بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۳۹۶۱
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۲
یک عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تکدی‌گری فعلی مجرمانه است چرا که در حاشیه آن علاوه بر تکدی‌گری، افراد متکدی می‌توانند به کارهای ناهنجار اجتماعی دست بزنند.
 تدبیر24 : نورالله صلواتی امروز(شنبه) در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه یکی از معضلات شهری مردم اصفهان حضور متکدیان دوره‌گرد به صورت محسوس و غیر محسوس است، اظهار کرد: متکدیان بیشتر در محدوده مرکزی، توریستی و تاریخی شهر با توجه به موقعیت این مناطق حضور پیدا می‌کنند.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری به عنوان یکی از عواملی که می‌تواند آسیب‌های اجتماعی دیگری در پی داشته باشد امروز در سطح شهر مطرح است، اضافه کرد: به نظر می‌رسد چاره اندیشی جدی برای رفع این معضل باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد و در این مورد می‌توان از تجربیات کلان شهر مشهد استفاده کرد.

این عضو شورای اسلامی شهر ادامه داد: تکدی‌گری فعلی مجرمانه است چرا که در حاشیه آن علاوه بر تکدی‌گری، افراد متکدی می‌توانند به کارهای ناهنجار اجتماعی دست بزنند که عواقب وخیمی در جامعه به دنبال خواهد داشت.

صلواتی با بیان اینکه این وضعیت در شهر در حالی است که جلسات متعددی در خصوص جمع آوری متکدیان انجام شده است، خاطر نشان کرد: با وجود اعلام همکاری تمام دستگاه‌های ذی‌ربط متاسفانه هنوز شاهد حضور انبوه و گاهی گروهی این قشر درسطح شهر، ورودی‌های شهر، پایانه‌های مسافربری و مراکز اداری و تجاری و مذهبی هستیم.

وی گفت: از مدیریت شهری و خدمات شهری انتظار جدی می‌رود، همانگونه که گام های بلندی در این خصوص برداشته شده است در ادامه با قوت و جدیت جمع‌آوری متکدیان از سطح شهر را پیگیری کنند.

این عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه انتظار می‌رود اصلاح وضعیت نامناسب فضای سبز و چمن‌های موجود در سطح شهر پارک‌ها تا رسیدن به وضع مطلوب ادامه یابد، اضافه کرد: از پروژه‌های اجرا شده در همه مناطق، کلنگ زنی تقاطع غیر همسطح 25 آبان و افتتاحیه انجام شده در منطقه 12 است که به لحاظ کمیت و کیفیت قابل توجه است.

هم چنین، یک عضو دیگر شورای اسلامی شهر اصفهان به مصوبات گذشته شورا در سال قبل در خصوص طرح حمایت از مطبوعات محلی اشاره و اظهار کرد: قرار بود شهرداری لایحه حمایت از مطبوعات محلی را آذر ماه سال گذشته به شورا ارائه کند.

اصغر آذربایجانی با بیان اینکه شاهد تأخیر هفت ماهه در ارائه این لایحه هستیم، افزود: امیدواریم تسریع در ارائه لایحه اصلاحی حمایت از مطبوعات محلی توسط شهرداری انجام گیرد و بتوانیم در صحن جلسه علنی شورا آن را تصویب کنیم.

وی ادامه داد: بر اساس پیوست‌های بودجه سال 1394 که به تصویب شورای اسلامی شهر رسیده است مقرر شد شهرداری جهت احداث دو پردیس فرهنگی هنری و دو مرکز تخصصی بانوان در سه ماهه اول سال اقدام کند.

این عضو شورا با بیان اینکه شهرداری باید نسبت به جانمایی و طراحی این پروژه‌های فرهنگی اقدام کند، خاطر نشان کرد: لازم است این موضوع به کمیسیون فرهنگی اجتماعی ارائه شود تا طبق برنامه‌ریزی شاهد آغاز عملیات اجرایی دو پردیس فرهنگی هنری و دو مرکز تخصصی بانوان باشیم، بنابراین از حوزه‌های مختلف شهرداری، معاونت شهرسازی، سازمان طراحی و مدیران مناطق شهرداری خواستار تسریع جهت عملیاتی شدن این پروژه‌ها هستیم.

آذربایجانی با اشاره به تشیع شهدای غواص و تعدادی از شهدای اصفهانی، تصریح کرد: به منظور گرامیداشت یاد و خاطره شهدای غواص شهرداری نسبت به نام گزاری محل و طراحی نمادی در یک مکان به ویژه حاشیه زاینده رود به عنوان یادمان شهدای غواص اقدام کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها