بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۴۲۵۸
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲

تدبیر24:  چشمه‌های آب‌گرم از جاذبه‌های ارزشمند طبیعی هستند که علاوه بر زیبایی بصری، با خاصیت درمانی گردشگران را به سمت خود می‌کشانند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، چشمه‌های آب‌گرم طبیعی به دلیل خاصیت درمانی و محیط بکر و خارق‌العاده‌ای که به بازدیدکنندگان عرضه می‌کنند، در هر کشوری طرفدار دارند. اما برخی از چشمه‌ها ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارند که آن‌ها را از بقیه آب‌گرم‌ها متمایز می‌کند.

چشمه‌های آب‌گرم جزیره «دیسپشن»

جزیره «دیسپشن» یکی از امن‌ترین بنادر منطقه قطب جنوب را دارد. این جزیره در واقع دهانه یک آتشفشان فعال است که چشمه‌های آب‌گرم روی سطح آن پراکنده‌اند و از شگفت‌انگیزترین‌ها در نوع خود به حساب می‌آیند. دمای آب این چشمه‌ها متفاوت است، برخی بسیار سرد و اکثرشان تا 70 درجه سانتی‌گراد داغ هستند.

«کاسکاتا دل مولینو»

«کاسکاتا دل مولینو» / ایتالیا

«کاسکاتا دل مولینو» در واقع در دهکده باستانی ساتورنیای توسکانی واقع است، جایی که آب با دمایی 37 درجه از بالا روی دیوار صخره‌ای فرو می‌ریزد. این آب‌ها مملو از مواد معدنی همچون سولفور هستند. چشمه‌ای که این آبشارها از آن نشأت می‌گیرند، «ترمه دی ساتورنیا» نام دارد و بسیار زیباست. این چشمه‌های آبشاری نزدیک یک آسیاب قدیمی قرار دارند و تعداد بسیار کمی توریست دارند.

چشمه‌های «ماموت» / آمریکا

چشمه‌های آب‌گرم «ماموت» در پارک «یلوستون» آمریکا واقع هستند و شهرت فراوانی دارند. «ماموت» را یکی از فوق‌العاده‌ترین آب‌گرم‌های جهان می‌دانند. آب‌گرم این منطقه در حصار سنگ آهک‌های سفیدرنگ و برآمده قرار گرفته و نمای زیبایی را پیش چشم گردشگران قرار می‌دهد. لایه‌های بسیار ضخیم سنگ‌های رسوبی و 50 چشمه کوچک و بزرگ در این منطقه، آن را به یکی از جاذبه‌های گردشگری پارک تبدیل کرده است. رنگ‌های زرد و آجری آب این چشمه‌های طبیعی که سالانه هزاران بازدیدکننده دارد، از دیگر جذابیت‌های آن به شمار می‌آید.

«دریاچه خون» / ژاپن

«دریاچه خون»

«دریاچه خون» به دلیل رنگ عجیب و سرخ‌رنگ آبش به این نام خوانده می‌شود. این آب‌گرم که در ژاپن واقع است، سرشار از آهن است و به همین علت به این رنگ درآمده است. در میان آب‌گرم‌های ژاپن، «دریاچه خون» به عنوان زیباترین آب‌گرم‌ شناخته می‌شود. املاح موجود در آب باعث می‌شود عمق چشمه را بیشتر از حد معمول به نظر برسد.

آهن همچنین سبب تغییر رنگ سنگ‌های اطراف آب به رنگ قرمز می‌شود. رنگ قرمز و بخاری که از روی سطح آب این حوضچه بلند می‌شود، منظره‌ای ترسناک به وجود آورده و شاید به همین دلیل است که بومیان این منطقه، لقب «جهنم» را به این چشمه آب‌گرم داده‌اند.

چشمه‌های آب‌گرم «برهماکوند» / هند

«برهماکوند» در راجگر ایالت بهار هند واقع است. آب این چشم که از غاری به نام «ساپتپارنی» نشأت می‌گیرد، از به هم پیوستن هفت جریان آب مختلف شکل گرفته. مواد معدنی که در این آب وجود دارد، خاصیت درمانی دارد و برای هندوها و بودایی‌ها مقدس شمره می‌شود.

چشمه بزرگ «منشوری» / آمریکا

چشمه «منشوری»

چشمه بزرگ «منشوری» یکی از هزاران چشمه آب‌گرم است که در پارک ملی «یلوستون» ویومینگ آمریکا قرار دارد. بر اثر وجود باکتری‌های مختلف در آب، رنگ این حوضچه از سبز تا قرمز متنوع است و رنگین‌کمانی زمینی را پدید آورده است. نام این چشمه یادآور تجزیه رنگین‌کمانی نور سفید با یک منشور اپتیک است که رنگ‌های سرخ، نارنجی، زرد، سبز و آبی را پیش چشم بیننده قرار می‌دهد.

این رنگ‌ها با تغییر فصل‌ عوض می‌شوند، اما در تابستان لامینه‌های میکروبی به رنگ نارنجی و سرخ درمی‌آیند. مرکز آبی‌رنگ این حوضچه به علت گرمای شدید استریل است. قطر این چشمه 90 و عمق آن 50 متر است. درجه حرارت آب آن هم تا 70 درجه سلسیوس می‌رسد.

دریاچه «بویلینگ» / دومنیکا

دریاچه «بویلینگ» یا «سوزان» دومین چشمه آب‌گرم بزرگ جهان لقب دارد و در پارک ملی «مورنه ترویس پیتونز» دومنیکا که جزو میراث جهانی یونسکو محسوب می‌شود، واقع شده است. آب خاکستری و آبی‌رنگ این حوضچه در حصار صخره‌هایی بلند قرار گرفته و سطح آن را حباب‌هایی حاصل از جوشش آب داغ پوشانده است. جزیره دومنیکا تا پیش از سال 1978 مستعمره انگلستان بود. در کنار این دریاچه یک آتشفشان فعال وجود دارد که آب آن را بیش از حد معمول گرم می‌کند.

دریاچه «فرایینگ پن» / نیوزلند

نام اصلی حوضچه «فرایینگ پن» به معنای ماهی‌تابه، «وایمانگو کالدرون» است. این دریاچه در دره آتشفشانی وایمانگو واقع است. با حداکثر 200 متر عرض، «فرایینگ پن» بزرگترین چشمه آب‌گرم طبیعی جهان است. آب اسیدی این دریاچه بین 50 تا 60 درجه سانتیگراد است.

دریاچه «فرایینگ پن»

«تاکاراگاوا اونسن» / ژاپن

«تاکاراگاوا اونسن» که معنای آن «حوضچه آب داغ» است، یکی از بهترین چشمه‌های آب‌گرم طبیعی جهان محسوب می‌شود. منظره رودخانه و کوهستان را هم که به ویژگی‌های درمانی آب این منطقه اضافه کنید،‌ این مدعا ثابت می‌شود. آب این چشمه برای درمان اختلالات عصبی، اختلال در گردش خون، بیماری‌های مفصلی و عضلانی و ناراحتی‌های پوستی مفید است. «تاکارگاوا اونسن» نه تنها بین گردشگران خارجی شناخته شده است، بلکه میان خود ژاپنی‌ها هم محبوبیت فراوانی دارد.

چشمه آب‌گرم «پاموکله» / ترکیه

«پاموکله» در زبان ترکی به معنای قصر پنبه است. بی‌شک چشمه‌های آب‌گرم و مواد معدنی موجود در آب‌های استان دنیزلی ترکیه در دنیا کم‌نظیرند. 17 تراس مملو از آب‌های غنی از مواد معدنی در این حوضچه‌ها وجود دارد. نام این منطقه در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. ترکیب آبی‌رنگ آب‌گرم و صخره‌های سفید، جذابیت خاصی به فضای رازآلود این چشمه‌ها بخشیده. بسیاری از گردشگران برای استفاده از حمامی گرم و بهره بردن از خاصیت‌های فراوان آب‌های این ناحیه راهی «پاموکله» می‌شوند.

انتهای پیام

دریاچه «بویلینگ»

آب‌گرم «دیسپشن»

«تاکاراگاوا اونسن»

آب‌گرم «ماموت»

آب‌گرم «برهماکوند»

چشمه آب‌گرم «پاموکله»

نمای دیگری از «پاموکله»

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
0
0
واقعا زیبان.
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها