بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۹۲۳
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۸

تدبیر24 :عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: منابع قرض‎الحسنه تخصیص یافته به امر ازدواج جوانان توسط برخی بانک‎ها با سود 24 درصد به بخش‎های دیگر واگذار می‎شود.

ایرج عبدی در گفت‎وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه لرستان، اظهار کرد: وام ازدواج حداقل تسهیلاتی است که برای کمک به ازدواج جوانان داده می‎شود.

وی با بیان اینکه وام ازدواج جوانان با دو چالش روبروست، اضافه کرد: علیرغم اینکه مبلغ وام ازدواج ناچیز است که با پیگیری‎های زیادی قابل وصول است و خیلی از جوانان نمی‎توانند از این وام استفاده کنند به این دلیل که تسهیلاتی که باید پرداخت شود از سوی بانک‎ها محقق نمی‎شود.

عبدی بیان کرد: با کمک بسیج دانشگاه علم و صنعت جلسه‎ای در کمیسیون اجتماعی مجلس تشکیل شد و نماینده بانک مرکزی نیز حضور داشت که از او خواسته شد نسبت به افزایش و روان‎سازی پروسه وام ازدواج اقدامات لازم صورت گیرد.

وی گفت: در صحن مجلس به رئیس جمهور تذکر دادم تا بانک مرکزی و دولت یک کار انقلابی در حوزه وام ازدواج ایجاد کنند.

نماینده مردم خرم‎آباد افزود: افزایش سن ازدواج مشکلات اجتماعی متعددی را برای جامعه ایجاد خواهد کرد.

عبدی یادآور شد: نیاز است دولت به مانند بحث حوزه سلامت در حوزه وام ازدواج جوانان منابع و راهکار لازم را ارائه و حل و فصل کنند چرا که این امر در تدبیر دولت اثر موثر خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: ورود به حوزه اجتماعی می‎تواند امتیازات لازم را برای دولت به دنبال داشته باشد.

این نماینده با انتقاد از اینکه متأسفانه منابع قرض‎الحسته تخصیص یافته به امر ازدواج جوانان توسط برخی بانک‎ها با سود 24 درصد به بخش‎های دیگر واگذار می‎شود که این امر باعث تضییع حقوق جوانان شده است، گفت: نیاز است وام ازدواج به هر نفر 10 میلیون تومان افزایش یابد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها