بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۵۵۳۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۶
رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا که روز دوشنبه وارد ریاض شد پس از دیدار با مسئولان این کشور تاکید کرد که مذاکراتش با مقامات سعودی برسر مساله هسته‌ای ایران و جنگ در یمن متمرکز بوده است.
 تدبیر24فدریکا موگرینی، رئیس سیاست خارجه اتحادیه اروپا در کنفرانس مطبوعاتی مشترکی با عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان در ریاض خواهان آغاز مذاکرات میان ایران و کشورهای عرب منطقه شد تا به "بی‌اعتمادی" در خاورمیانه پایان داده شود.

وی گفت: با مقامات عربستان در مورد برنامه هسته‌ای ایران و وضعیت اسفبار انسانی در یمن گفت‌وگو کردیم و اتحادیه اروپا معتقد است که نقش مهم عربستان در منطقه و جهان می‌تواند برای پایان دادن به بحران‌ها کارساز باشد.

موگرینی تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواهان توقف جنگ در سوریه است و در این راستا تلاش می‌کند بحران عراق نیز که به خطری برای جهان و منطقه تبدیل شده، باید حل و فصل شود.

وزیر خارجه عربستان نیز در این کنفرانس مطبوعاتی با ایراد برخی اتهامات و تکرار ادعاهای پیشین سعودی‌ها، تهران را به مداخله در امور کشورهای عربی متهم کرد.

وی همچنین از سخنان اخیر نوری مالکی، نخست وزیر پیشین عراق و معاون کنونی رئیس جمهوری این کشور به شدت انتقاد کرد و گفت: سیاست "طائفه‌گرایی" که مالکی آن را دنبال می‌کند باعث ویرانی عراق شده است.

وی گفت: بسیاری از سخنانی که نوری مالکی درباره عربستان ایراد می‌کند هیچ پایه و اساسی ندارد. عربستان در نوک پیکان جنگ با تروریسم قرار دارد و ما با کشورهای اروپایی بر سر این موضوع که تمامی گروه‌های عراقی باید در اداره این کشور سهمیم باشند توافق نظر داریم.

نوری مالکی اخیرا در سخنانی عربستان را به حمایت از تروریسم متهم کرده بود و گفته بود که "تروریسم، افراط گرایی و تکفیر از وهابیت عربستان سرچشمه می‌گیرد و ریاض نمی‌تواند مانع تفکر وهابی تکفیری شود و به همین خاطر ما می‌خواهیم که عربستان تحت نظارت بین‌المللی قرار گیرد."

در همین حال موگرینی در دیدارش از عربستان، مقام‌های این کشور را در جریان "ضمانت‌های موجود در توافق روز ۱۴ ژوئیه وین" - میان ایران و 1 + 5 بر سر برنامه اتمی ایران - گذاشت.

موگرینی در کنفرانس خبری‌اش با الجبیر گفت که "ما این نگرانی‌ها (نگرانی کشورهای عربی) را خیلی خوب درک می‌کنیم" و گفت که "اعتماد هنوز وجود ندارد" اما تاکید کرد که "این توافق شالوده‌ای محکم و استوار دارد."

او همچنین ابراز امیدواری کرد که این توافق راه آینده‌ای متفاوت را در منطقه باز کند "تا از رویارویی به سوی همکاری برود."
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها