بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۵۳۹۱۳
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۳
یادداشتی از مهدی آیتی نماینده مجلس ششم:
تجربه گرانسنگ انقلاب اسلامي ايران در عمر پنجاه ساله مي تواند الگو و مانيفست يك نظام توسعه يافته، مترقي، دموكراتيك، آزاد و داراي شاخص هاي برتر توسعه در سطح خاورميانه و جهاني باشد.
تدبیر24:مهدی آیتی - ايران فردا يعني ايران سال 1404 هجري شمسي – يعني ايران پس از سند چشم انداز 20 ساله – يعني ايران پس از گذر از فراز و نشيب هاي انقلاب اسلامي، جنگ و تحريم.
ايران فردا يعني كارنامه نظام جمهوري اسلامي پس از حدودا نيم قرن و چشم انداز آينده در چهار بخش سياسي، اقتصادي، اجتماعي و فرهنگي در عرصه هاي ملي و بين المللي.
ايران فردا از امروز به مدت يك دهه ديگر و تا سال 1404 مي تواند قدرت اول علمي خاورميانه و قدرت مطرح اقتصادي، اجتماعي در سطح جهاني باشد.
تجربه گرانسنگ انقلاب اسلامي ايران در عمر پنجاه ساله مي تواند الگو و مانيفست يك نظام توسعه يافته، مترقي، دموكراتيك، آزاد و داراي شاخص هاي برتر توسعه در سطح خاورميانه و جهاني باشد.
امروز ايران اسلامي با تمام مشكلات سخت و كمرشكن در داخل و خارج توانسته در برخي زمينه ها نمونه و الگوي پيشرفته منطقه اي و يا حتي جهاني باشد و اين چيزي نيست جز افتخار همت و اقتدار ايرانيان برومند در داخل و خارج از كشور.
نظام جمهوري اسلامي در 36 سال گذشته آنقدر تجربه هاي ارزشمند بدست آورده و آنقدر گردنه ها و پيچ هاي خطرناكي را پشت سر گذاشته كه ديگر به سادگي قابل ناديده گرفتن توسط ابرقدرتهاي جهان و كشورهاي متجاوز و استكباري نيست.
خون شهدا، جانفشاني جانبازان، فداكاري و ايثار رزمندگان، تلاش و كوشش ملت قهرمان و همه اقشار و عناصر سازنده و مولد در كشور، امروز از ايران اسلامي كشوري ساخته است كه اگر گرد و غبار تحريم و فشار ابرقدرت ها و دشمنان از روي آن برداشته شود مي تواند به عنوان الگويي مدرن و مترقي براي كشورهاي مسلمان و ممالك در حال توسعه به حساب آيد.
صرفنظر از بي تجربگي ها، ندانم كاري ها و بداخلاقي هايي كه كم و بيش در هر مديريتي ممكن است وجود داشته باشد اما به لطف خداوند متعال و ائمه اطهار(ع) ايران اسلامي امروز يكي از قدرت هاي مطرح در منطقه و جهان بوده كه رژيم هاي تجاوزگر و غيرقانوني از جمله اسراييل غاصب به شدت از آن وحشت داشته و ايران را براي ادامه حيات و آينده خود بسيار خطرناك مي دانند.
ايران فردا يعني ايران يك دهه ديگر، ايراني كه توسط نسلهاي دوم و سوم انقلاب اداره و مديريت خواهد شد و اين موضوع از چند نظر جالب و بحث انگيز است.
نسلهاي آينده ايران تقريبا همگي از تحصيلات عالي برخوردارند و در هزاره سوم با استفاده از فناوري هاي پيشرفته جهان قادر خواهند بود نظام جمهوري اسلامي را با عقل و علم و اخلاق به خوبي مديريت نمايند و خسارتها و عقب ماندگي هاي گذشته را جبران كنند.
فرزندان ما در ايران فردا با بهره گيري و درس آموزي از عملكرد پدران خود بطور حتم مي توانند كشور را به خوبي مديريت كرده و در جايگاه والا در خاورميانه و جهان شان و منزلت متعالي ببخشند.
فرزندان ما ديگر اشتباهات پدرانشان را تكرار نخواهند كرد و خواهند دانست كه يك كشور مترقي خواه ناخواه براي زنده ماندن در جهان نيازمند سه ركن اساسي علم، عقل و اخلاق است. آنچه دنياي آينده را زيبا و زيباتر مي نمايد و رفاه و آسايش عمومي را افزايش مي دهد و مدارج انساني را در جامعه ارتقا مي بخشد چيزي جز صلح و آزادي و عدالت نيست و آنچه بشر قرن 21 و هزاره سوم به شدت به آن نيازمند است جز از طريق علم و عقل و اخلاق بدست نخواهد آمد.
فرزندان ما با كوله باري از تجربه پدران خود و سرمايه عظيم شهدا و ايثارگران مي توانند در بالاترين مرزهاي دانش قدم بزنند - در برترين جايگاه علمي و فني جهان قرار گيرند – در متعالي ترين شئونات اخلاقي و انساني به نمايش درآيند و در بهترين روابط ديپلماسي با جهان متمدن و مترقي گفتگو و تعامل داشته باشند.
ايران فردا، ايران عاري از فقر و جهل و فشارهاي داخلي و خارجي سياسي خواهد بود. ايراني كه خواسته هر ايراني است – ايراني كه مدينه فاضله و مدينه النبي در آن يك آرزو و آرمان چند هزار ساله تمدن ايراني – اسلامي است. فرزندان ما ايران فردا را آنچنان بسازند و به نمايش گذارند كه خواست هر ايراني و هر مسلمان در جهان است. ان شاا...
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۸
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
3
3
شما نبودی که توی انتخابات مجلس هفتم رد صلاحیت شدید؟
میشه دلیلش رو توضیح بدی؟
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۱
2
3
به اميد توافق خوب
شهروند ايرانى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
2
3
نوشته ى خوب و آرمانى بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
2
3
موفق باشید انشاا...
يک بيرجندى
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۲
3
3
آقاى مهندس آيتى از اينکه اينقدر منصفانه در رسانه هاى کشور فعاليد خوشحالم. موفقيت روزافزون شما را از خداوند متعال خواستارم.
صداقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۳
1
3
استفاده کرديم آقاى آيتى
صمدیان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۴
2
3
سلام برمردی ازدیار خراسان جنویی جناب آقای مهندس آیتی چهزیبا بیان فرمودید قطعا این اتفاق پیش خواهدآمد البته بشرط دموکراسی بودن آینده مملکت باآرزوی وامیدآن روز
رضا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
1
2
آقای مهندس واقعا استفاده کردیم.امید است که شما را با کوله باری از تجارب ارزشمندتان درراه خدمت به نظام، موفق ببینیم.خدا نگهدارتان
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها