بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۵۴۸۹۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۶
‌صدای فلش دوربین عکاسان ایران کهن بعد از چند روز تلاش در ثبت زیبایی‌ها و جاذبه‌های گردشگری استان مرکزی در بازار تاریخی اراک آرام گرفت.
 تدبیر24:  اولین جشنواره عکس بازار تاریخی اراک طی مراسمی با حضور عکاسان برجسته از اقصی نقاط ایران در سفره خانه سنتی حجره واقع در سرای مهر بازار بزرگ اراک به کار خود پایان داد.

پایانی که با اجرای موسیقی سنتی و نمای آجری سفره خانه در کنار فواره حوضچه آبی محوطه و لباس سنتی که برخی از عکاسان به تن داشتند شور و شعف و صمیمیت ایرانی را به بازار تاریخی اراک آورده بود.

به گزارش ایسنا، معاون امور عمرانی استانداری مرکزی در این اختتامیه ضمن تشکر از استقبال عکاسان ایران از این جشنواره گفت: هدف از برگزاری این جشنواره معرفی جاذبه‌های فرهنگی و تاریخی یک اثر ملی بوده است.

مهدی زندیه وکیلی معماری و هنر ایرانی را تنیده در روح بازار اراک دانست و اظهار کرد: مدیر بخش فرهنگی سازمان جهانی یونسکو طی بازدیدی که از بازار اراک داشت این مجموعه را از جمله داشته های شاخص ایران عنوان کرد.

وی حضور عکاسان را در ثبت این اثر تاریخی موثر دانست و عنوان کرد: امیدواریم این مهم به زودی محقق شود و این اثر تاریخی بیش از پیش به جهانیان معرفی شود.

به گزارش ایسنا، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی نیز در این اختتامیه عکس‌های ثبت شده از بازار تاریخی اراک را آثاری ماندگار عنوان کرد و گفت: این اقدام زیبایی و جلوه‌های معماری بازار اراک را بیشتر نمایان خواهد کرد.

سید محمد حسینی به هدف این سازمان جهت ثبت این اثر تاریخی اشاره و تصریح کرد: جهت تحقق این امر ضرورت دارد که این اثر تاریخی از زوایای مختلف ارزیابی و مستندسازی شده و به مسئولان ذیربط ارائه شود. وجود این تصاویر می‌تواند به ثبت جهانی بازار اراک کمک کند.

وی حضور عکاسان را مطلوب ارزیابی کرد و ادامه داد: حضور عکاسان باعث می‌شود که زیبایی‌های این اثر تاریخی در کنار نواقصش دیده شود و به این طریق عکاسان می‌توانند راهنمای ما جهت حفظ زیبایی‌ها و رفع نواقص باشند.

مدیرکل میراث فرهنگی استان تعداد عکس های گرفته شده را 2000 قطعه عنوان کرد و افزود: جشنواره عکس بازار ارک با 35 عکس شروع شد و 30 عکاس بومی، 20 عکاس آزاد و در بخش غیرحضوری 95 عکاس از سراسر ایران شرکت داشته‌اند.

به گزارش ایسنا، از جمله ویژگی‌های این جشنواره ابتکار برگزاری آئین اختتامیه در بازار یعنی محلی که چند روزی عکاسان با آن مانوس شده بودند و از جمله حاشیه‌های این جشنواره انتقاد عکاسان از عدم معرفی راه یافتگان به بخش نهایی بود.

در پایان این مراسم از برگزیدگان این جشنواره تقدیر شد.

در این جشنواره مجید شقایی فلاح در بخش حضوری و روح‌الله صالحی به عنوان برتر استانی تقدیر شد.

همچنین سروش جوادیان در این جشنواره شایسته تقدیر شناخته شد و ویدا مسگرانی، سهیل زند اذر و عطا رنجبر زیدانلو به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.

در بخش غیرحضوری نیز نوید عزیزی، قاسم فتحی و امیر عنایتی عناوین برتر را به خود اختصاص دادند و محمد وروانی فراهانی شایسته تقدیر شناخته شد.

ستاد دبیرخانه این جشنواره با وجود پیگیری ایسنا اطلاعات دقیقی از تعداد برگزیدگان در بخش حضوری، غیرحضوری و آزاد این جشنواره و نیز جوایز در نظر گرفته شده ارائه نداد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها