانیم و معتقدیم عملکرد برخی تا بدان حد آسیب زننده به دولت و ملت است که باید نور بر تاریکخانه عملکرد آنان تابیده و در پیشگاه ملت رسوای عام شوند، هر چند که نیک می دانیم اینان آنچنان پرده حیا دریده اند که با این حرف ها متنبه نمی شوند اما می گوییم آنچه باید بگوییم

 

1- سخنگوی ستاد محمد باقر قالیباف سه شنبه 21 خرداد پس از مناظره سوم انتخاباتی میان کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری در حالیکه تک ستاره آن مناظره یعنی حسن روحانی با بکارگیری واژه « من حقوقدانم سرهنگ نیستم» حمله گازنبری قالیباف را خنثی کرد، نگران از تبعات این مناظره و درخشش رقیب، جمله حسن روحانی را اهانت به نظامیان و فرزندان انقلاب خواند،(لینک) مردی که در نوک پیکان تبلیغاتی قالیباف از چند ماه مانده به انتخابات برای خود رویاهای بزرگی در سر می پرواند و جایگاهی در خیابان پاستور برای خودش رزرو کرده بود و اکنون می دید که همه چیز از کف رفته و اصلاح طلبان گوی سبقت ربوده اند مردی که در پاسخ به روحانی، بنا به اخبار منتشره در رسانه ها مستند انتقام جویانه با عنوان « من خائن نیستم» را در صدد تولید داشت.(لینک)

انتخابات که به پایان رسید همه رویاها رنگ باخته بود حتی در مخیله خوش بین ترین هواداران قالیباف هم این نمی گنجید که قلب اطلاع رسانی دولت روحانی به فردی سپرده شود که با عضویت در انصار حزب الله و انجمن روزنامه نگاران مسلمان در دوران اصلاحات تندترین حملات را متوجه روزنامه نگاران اصلاح طلب که شاکله حامیان رسانه ای روحانی را تشکیل می دانند، کند.(لینک)مردی که خود ناباورانه در فیس بوکش نوشت در هیچ کجای دنیا سابقه ندارد قلب رسانه ای دولت به سخنگوی کاندیدای رقیب سپرده شود.(لینک)

 

پرویز اسماعیلی که به واقع مصداق بارز مجاهد روز شنبه است در طول دوران مدیریت رسانه ای خود در دولت تدبیر و امید هر چند ظاهر عوض کرده و خود را معتکف به فکر و مرام اعتدالی معرفی کرد اما در عمل خروجی وی چیز دیگری بود، وی بتدریج نقشه های خود را عملی کرده و رسانه های حامی را از کنار دولت دور نمود تا حلقه وصل دولت و ملت و بدنه و پایگاه اجتماعی حامی منقطع شود. مردی که در خبرگزاری مهر کارنامه مشخص و غیر قابل کتمانی دارد و از پایه گذاران حمله به هاشمی در انتخابات سال 84 بود و موضوع کارناول دختران و پسران حامی هاشمی را شاخ و برگ آنچنانی داد و تخریب گسترده علیه وی را کلید زد.  با روی کار آمدن چنین فردی با آن سوابق خاص که اگر نگوییم در تقابل تمام عیار با مشی و مرام اعتدالی و سخنان رئیس جمهوری در ایام انتخابات بود به جرات می توان گفت هیچ قرابت و سنخیتی میان پرویز اسماعیلی  سخنگوی ستاد قالیباف با بدنه حامی روحانی و مطالبات آنان وجود نداشت اما این وصله ناچسب به بدنه دولت آنهم در مهم ترین گلوگاه و گرانیگاه آن الصاق شد.

 

بعد ار این انتصاب، انتظار این بود که لااقل وی در عملکردهای حرفه ای خود در دولت تدبیر و امید همسو با شعارها و وعده های روحانی به پیش رود و نام نشانی از تدبیر و امید داشته باشد اما وی نه تنها کوچکترین کنش رسانه ای هدفمند جز درج چند مطلب در صفحه شخصی خود در فیسبوک و اینستاگرام به منصه اجرا نگداشت که بدنه خود شکل یافته رسانه ها و روزنامه نگاران حامی دولت را با اقدامات تخریب گرانه به سمت و سوی اضمحلال و فاصله گیری از دولت برد که البته با توجه به سوابق ایشان قابل پیش بینی بود(لینک)

 

2- با همه این اوصاف ضیافت افطاری رئیس جمهوری تلنگری شد تا خشم و ناراحتی اصحاب رسانه و اهالی مطبوعات سر باز کند. برخورد سلیقه ای اسماعیلی در عدم دعوت از رسانه ها و روزنامه نگاران اصلاح طلب و حامی دولت، نارضایتی و گله مندی به حق اهالی رسانه و به خصوص رسانه های حامی دولت را در پی داشت که عدم دعوت به ضیافت افطار ریاست جمهوری را به نوعی بی احترامی به خود می پنداشتند و به اشکال مختلف واکنش نشان دادند(لینک) که مدیر مسئول و سردبیر سایت خرداد نیز با توجه به تبعات اینگونه اقدامات در صدمه و آسیب به دولت در پیامکی که خطاب به اسماعیلی ارسال نمود نوشت : 

 

"جناب آقای اسماعیلی، با سلام و قبولی طاعات و عبادات، دعوت گزینشی شما از رسانه ها و سایت های خبری برای ضیافت افطاری رئیس جمهور موجب ناراحتی اکثر دوستان در رسانه های حامی دولت شده است و در آینده نزدیک نتیجه این اقدام سلیقه ای خود را در رسانه ها شاهد خواهید بود."

 

 

این پیامک انذار دهنده اما به جای متنبه کردن اسماعیلی و تصحیح رفتار، وی در اقدامی فرافکنانه و فرصت طلبانه همراه با مظلوم نمایی با انتشار بخش پایانی این پیامک، همراه با متنی بلند بالا مملو از توهین و تهدید که در صفحه اینستاگرامش منتشر شد(لینک) و  طی آن اهالی رسانه و فعالین عرصه اندیشه و قلم، آماج توهین و تهمت قرار گرفته و افرادی معرفی شدند که برای دعوت به یک مراسم افطاری با هدف گرفتن عکس یادگاری با رئیس جمهوری،  مسئول اطلاع رسانی نهاد ریاست جمهوری را تهدید کرده اند. در حالیکه متن کامل پیامک ارسالی به وضوح نشانگر آنست که تبعات این اقدامات سلیقه ای که مصادیق ان در ادامه اشاره خواهد شد گریبانگیر دولت خواهد بود و بازخوردهای ناخوشایند رسانه ای در پی داشته و دود آن به چشم دولت خواهد رفت که متاسفانه چنین شد.

 

 جالب آنکه همانطور که پیش بینی می شد آنچه در مراسم افطاری گذشت نعل به نعل و هر آینه مصداق بارز رویکرد و نگرش سلیقه ای، سخیف، مضحک و بچه گانه معاونت رسانه ای رییس جمهور بود که بهت و حیرت و واکنش شدید اصحاب رسانه بالاخص روزنامه نگاران اصلاح طلب و حامی دولت را به همراه داشت و شان دولت تدبیر و امید را زیر سوال برد. 

 

در این مراسم در اتفاقی نادر یک خانم که چهره مورد وثوق و حمایت پرویز اسماعیلی است در هنگام صرف افطاری به صورت ویژه به رئیس جمهوری معرفی شده و ذوق کنان و در میان بهت خبرنگاران حاضر در مراسم علیرغم عرف و قوانین ممانعت کننده از ورود تلفن همراه با رئیس جمهوری عکس یادگاری و بهتر بگوییم سلفی انداخت!(لینک)آیا این مصداق عینی و بارز اقدام سلیقه ای و گزینشی نیست؟

جناب اسماعیلی، شاخص شما در دعوت از اهالی رسانه چه متر و معیاری داشته که اکثریت مهمانان از مجری ها و گویندگان صدا و سیما بوده و چرا روزنامه نگارانی که هشت سال خون دل خوردند در مراسمی که به نام و یاد آنان برگزار می شود، حضور نداشته اند؟

آقای اسماعیلی چه کسی بدنبال عکس یادگاری گرفتن بود؛ شما و همراهان تان یا بهتر بگوییم مجاهدان روز شنبه(لینک) یا آنانی که در زمان انتخابات و هنگامی که شما و یارانتان در ستاد قالیباف مشغول توطئه و حمله به روحانی بودید، شجاعانه  درستادهای مردمی  کنار شیخ دیپلمات قرار داشتند ؟ ایا اینها مصداق بارز توهین و برخورد سلیقه ای نیستند؟

 آقای اسماعیلی آن زمانی که همراهان و همدلان شما به دنبال رد صلاحیت حسن روحانی بودند ما عکس های یادگاری خودمان را در قاب دوربین ها و در برابر انظار عمومی ثبت و ضبط کرده ایم. 

 

عکس یادگاری دکتر روحانی با سایت خرداد در نشست خبری مورخ 92/3/11 در ستاد مرکزی (2 هفته قبل از انتخابات)


3- جناب آقای پرویز اسماعیلی شما که مدعی هستید از رسانه ها در راستای منافع مردم بهره می گیرید و بدنبال منافع شخصی و نگاه ابزاری به رسانه نیستید و مدافع رئیس جمهوری و شان و منزلت اهالی رسانه و شرافت آنها هستید و از رسانه نردبانی برای منافع و مطامع خود نساخته اید، خوب است به چند سوال ساده پاسخ دهید. 

 

سه خانمی که در دوران شما به یکباره پله های ترقی را یک شبه طی کرده اند چگونه و بر چه اساسی  و با کدام شایستگی چنین ارج و قربی یافته اند؟ خانمی که از سوی شما به رئیس جمهوری کشور در ضیافت افطاری رئیس جمهوری به طور خاص معرفی می شود و بطور حتم باید عصاره و نمونه فاضل جامعه خبرنگاری کشور باشد به چه دلیل از چنین رانت و امتیازی را برای ایشان فراهم نموده اید؟ صفحه ای که در فضای مجازی توسط این خانم با عنوان "خط خبری داغ" به فعالیت می پردازد با شما چه ارتباطی دارد؟ خرج بریز و بپاش های صفحه مورد نظر و برگزاری ضیافت افطار با حضور وزیر محترم بهداشت در یکی از رستوران‌های مجلل تهران از کجا و با چه منبعی تامین شده است؟ حقوق و دستمزد چند میلیونی و حیرت انگیز یکی از این خانم ها در یکی از سازمان ها و موسسات رسانه ای دولتی بر چه اساسی پرداخت و ایشان چه جایگاه و منصبی در آن سازمان دارند؟ ارتباط برادر فردی که در قضیه مافیای فوتبال بازداشت شد و نزدیک به آقازاده کاندیدای محبوب شما است و از حسن اتفاق همسر یکی از آن خانم ها با شما و هولدینگ تبلیغاتی مجری مشهور چیست؟ از کدام یک از نزدیکان شما به عنوان حلقه اصلی کمپین انتخاباتی سال 96 کاندیدای شکست خورده انتخابات از روحانی یاد می شود؟ البته سوال های از این دست فراوان داریم و موارد پیدا و پنهان در کارنامه شما بسیار که به وقت مقتضی بدان اشاره خواهیم کرد و بی گمان خوشحال خواهیم شد که پاسخ این چند سوال ساده را با قلم شیوا و دلنشین خود مبذول فرمایید. 

 

مراسم افطاری  گروه تلگرامی خط خبری داغ/ در اين مراسم وزیر بهداشت، پرويز اسماعيلي معاون ارتباطات دفتر رييس‌جمهوري، محمد خدادي مديرعامل خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، محمدتقي روغني ها مديرعامل موسسه مطبوعاتي ايران، رضا رشیدپور و تنی چند از مدیران معاونت اطلاع رسانی ریاست جمهوری و خبرگراری ایرنا بهداشت حضور داشتند.

 

4- در انتها خطاب به دکتر حسن روحانی  رئیس جمهوری دولت تدبیر و امید مشفقانه و خیر خواهانه می گوییم جناب آقای روحانی افرادی چون پرویز اسماعیلی در دولت شما فراوان هستند و بی شمار، مردمی که امیدوارانه شما را برگزیدند و کلید شما را راهگشا دانستند و بدنه اجتماعی شما هستند اگر قرار بود افرادی وابسته به نحله فکری رقیب را برگزینند به شما و دولت تدبیر و امید دل نمی بستند. شرایط به سمت و سویی می رود که طبقه الیت و نخبه حامی شما به عنوان حاملان تفکر اصلاح و اعتدال  با اینگونه اقدامات سرخورده شده و هر روز با دولت شما فاصله بیش تری می گیرند. آقای روحانی برای حفظ نهال اعتدال از لاک محافظه کاری بیرون آمده و دولت خود را پالایشی سرنوشت ساز دهید که فرصت ها درگذر هستند و دشمنان در تکاپو. 

منبع: خرداد
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها