بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۴۱۱۳
تعداد نظرات: ۷ نظر
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۰
سيدمحمد غرضي درمیان جمعی از دانشجویان و اصحاب رسانه:
افراد افراطي جبهه اصلاحات را شوراي نگهبان رد صلاحيت خواهد كرد و افراد تندرو گروههاي اصولگرا را مردم نخواهند پذيرفت. پيش بيني مي كنم دولت به مجلس آينده نزديكتر خواهد شد.

 تدبیر24 : محمد آيتي - يكشنبه 14 تيرماه گروهي از دانشجويان كارشناسي ارشد علوم سياسي و برخي از اصحاب رسانه، ميزبان سيدمحمد غرضي كانديداي يازدهمين دوره انتخابات رياست جمهوري بودند. مهندس غرضي كه سالها سابقه خدمت در پست هاي كليدي كشور را پس از انقلاب در كارنامه خود دارد اين روزها حال و هواي كانديداتوري در انتخابات مجلس را در سر دارد. وي در اين محفل دوستانه پس دقايقي صحبت درباره تاريخ ايران و قدرت بالاي اجتماعي مردم در دوره هاي مختلف و مخصوصا تاريخ معاصر به سوالات مخاطبان خود پاسخ داد.

· روند مذاكرات هسته اي را چطور ارزيابي مي كنيد و چشم انداز اين مذاكرات را روشن مي بينيد؟

در حال حاضر ما در مذاكرات دست بالا را داريم حال چه مذاكرات بخواهد به نتيجه برسد يا نرسد. امروز آمريكايي ها سخت به دنبال مذاكره و گفتگو با ايران هستند زيرا آنها كشور ما را بسيار باپتانسيل ديده اند و حاضر نيستند به اين راحتي ايران را از دست بدهند.

· خيلي ها معتقدند مردم شما و شعارهايتان را در انتخابات جدي نگرفتند، در اين رابطه چه نظري داريد؟

اتفاقا مردم پيام من را دريافت كردند اما آن چيزي كه باعث طنز شد روشهاي برخي بازيگران اصلي سياست نسبت به من بود.

· در اين ماههاي اخير بسياري از مسائل به انتخابات آتي مجلس شوراي اسلامي گره خورده است. با وجود سه طيف اصلي اصلاح طلبان، اصولگرايان و اعتدال گرايان و يا حاميان دولت، شما چه آرايشي را براي مجلس آينده پيش بيني مي كنيد؟

بنده پيش بيني مي كنم مشاركت در انتخابات مجلس پيشرو بسيار بالا خواهد بود. تصورم بر اين است كه 50 ميليون نفر از مردم پاي صندوق هاي راي حاضر خواهند شد. مجلس آينده يك مجلس متعادل خواهد بود. مطمئنا افراد تندرو گروههاي راست و چپ در مجلس آينده جايگاهي نخواهند داشت. افراد افراطي جبهه اصلاحات را شوراي نگهبان رد صلاحيت خواهد كرد و افراد تندرو گروههاي اصولگرا را مردم نخواهند پذيرفت. پيش بيني مي كنم دولت به مجلس آينده نزديكتر خواهد شد.

· در انتخابات مجلس بصورت مستقل حضور پيدا مي كنيد يا در حال رايزني براي قرار گرفتن در ليست ها هستيد؟

شخصا به عنوان يك فرد مستقل در انتخابات حاضر خواهم شد. حال اگر گروههاي مختلف برنامه هاي بنده را پذيرفتند و علاقه مند به حضور من در ليست هاي خود بودند با كمال ميل قبول خواهم كرد، زيرا اين افراد هستند كه به ليست ها اعتبار مي دهند و نه بالعكس.

· شما در انتخابات رياست جمهوري اعتقادي به تشكيل ستاد نداشتيد. آيا در انتخابات مجلس هم همين رويكرد را خواهيد داشت؟

سوابق من كاملا روشن است. عملكردم در سمت هايي كه پس از انقلاب داشتم بزرگترين ستاد من است. پيشنهاد من به كساني كه علاقه مند هستند براي من تبليغ كنند اين است كه بيوگرافي من را به طور وسيع در بين مردم پخش كنند.

· در صورت راي آوردن در انتخابات، مهمترين موضوعي را كه در مجلس پيگيري خواهيد كرد چيست؟

هدف اصلي من توسعه اسلاميت و توسعه جمهوريت است. براي تحقق اين دو امر همه تلاش خود را به كار خواهم بست. حضرت امام هم تمام تلاش خود را براي تحقق اين دو شعار به كار گرفت و موفق هم شد. معتقدم ما هم بايد راه امام را در پيش بگيريم تا مردم را همراه خود داشته باشيم. يكي از موضوعاتي را كه سخت دنبال خواهم كرد تا دولت بپذيرد، انتخاب استانداران توسط مردم خواهد بود. تلاش خواهم كرد تا مجلس را همراه خود كنم تا طرحي را در اين راستا به تصويب برسانيم تا دولت ملزم به اجراي آن شود.


غرضي پس يك ساعت و نيم گفتگو در افطاري ساده و صميمي دانشجويان و اصحاب رسانه شركت نمود.


بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۷
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
0
4
اگر اصلاحات رو رد صلاحیت شدید نکنند و فضا رقابتی باشد بعید نیست
اصلاح طلب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۶
3
1
حالا 50 ميليون كه نه ولي مشاركت بالا خواهد بود.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
3
وقتی میگویند اصلاح طلب تندرو همان مهره های اصلی اصلاح طلبان را میگویند آیا با نیامدن مهره های اصلی یک جناح قوی نظام شما اصولگرایان چطور میتوانید 10 میلیون رای هم جمع کنید که باز با خود خیال بافی میگنید 50میلیون خواهند آمد
حقیقت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
4
وقتی یک اصلاح طلب واقعی ببیند که در انتخابات کاندیدای ندارد مطمئنآ هیچ انگیزه ای برای حضور در انتخابات نمی بیند جون دیگر انتخابات رقابتی نیست رفاقتی خواهد شد پس چطور 50 میلیون رای جمع خواهید کرد
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۷
0
1
ممنون از سايت تدبير 24 براي پوشش اين گزارش.
پيش بيني
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۸
0
1
مهندس غرضي خوب است كه بگويد افكارش به چه گروهي نزديكتر است.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۲۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۹
0
0
آقای غرضی حتما برای آمدن و رای دادن خانمهای که نگذاشتید به استادیوه آزادی برای تماشای والیبال بیایند که تهدیدشان کردید اگر بیاید میزنیمتان به آنها شک داشتید حساب باز کنید
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها