بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۳۹۹۸
تاریخ انتشار: ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۰۰
  تدبیر24 : عضو سازمان نظام مهندسی کشاورزی قزوین با بیان اینکه گیاهان آپارتمانی در مقوله نور آفتاب به دو نوع سایه پسند و آفتاب پسند تقسیم می‌شوند، گفت: بیشتر گیاهان آپارتمانی سایه پسند هستند زیرا نور آفتاب باعث صدمه به گیاه آپارتمانی می‌شود.

مهدی تجلی فر اظهار کرد: بیشتر گیاهان آپارتمانی سایه پسند هستند زیرا نور آفتاب باعث صدمه به گیاه آپارتمانی می‌شود به همین دلیل کنه تار عنکبوتی، که در گیاهانی مثل حسن یوسف، کروتن(رنگین برگ) مشاهده شده است.

وی توضیح داد: بیشتر گیاهان آپارتمانی در حد وسط آفتاب و سایه قرار دارند که به این گیاهان نیم سایه پسند گفته می‌شود. گیاهان نیم سایه پسند شامل یوکا و لیندا هستند که اگر این گیاهان در جلوی آفتاب باشند ممکن است در معرض حمله آفات از جمله کنه تار عنکبوتی که مخرب‌ترین آفت برای گیاهان آپارتمانی هست قرار گیرند.

کارشناس گیاهان آپارتمانی در خصوص گیاهان آفتاب پسند تصریح کرد: شمعدانی و ناز چون دارای گل هستند نیاز شدید به آفتاب مستقیم دارند و باید نور مستقیم آفتاب به آنها بتابد تا گل آن‌ها باز شود و اگر آفتاب نباشد فقط اندام سبز گیاه رشد کرده و بدون گل می‌ماند.

وی با بیان اینکه باید خاک گیاه سبک باشد، تاکید کرد: معروف‌ترین خاک سبک بستر کاشت کوکوموس(ترکیبی از پیت موس و کوکو پیت) است که در رشد گیاه تاثیر دارد، زیرا خاک گیاه نباید سنگین و آلوده باشد.

تجلی فر افزود: خاک گیاه باید ضدعفونی شده، سبک و غنی از مواد آلی باشد که در بستر کاشت کوکوموس متصور است. پس نتیجه می‌گیریم که گیاهانی که آفتاب پسند هستند محدود بوده و به خاطر به گُل نشستن نیاز به آفتاب دارند.

این کارشناس گیاهان آپارتمانی یادآور شد: زیبایی گیاه شمعدانی و ناز در گل آن است، پس آفتاب تاثیر مستقیم در گلدهی گیاه دارد. در ضمن کودهای آلی نباید فراموش شود، چون بعضی از کودهای آلی در گلدهی تاثیر دارند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها