بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۵۴۷۴۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توافق هسته‌ای فرصت جدیدی برای اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری کشور ایجاد کرده است تاکید کرد که نباید از این توافق را ساده و دست کم گرفت
  تدبیر24: معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه توافق هسته‌ای فرصت جدیدی برای اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری کشور ایجاد کرده است تاکید کرد که نباید از این توافق را ساده و دست کم گرفت.
اسحاق جهانگیری طی سخنانی در هجدهمین اجلاس هیأت عمومی سازمان نظام مهندسی که در اردبیل برگزار شد گفت: از افتخارات مهمی که در دولت تدبیر و امید به وجود آمد این بود که استقبال عید فرخنده فطر، توفیق بزرگ مذاکرات هسته‌ای و شادمانی ملت ایران بود که این امر نوید اشتغال، تولید ، سرمایه گذاری، رشد دانش و تکنولوژی کشور را با خود به همراه داشت.

وی افزود: گزاف نیست اگر بگوییم در این ایام چشم جهانیان به وین دوخته شده بود که چه اتفاقی خواهد افتاد. مردم جهان انتظارمی کشیدند پیروزی منطق بر زور و تکریم بر تهدید را مشاهده کنند و در آخر جهانیان هم به احترام ملت بزرگ و متمدن ایران ایستادند و احترام گذاشتند.

معاون اول رئیس جمهور تصریح کرد: توافق هسته‌ای که در روزهای آخر ماه مبارک رمضان با تلاش قهرمانان متدین و اعضای شجاع تیم مذاکره کننده ایران در عرصه دیپلماسی به بار نشست، منزلت ایران را ارتقا داد و سرمایه اجتماعی و امید و اعتماد مردم به دولتمردان و نظام را افزایش داد؛ نظامی که قادر است پیچیده ترین مسائل را با سرپنجه تدبیر حل کند.

وی با بیان اینکه توافق هسته‌ای فرصت جدیدی بر ای اقتصاد، تولید و سرمایه گذاری دولت ایجاد کرد ،‌افزود: تیم مذاکره کننده ایران یک دوره 23 ماهه را با موفقیت سپری کرد و این موفقیت بیش از هر چیزمدیون ایستادگی مردم ، هدایت های مقام معظم رهبری،‌تدبیر ریاست محترم جمهوری و از همه مهمتر عنایات خاص الهی و دعای مردم ایران بود که یکباره دیگر مثل دوران دفاع مقدس پیروزی ایران را به رخ جهانیان کشیدند.

وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داد که نه در جنگ، بلکه بر جنگ پیروز شد . خیلی ها تصور می کردند ایران را به نقطه ای رسانده اند که گریزی جز جنگ وجود ندارد ولی ملت ایران نشان داد که می تواند بن بست شکنی کند.

وی با بیان اینکه دانش گفت‌وگو ، فن مذاکره و هنر دیپلماسی ایران به جهانیان نشان داده شد، گفت: این اولین باری است که یک کشور به اصطلاح در حال توسعه در مقابل شش قدرت بزرگ دنیا از غرب و شرق ، اتحادیه اروپا و سازمان ملل پای میز مذاکره می نشیند و به اهدافی که از قبل ترسیم کرده دسترسی پیدا می‌کند.

جهانگیری تصریح کرد: ملت ایران به دستاورد بزرگی رسیده است و ما نباید آن را ساده و کم بگیریم ولی متاسفانه گاهی اوقات این اتفاق توسط عده ای می افتد.

معاون اول رئیس جمهور گفت:‌قرار نیست توافق صد در صد باب میل یک طرف باشد بلکه معنای توافق این است که دو طرف گفت‌وگو کنند تا به یک نقطه مشترک برسند و موضوع مهم این است که ما در این توافق به دستاوردهای بزرگ رسیده ایم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۱
مسعود
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۴/۳۱
0
0
جناب مهندس مردم فهیم ایران این توافق راساده نمی گیرندولی بایدبه عرضتان برسانم که شمادولتمردان تدبیروامیدفرمانداران انتخابی خودراخیلی ساده حساب می کنیدبیشتراینان ...هستندلطفااین راازکسی که درستاددکترروحانی کارکرده بشنویدانشاا..هرچه سریع ترتغییررااحساس کنیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها