بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۳۹۲۴
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۹

تدبیر24 :تحلیلگران بازار جهانی طلا انتظار دارند در شرایطی که معامله گران آمار اشتغال کمتر از حد مطلوب آمریکا را هضم می‌کند و از سوی دیگر به همه پرسی کمک مالی یونان واکنش نشان می‌دهند، در هفته جاری ابهام همچنان بر بازار این فلز ارزشمند حکمفرما خواهد بود.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات آتی طلا در بازار نیویورک برای دومین هفته متوالی کاهش یافت با این همه آمار اشتغال کمتر از حد مطلوب در آمریکا نزول بیشتر طلا را محدود کرد.

در بازار نیویورک بهای طلا برای تحویل در اوت به 1167 دلار رسید که 0.6 درصد نسبت به قیمت طلا در روز دوشنبه کاهش نشان داد. این فلز زرد در معاملات روز پنج شنبه تا سطح 1157 دلار سقوط کرده بود.

بیشتر سرمایه گذاران خرد در کوتاه مدت نسبت به طلا بدبین مانده اند با اینهمه کارشناسان بازار در نظرسنجی هفتگی کیتکو همچنان تردید داشتند. از میان 33 کارشناس بازار در نظرسنجی طلای هفتگی کیتکو، 18 نفر پاسخ دادند که از میان آنها هشت نفر یا 44 درصد افزایش، هفت نفر یا 39 درصد کاهش و سه نفر یا 17 درصد ثابت ماندن قیمت طلا در هفته جاری را پیش بینی کردند. کارشناسان بازار شامل معامله گران طلا، بانکهای سرمایه گذاری، معامله گران معاملات آتی و تحلیلگران چارت فنی هستند.

در حالیکه هفته جاری از نظر انتشار آمار اقتصادی هفته سبکی است اما بازار با انتظار برای افزایش نرخهای بهره از جانب بانک مرکزی آمریکا، همچنان آمار اشتغال ژوئن را هضم خواهد کرد. طبق آمار وزارت کار آمریکا، 223 هزار شغل جدید در ژوئن ایجاد شد که کمتر از میزان مورد پیش بینی بود و از سوی دیگر آمار اشتغال ماه مه تحت بازبینی نزولی قرار گرفت و 254 شغل اعلام شد.

آمار اشتغال آمریکا نشان می‌دهد اقتصاد این کشور پس از رشد منفی در سه ماهه اول سال جاری میلادی، به کندی رو به بهبود است با اینهمه سیاستگذاران بانک مرکزی این کشور در مسیر افزایش نرخهای بهره تا پایان امسال قرار دارند. نرخهای بهره بالاتر جذابیت طلا را که در مقایسه با دارایی‌هایی مانند اوراق قرضه و سهام، سرمایه گذاری بدون بازده است کاهش می‌دهد و در مقابل از ارزش دلار پشتیبانی می‌کند.

ذخایر صندوقهای سرمایه گذاری طلا روز پنج شنبه برای پنجمین روز کاهش یافت که طولانی‌ترین روند نزولی در یک ماه گذشته بود و میزان ذخایر این صندوق‌ها به کمترین میزان در شش سال گذشته رسیده است.

تحلیلگران موسسه سی ام سی انتظار دارند طلا در هفته جاری به سطح بالاتری صعود کند زیرا آمار اخیر از افزایش نرخهای بهره در سپتامبر پشتیبانی نمی‌کنند. البته ضعیف شدن دلار هم به پشتیبانی از قیمت طلا کمک خواهد کرد. اوله هانسن، مدیر استراتژی کالا در ساکسو بانک هم با احتمال صعود طلا به سطح بالاتر در هفته جاری موافق بود. با اینهمه تحلیلگران دیگر انتظار ندارند آمار اشتغال اخیر دورنمای کنونی طلا را تغییر دهد.

طلا از ابتدای سال 2015 تاکنون به دلیل ابهام درباره زمان افزایش نرخهای بهره که باعث شده سرمایه گذاران از بازار کناره گیری کنند، تحت فشار بوده و حتی نگرانیها نسبت به بحران بدهی یونان هم موفق به پشتیبانی از طلا نشده است در حالیکه این فلز ارزشمند در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و مالی به یک سرمایه گذاری مطمئن تبدیل می‌شود و تقاضای بالایی پیدا می‌کند. بارناباس گان، اقتصاددان شرکت OCBC، هفته گذشته یش بینی کرد طلا پس از کاهش یک درصدی در شش ماه گذشته، 11 درصد دیگر تا پایان سال 2015 کاهش پیدا می‌کند و به 1050 دلار در هر اونس می‌رسد که کمترین قیمت در پنج سال گذشته است. تحلیلگران گولدمن ساش در گزارش ماه مه خود مجددا تاکید کرده اند انتظار دارند قیمت طلا در 12 ماه آینده به 1050 دلار سقوط کند و بانک فرانسوی سوسیته جنرال هم پیش بینی کرده است طلا در سه ماهه چهارم امسال به این سطح سقوط خواهد کرد.

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها