قيمتش چند؟ مهرداد احمدي شيخاني

قيمتش چند؟

به يكي از آشنايان ملكي به ارث رسيده كه با دو تن ديگر آن را شريك هستند. ساختماني قديمي است كه به خرج افتاده و از هر طرف كه مي‌گيرند، يك طرف ديگرش به خرج مي‌افتد و هر روز براي ساكنينش كه اين سه تن با خانواده‌هاي‌شان باشند، دردسر تازه‌اي درست مي‌كند.
اصناف؛ راه‌حل یا بخشی از مشکل؟ حمزه نوذری

اصناف؛ راه‌حل یا بخشی از مشکل؟

گروه‌های ثانوی که میان دولت و افراد جامعه قرار می‌گیرند، نقش مهمی در حیات اقتصادی و اجتماعی جامعه ایفا می‌کنند؛
آرشیو نظرات منتشره: ۰ درصف انتشار: ۲
جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹ - 2021 March 05
کد خبر: ۵۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰
  تدبیر24 :  اکثرا افرادی که ورزش می‌کنند تاثیر ورزش را با وزن اندازه‌گیری می‌کنند و انتظار دارند که پس از زمان کوتاهی ورزش وزن آن‌ها کم شود.

 افراد ورزش می‌کنند تا وزن آن‌ها کاهش یابد. ورزش‌های قلب عروقی و ورزش‌های استقامتی غالبا باعث ساخته شدن عضلات و کاهش چربی‌های بدن می‌شوند اما وزن را کاهش نمی‌دهند. این بدین معنا نیست که ورزش بی‌تاثیر بوده است.

ماهیچه نسبت به چربی چگالی بیشتری دارد، یعنی اگر جرم واحدی ماهیچه و چربی داشته باشیم، ماهیچه حجم کمتری می‌گیرد. بدین ترتیب ممکن است با انجام ورزش سایز کم شود، تناسب اندام بیشتر شود اما وزن بدن کمتر نشود.

یک کیلو چربی چهار برابر بیشتر از یک کیلو عضله حجم دارد. در سنین سالخوردگی سلول‌های ماهیچه‌ای دیرتر ترمیم می‌شوند به همین دلیل بدن ریزش پیدا می‌کند و تناسب اندام کمتر می‌شود. با کمبود فعالیت در دوران جوانی نسبت ماهیچه به چربی کاهش می‌یابد.

افزایش چربی بدن باعث ایجاد بیماری‌های مزمن از جمله بیماری‌های قلبی و دیابت می‌شود. از طرفی دیگر کمبود چربی در بدن نیز ممکن است باعث به خطر افتادن سلامتی شود. در زنان کمبود چربی باعث نازایی می‌شود. بنابراین بدن هم به چربی و هم ماهیچه احتیاج دارد. بنابراین افراد به هنگام ورزش کردن باید زیاد به آنچه که وزنه‌ نشان می‌دهد توجه کنند. ورزش آمادگی جسمانی و تناسب اندام را افزایش می‌دهد که این روند به سلامت بیشتر کمک می‌کند.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها