بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۵۴۳۸۳
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۴
چهار سال پیش نیز وزارت دفاع آمریکا خدمت افراد همجنسگرا را در ارتش این کشور آزاد اعلام کرده بود. طبق قانون پیشین "نپرس و نگو" افراد همجنسگرا موظف نبودند گرایش جنسی خود را هنگام ورود به ارتش آمریکا اعلام کنند ولی در صورت افشای گرایش جنسی در حین خدمت مشکلاتی جدی برای آنها به وجود می آمد.
  تدبیر24: وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد از سال آینده خدمت آزادانه افراد دوجنسه در ارتش آمریکا منعی نخواهد داشت.  خدمت دو جنسه ها در ارتش آمریکا آزاد شد

به گزارش عصر ایران به نقل از نیویورک تایمز اشتون کارتز وزیر دفاع آمریکا اعلام کرد ممنوعیت خدمت افراد دوجنسه در ارتش آمریکا لغو می شود. این بدان معنا ست که هزاران کادر ارتش آمریکا که پیش بینی می شود هویت جنسی خود را  مخفیانه نگه می داشتند ، دیگر ممنوعیتی برای خدمت در ارتش آمریکا نخواهند داشت.

اعلام این خبر همزمان با رای اخیر دادگاه عالی آمریکا مبنی بر برداشته شدن شرط "هویت جنسی" از ثبت رسمی ازدواج در تمامی ایالت های آمریکا انجام می شود. با برداشته شدن این شرط ازدواج افراد همجنس با یکدیگر در 50 ایالت آمریکا قانونی شد.

چهار سال پیش نیز وزارت دفاع آمریکا خدمت افراد همجنسگرا را در ارتش این کشور آزاد اعلام کرده بود. طبق قانون پیشین "نپرس و نگو" افراد همجنسگرا موظف نبودند گرایش جنسی خود را هنگام ورود به ارتش آمریکا اعلام کنند ولی در صورت افشای گرایش جنسی در حین خدمت مشکلاتی جدی برای آنها به وجود می آمد.

منتقدان اصلاحات جدید در ارتش آمریکا می گویند این تغییرات منجر به کاهش کارآیی ارتش  و ضعیف تر کردن پایه های اخلاق در نیروهای نظامی آمریکا خواهد شد.

اما وزیر دفاع آمریکا با دفاع ازسیاست جدید گفته است او از فرماندهان ارشد نظامی ارتش خواسته است تا راهکارهای اجرایی کردن خدمت افراد دوجنسه را در ارتش آمریکا مورد بررسی قرار دهند و از سال آینده زمینه خدمت آزادانه این افراد در ارتش فراهم خواهد شد.

"بردلی منینگ" یک افسر دون پایه ارتش آمریکا که پیشتر در عراق و افغانستان خدمت می کرده است یکی از همین افراد است که به عنوان یکی از درز دهندگان اصلی اطلاعات محرمانه پنتاگون به سایت افشاگر ویکی لیکس دوران محکومیت خود را در زندان می گذراند. او که پس از دستگیری و محاکمه خواستار تغییر جنسیت شده است هم اکنون تحت نظر پزشکان در زندان در حال انجام عمل تغییر جنسیت از مرد به زن است.

وزیر دفاع آمریکا در توجیه اعمال تغییر جدید در قوانین خدمت در ارتش گفت:" ما می خواهیم اطمینان حاصل کنیم هر فردی با هر گرایش جنسی بدون تبعیض بتواند در صورت تمایل در ارتش آمریکا خدمت کند."

در ماه های گذشته جمعی از نمایندگان کنگره آمریکا از وزارت دفاع این کشور خواسته بودند زمینه خدمت آزادانه افراد دوجنسه را در ارتش فراهم کند.

گزارش ها حاکی است خشونت جنسی زیادی در ارتش آمریکا وجود دارد در حالی که  موارد بسباری از خشونت های جنسی به مقامات بالا دستی گزارش نمی شود.
 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها