بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۵۵۲۲۵
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای در گفتگو با تدبیر24 :
بیشترین توجه حوزه آموزش و پژوهش در این دانشگاه به امر کارآفرینی و ارتباط با صنعت است. بر این اساس و با توجه به رسالت خاص دانشگاه به دنبال این هستیم که شاخص های پژوهش در این دانشگاه بومی شود

تدبیر24:دانشگاه فنی و حرفه ای کشور تنها دانشگاه دولتی متولی آموزش های فنی و حرفه ای است که پیوند واقعی علم و عمل را در دستور کار خود قرار داده و تلاش می کند با تریبیت تکنسین ماهر زمینه اشتغال و کارآفرینی را در دانشجویان فراهم کند فارغ التحصیلان این دانشگاه به عنوان سرمایه انسانی نیروی کار در کشور در سطح میانی و بالای مهارت، آماده تعامل با بخشهای صنعتی و دولتی هستند.

به گزارش سرویس دانشگاه تدبیر24 در حال حاضر این دانشگاه در 170 آموزشکده و دانشکده در سطح کشور و در قالب 90 رشته کاردانی و 34 رشته کارشناسی در 1235 رشته محل فعالیت می کند. از این رو با توجه به نقش مهم این دانشگاه در صنعت کشور گفتگویی کوتاه با دکتر نغمه فعال معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فنی و حرفه ای صورت گرفت که شرح آن را در زیر میخوانیم :

لطفا بفرمایید نقش این دانشگاه در اشتغال زایی و به خصوص کارآفرینی در جوانان چیست ؟

مدل پژوهش در این دانشگاه بر مبنای آموزش همراه با تولید است به این معنا که دانشجو طوری آموزش می بیند که نه تنها بعد از فارغ التحصیلی دغدغه اشتغال ندارد بلکه حتی در زمان دانشجویی نیز یا یک کارآفرین است و یک فرصت شغلی ایجاد می کند و یا یک فرصت شغلی را احراز می نماید.

رتبه دانشگاه فنی و حرفه ای کشور از نظر تعداد مقالات ISI در چه رده ایست ؟

این دانشگاه رویکردی نو در آموزش عالی ایجاد کرده است. بیشترین توجه حوزه آموزش و پژوهش در این دانشگاه به امر کارآفرینی و ارتباط با صنعت است. بر این اساس و با توجه به رسالت خاص دانشگاه مبنی بر تربیت تکنسین کاردان، چاپ مقاله ISI در اولویت کار ما قرار ندارد در واقع ما به دنبال این هستیم که شاخص های پژوهش در این دانشگاه بومی شود و در حقیقت همه دانشگاه ها باید به دنبال تبدیل علم به ثروت باشند حلقه مفقوده ای که عمدتا از آن غفلت شده است.

با توجه به این که ششم مرداد ماه روز ملی کارآفرینی و آموزش های فنی و حرفه ای نامگذاری شده چه پیامی دارید؟

دانشگاه فنی و حرفه ای تکنسین ماهر برای بیش از 80 درصد مشاغل کشور را تربیت می نماید و نقش مهمی در اشتغالزایی و مبارزه با معضلات ناشی از بیکاری دارد . توجه مسوولین محترم به این سازمان می تواند نقش بسزایی در شکوفایی و دستیابی به اهداف عالی سازمانی آن داشته باشد.

در ششم مرداد ماه و به این مناسبت فرصت را غنیمت میدانم تا به معرفی بزرگترین دانشگاه دولتی مهارت محور بپردازم و امیدواریم که بتوانیم الگویی از یک دانشگاه نسل سوم و کارآفرین را به میهن اسلامی ارایه کنیم.

و سخن آخر ...؟

به عنوان حسن ختام و سخن آخر در این روز خاص به سخنان گهربار مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در باب اهمیت آموزش های فنی و حرفه ای اشاره می نمایم که فرمودند:

این آموزشکده های فنی و حرفه ای باید توسعه یابند . ما در کشور به علم نیاز داریم ولی به پنجه های کارآمد هم نیازمندیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
0
0
با درود و سپاس خدمت معاونت محترم باستحضار

میرساند که تربیت تکنسین ماهر در دانشکده ها و

آموزشکده ها علاوه بر شرایطی که ذکر فرمودید شرط

مهم دیگری نیز دارد و آن عبارت است از مفهوم و تعریف


دو واژه مهم "تربیت" و "ماهر" . در این مراکز در طی دو و

چهار سال اگر ما کار گروهی و مشارکتی را نتوانیم به

جوانان بیاموزید نه تربیت معنا پیدا می کند و نه ماهر


بودن در معنای کل آن. بنا بر این استدعا دارد برای این

مهم توجه ویژه ای به تشکل های علمی آموزشی و

صنفی دانشجویان و حتی کارمندان و اساتید عنایت

شود تا فرزندان این مرز و بوم در این مدت تحصیل کار

گروهی را فرا گیرند.
محمد مهدی صدیقی خویدک
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۰
0
0
با درود، باستحضار شما بزرگواران تدبیر 24 می رساند که مردم برای شما اصحاب رسانه احترام قایل اند و امیدوراریم که این احترام دو طرفه باشد.لذا نظر یا پیشنهادات منطقی را بعد از سپری شدن چند روز و یا هفته در صف انتظار قرار ندهید که مطمئنا برای مردم و کشور ضرر و زیان های جبران ناپذیری را بهمراه دارد.
بدرود
بدرود
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها