بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۴۲۲۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۳
گرچه به غیر از یونسکو سازمانها و نهادهای دیگری نیز باید برای عبورخط دوم از زیر میدان نقش جهان، نظرنهایی خود را اعلام کنند اما گویی سازمان قطارشهری اصرار دارد برای کاهش هزینه‌های ساخت خط دوم مترو، به جای دور زدن میدان، مترو را از زیر میدان عبور دهد!
 تدبیر24 : عبور خط دوم مترو اصفهان از زیر میدان نقش جهان که در سفر رئیس جمهور به اصفهان با مخالفت رئیس جمهور روبرو شده بود اما حالا گویی قرار است سر از این میدان تاریخی در بیاورد.

 شورای شهر و شهرداری قاطعا از انجام کارهای کارشناسی برای این خط خبر می دهند اما خبرها حاکی از آن است که عبور خط دوم مترو از ضلع شمالی میدان نقش جهان با موافقت یونسکو همراه شده است.

شنیده شده است که ایکوموس که از سازمان های زیر نظر یونسکو به شمار می رود، نیز با این خط موافقت کرده است.

مسئولان میراث فرهنگی اصفهان اما همچنان عبور مترو از میدان نقش جهان را بعید می دانند.

گرچه پیشنهادات خط دوم مترو به گفته مسئولان سازمان قطار شهری به گونه ای است که میدان نقش جهان را دور می زند اما واقعیت این است که آیا ورود ممنوع قانون برای مترو اصفهان تنها برای محوطه میدان تعریف شده است و این قانون اطراف میدان را که در این طرح، خیابان های نزدیک به نقش جهان را شامل می شود، در بر نمی گیرد؟

گرچه به غیر از یونسکو سازمان ها و نهادهای دیگری نیز باید برای عبور خط دوم از زیر میدان نقش جهان، نظر نهایی خود را اعلام کنند اما گویی سازمان قطار شهری اصرار دارد برای کاهش هزینه های ساخت خط دوم مترو، به جای دور زدن میدان، مترو را از زیر میدان عبور دهد!
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها