بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۵۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۴
  تدبیر24 :  مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه با اشاره به فرا رسیدن فصول گرم سال و افزایش فعالیت و تکثیر کنه‌ها که مهمترین ناقلان بیماری تب کریمه کنگو هستند، از مردم خواست توصیه‌های بهداشتی اداره کل دامپزشکی را جدی بگیرند.

 دکتر نادر پرور با تشریح بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو، افزود: این بیماری از جمله بیماری‌های قابل انتقال از دام به انسان است که نشانه درمانگاهی مشهودی در دام‌های آلوده ندارد.

وی دامداران، کارکنان کشتارگاه‌ها، قصابان، کشاورزان و به ویژه روستائیان و عشایر را از جمله گروه‌های در معرض خطر این بیماری دانست.

پرور خاطرنشان کرد: بیماری تب کریمه کنگو در دام هیچگونه علائم مشهودی ندارد، اما ویروس در محیط خارج از بدن و لاشه دام پایداری دارد، بنابراین باید از ذبح دام در خارج از کشتارگاه‌های تحت نظارت دامپزشکی و خرید گوشت از اماکن غیربهداشتی و غیرمجاز خودداری شود و صرفاً از دام‌های کشتار شده در کشتارگاه‌های مورد تائید دامپزشکی استفاده شود.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم توصیه کرد: گوشت تازه را به مدت حداقل 24 ساعت و آلایش خوراکی (دل، جگر و قلوه) را به مدت حداقل 48 ساعت در یخچال با دمای صفر تا چهار درجه نگهداری و سپس استفاده کنند.

پرور از کارگران کشتارگاه‌ها نیز خواست در زمان کشتار از دستکش، ماسک و عینک استفاده کنند.

وی ادامه داد: روستائیان و دامداران نیز باید هنگام شیردوشی مراقب کنه‌ها باشند و از له کردن کنه‌ها با دست خودداری کنند، زیرا با خارج شدن خون از کنه‌ها خطر ابتلا به بیماری وجود دارد.

این مسئول اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و فعالیت کنه‌ها، باید سمپاشی بدن دام‌ها و اماکن دامی تحت نظر کارشناسان دامپزشکی توسط دامداران انجام شود.

پرور معتقد است: مصرف گوشت قرمز در صورتی که دام در کشتارگاه‌های مجاز ذبح شده، در دمای مناسب نگهداری شود و لاشه گوشت نیز به تأیید دامپزشکی رسیده باشد، هیچ مشکلی ندارد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها