بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۴۴۷۲
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۰
دلواپسان بدانند که استکبار ستیزی به معنای فریاد زدن و مرگ بر... گفتنها نیست استکبار ستیزی به معنای قدرتمند جلوه دادن کشور است به معنای نشان دادن ضعف دشمن در برابر همگان است
 تدبیر24: بالاخره پس از مدتها مذاکرات ایران و قدرتهای بزرگ جهانی علی رغم تمام سنگ اندازی های منطقه ای و فرا منطقه ای به نتیجه رسید و نتیجه دلخواه ایران و غرب یا همان برد-برد حاصل شد . اما اکنون آغاز راه است، راهی که ما پس از دو دهه پافشاری بر مواضع وایدئولوژی خود به غرب و تمام جهان نشان دادیم که میتوانیم با  تلطیف در رای و نظر، اهدافمان را به پیش ببریم، نشان دادیم منطق ما منطق زور نیست ،نشان دادیم که میتوانیم بجای لولو وممه گفتن و تمسخر ،مذاکره ی سرسخت و جدی داشته باشیم آنطور که مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از سخت کوشی مذاکره کننده های ایرانی شگفت زده شود، نشان دادیم که دیپلماسی اینگونه نیست که باید یا بترسیم یا بترسانیم، ما بر سر میز مذاکره حاظر شدیم گفتیم و نشان دادیم که زبان تهدید برای ایرانیان کارساز نیست و با عمل نیز ثابت کردیم .اما تمام این سخت کوشی ها و ظهور و بروز جلوه ی جدیدی از دیپلماسی ایران باید ادامه داشته باشد ، دولت یازدهم بر طبق وعده های خود عمل کرد و به فرماندهی سردار دیپلماسی ایران دکتر ظریف به تمام جهانیان نشان داد که دیپلماسی ایران ،کشوری که بیش از سه دهه تمامی  افکار عمومی بر علیه آن بود صلح ، مذاکره، گفتگو وتعامل دو جانبه است و نه خواستار برد یکطرفه، بلکه خواستار تحقق منافع دو طرف است با کمترین ضرر به منافع ملی. اما شاهکار است زمانی که در خارج ،کشورت را به اسم کشوری جنگ طلب بدانند و در داخل تو را فردی خائن بدانند باز هم دلسرد نشوی و بیست و سه ماه شبانه روز برای منافع ملی و اهداف و آرمانهای انقلاب رو در روی تمام دلواپسان داخلی و دشمنان خارجی بایستی و حرف خود را که سرتاسر نمایانگر غیرت ایرانی است به کرسی بنشانی  و با مذاکره و نه خس وخاشاک خواندن منتقدانت کار را به پیش ببری . 
ما به فرمایشات مقام معظم رهبری گوش سپاریم و استکبار ستیزی را ادامه میدهیم ،آری دلواپسان بدانند که استکبار ستیزی به معنای فریاد زدن و مرگ بر... گفتنها نیست استکبار ستیزی به معنای قدرتمند جلوه دادن کشور است به معنای نشان دادن ضعف دشمن در برابر همگان است به معنای پذیرفتن قدرت به وسیله ی تمام قدرتهای بزرگ جهانی ست  .مقدمات ستیز با استکبار قدرتمند کردن کشور است .میتوان استکبار ستیزی را با قدرتمند شدن علمی و اقتصادی انجام داد تا همه ی دنیا بجای فریادها قدرتمان را ببینند و بترسند.
مسعود کیخا.کارشناس ارشد علوم سیاسی

برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها