بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۵۲۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
  تدبیر24:  چاقی عامل خطری برای ابتلا به دیابت وبیماری های قلبی است. البته این بدان معنی نیست که همه افراد چاق به این بیماری ها دچار می شوند. افرادی که دارای چربی دور کمر و سایز شکم نسبتا زیاد هستند، در مقایسه با افرادی که در قسمت لگن و ران چربی بیشتری دارند، در معرض خطری بالاتری برای ابتلا به این بیماری ها هستند.

ما تنها نگران سلامت شما هستیم و گفته های محققانی که معتقدند چاقی شکمی برای قلب و کلیه شما ضرر دارد و به معده و دستگاه تنفسی شما هم آسیب می زند را با شما در میان می گذاریم. ما نمیگوییم وقتی که شکم تان بزرگ است، شیک پوش بودن برای تان سخت می شود یا اینکه مثل سال های قبل در عکس ها خوب نمی افتید.

محققان می گویند چاق ها بیشتر به دیابت دچار می شوند و زودتر می میرند. همین دلایل کافی است تا از پژوهشگران کمک بگیریم و به شما برای آب کردن چربی های دور شکم تان کمک کنیم. برای داشتن شکم بزرگ، حتما نباید وزن تان زیاد باشد و چاق باشید. کافی است سبک زندگی نامناسبی را انتخاب کنید و حتی به اشتباه برای لاغر کردن برنامه ریزی کنید تا کمر شلوارتان هر روز برای شما تنگ تر شود اما نگران نباشید؛ پژوهشگرانی که در مورد خطرات شکم گنده بودن به شما هشدار می دهند فکر همه جا را کرده و راه های ساده ای را برای کم کردن اندازه دور شکم و پهلوهای تان پیدا کرده اند. 

با مواد معدنی قهرید؟

کمبود برخی مواد معدنی، به بزرگ شدن شکم شما منجر می شود. شاید باور نکنید اما منیزیم در بدن شما 300 کارکرد دارد که کم کردن سطح قند خون و میزان انسولین ترشح شده، یکی از آنهاست. در صورتی که مواد غذایی که می خورید، این ماده معدنی را در خود نداشته باشد، بالا بودن سطح انسولینی که در بدن تان ترشح می شود، منجر به چاق تر شدن شکم تان می شود. 

شکم تان را محو کنید : حداقل دو روز یکبار به اندازه کافی به بدن تان منیزیم برسانید. مصرف سبزیجات برگ سبز، سویا و موز می تواند چنین کمکی به شما بکند. 

کاهش سایز شکم ، کم کردن سایز شکم ، کاهش سایز شکم

هله هوله بسته بندی شده می خورید؟

کربوهیدرات های ساده مثل چیپس و خوراکی هایی که شکر افزوده شده دارند، مثل نوشیدنی های شیرین باعث می شوند قند خون شما ناگهان بالا برود و سطح انسولین خون تان هم ناگهان افزایش پیدا کند. تاثیری که این اتفاق روی کبد شما می گذارد، این است که چربی ها در ناحیه میانی بدن تان، یعنی حوالی شکم شما جمع می شوند. 

شکم تان را محو کنید : نیازی نیست که از هله هوله خوری یک دفعه دست بردارید. اگر شما چنین عادتی داشته باشید، خالی کردن میز کارتان از هله هوله ها به شما احساس گمشده داشتن را می دهد و استرس تان را بالا می برد. پس به جای حذف همه آنها، جایگزین های سالمی را برای شان پیدا کنید. پاپ کورن، نان سوخاری و. . . همه می توانند شما را در ترک این عادت یاری دهند. 

نوشابه رژیمی می خورید؟

یک مطالعه نشان می دهدکه مصرف کنندگان نوشابه رژیمی بیشتر با خطر چاق شدن یا دچار شدن به چاقی شکمی روبه رو هستند. محققان می گویند درست است که این افراد با مصرف نوع رژیمی نوشابه کالری کمتری دریافت می کنند اما ترکیبات این نوشیدنی گاز دار می تواند در نهایت به بزرگ شدن شکم مصرف کنندگانش منجر شود. 

شکم تان را محو کنید : به خاطر کوچک کردن شکم تان هم که شده باید از خوردن این نوشیدنی های گاز دار، حتی اگر رژیمی باشند، دست بردارید. این نوشابه ها نه تنها شما را چاق می کند بلکه برای سلامتی تان هم مضر است. بهتر است کالری مورد نیاز بدن تان را با مصرف مواد غذایی سودمند تری تامین کنید تا درنهایت خوش اندام و سالم بمانید اما اگر هنوز برای ترک کامل این عادت آماده نیستید، ورزش کردن و کاهش میزان کالری های دریافتی تان را شروع کنید و به مرور عادت خوردن نوشیدنی گاز دار را از سرتان بیندازید. از آب و آبمیوه استفاده کنید. 

برگر دوست هستید؟

درست است که میزان کالری هایی که دریافت می کنید در چاق یا لاغر شدن شما تاثیر دارد اما زمانی که پای چاقی شکمی به میان می آید، باید به نوع غذایی که می خورید هم توجه کنید. گنجاندن اسید های چرب غیراشباع در رژیم غذایی تان، می تواند شکم شما را هر روز بزرگ تر کند. اگر برگر دوست هستید، نمی توانید از سیب زمینی سرخ کرده دل بکنید یا هر هفته مرغ سوخاری میل می کنید، طبیعی است که شکم تان هر روز بزرگ تر شود. 

شکم تان را محو کنید : به جای برگر و چیپس، سراغ غذاهایی که سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع هستند، بروید. اگر هفته ای یکبار پای ماهی های چرب مانند ماهی سالمون یا قزل آلا به سفره تان باز شود، کمتر گوشت قرمز بخورید و حبوبات و گوشت مرغ را هم در دستور غذایی تان جا دهید، این مشکل را به میزان زیادی حل کرده اید. با خلاقیت بیشتر در طبخ غذا می توانید از خوردن  گوشت های سفید لذت ببرید. در اینترنت جست وجو کنید و دستور غذاهای جدید را یاد بگیرید.

زنانگی تان کم شده؟

از آخرین باری که با همسرتان رابطه زناشویی داشته اید، زمان زیادی گذشته؟ همین موضوع هم می تواند یکی از دلایل چاقی شکمی شما باشد. اگر یائسه شده اید، می توانید تقصیر چاق بودن شکم تان را به گردن تغییرات هورمونی که در بدن تان اتفاق افتاده بیندازید. شما در سال های یائسگی با تنظیم میزان ترشح هورمون های استرسی که در بدن تان ترشح می شود و آرام تر کردن خودتان می توانید اندازه دور کمرتان را هم کم کنید. 

شکم تان را محو کنید : در چنین شرایطی یوگا هم می تواند به داد شما برسد. بررسی ها ثابت کرده است اگر هر هفته سه روز و هر جلسه یک ساعت یوگا کار کنید و این روند را 16 هفته ادامه دهید، حدود 3 سانتی متر از دور کمرتان کم می شود. 

حسابی رژیم گرفته اید؟

باز هم باید تکرار کنیم که تنها میزان کالری هایی که دریافت می کنید، شما را خوش اندام و سالم نمی کند. اگر به خاطر لاغر کردن، با همه چربی ها بیگانه شده اید و حتی روی سالادتان روغن زیتون هم می ریزید و اگر پروتئین را از رژیم تان حذف کرده اید، باید منتظر بزرگ شدن شکم تان هم باشید. 

سعی کنید از شیوه مهندسی معکوس استفاده کنید و با خوردن همه غذاهای متنوع از چاقی هم به دور باشید.شکم تان را محو کنید:تنوع غذایی را در رژیم تان حفظ کنید و به جای حذف یک ماده، میزان آن را کم کنید. اگر با کمک متخصص تغذیه رژیم گرفته باشید، می بینید که حتی به شما اجازه خوردن چند تکه پیتزا در هفته را هم می دهد و هیچ چیز را از سفره شما حذف نمی کند. حسرت پیتزا را به دلتان نگذارید و در مصرف همه مواد غذایی اعتدال و میانه روی را  رعایت کند.

 شما هم لازم است به جای خوددرمانی، با کمک متخصص برای لاغر شدن تلاش کنید.  بدون تحمل گرسنگی و تناسب مواد غذایی در رژیم تان حفظ شود. گذشته از این با پروتئین قهر نکنید و هر روز حداقل 25 گرم پروتئین میل کنید. 

مراقب روان تان باشید

اگر افسردگی و اضطراب زندگی را برای تان سخت کرده، نه تنها به خاطر کم کردن چربی های شکم تان، بلکه برای داشتن زندگی بهتر سراغ متخصصان بروید. 

کاهش سایز شکم ، کاهش سایز شکم ، کاهش سایز کمر

 افسرده بوده اید؟

نشانه های افسردگی را در خودتان می بینید؟ اگر اینطور است از شکم گنده بودن تان تعجب نکنید. محققان می گویند آدم های افسرده بیشتر ممکن است به چاقی شکمی دچار شوند، چراکه به احتمال بیشتری از فعالیت های ورزشی پرهیز می کنند و عادات تغذیه نامناسبی دارند که به سلامت آنها آسیب می زند. 

شکم تان را محو کنید :

اگر با ورزش کردن آشتی کنید، بدن تان در سوزاندن چربی های زائدی که دور شکم شما جا خوش کرده اند، توانا می شود. گذشته از این، ورزش کردن به ترشح بیشتر هورمون سروتونین در بدن تان کمک کرده  و می شود و نشانه های افسردگی تان را هم محو می کند  اما اگر افسردگی توان هیچ کاری را برای تان باقی نگذاشته، حتما به روانپزشک یا روانشناس مراجعه کنید. 

استرس دارید؟

نه تنها افسردگی، بلکه اضطراب بالا هم می تواند شکم شما را چاق و بد فرم کند و خطر ابتلای تان به بیماری هایی مثل مشکلات قلبی و دیابت را هم بالا ببرد. محققان می گویند اضطراب میل هله هوله خوری و دریافت کالری بیشتر را در شما بالا می برد. 

شکم تان را محو کنید :

محققان می گویند یکی از ساده ترین کارها برای کم کردن استرس، پیاده روی سریع و هر روزه است اما اگر چنین راهکاری از مشکل شما کم نکرد، با یک متخصص مشورت کنید.  شاید شما برای از بین بردن اضطراب تان به جلسات روانکاوی یا مصرف دارو نیاز داشته باشید. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها