بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۳۹۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۰
عضو ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای رقابت اظهار کرد: فرمول قیمت گذاری خودرو در شرایط پساتحریم از سوی شورای رقابت تغییر خواهد کرد.
 تدبیر24: مددی  تصریح کرد: شورای رقابت در راستای حفظ وضع موجود و پیش از حصول توافق هسته‌ای مصوب کرد که حدود 5 درصد در قیمت خودرو تغییر ایجاد کند، اما بعد از توافق هسته‌ای و تغییر شرایط باید مبتنی بر کاهش قیمت ارز قطعات خودرویی ارزبر می‌تواند با قیمت پایین‌تری وارد کشور شود و از این منظر نیازی به افزایش قیمت نداریم. مسأله بعدی ممانعت دولت برای کاهش قیمت ارز است که به هیچ وجه قصد این کار را ندارد چرا که تمام معادلات اقتصادی را بر مبنای ارز گذشته بسته است و نیاز دارد یک زمان طولانی این سیاست‌ را اعمال و به صورت تدریجی قیمت ارز را کاهش دهد.

وی افزود: وزیر صنعت و معدن نیز در مورد قیمت خودرو عمیقاً معتقد است که قیمت خودرو را بالا ببرد و این روزها شاهدیم علیرغم وظیفه قانونی به دنبال افزایش قیمت خودرو است. در حالی که شورای رقابت به عنوان یک شورای فراقوه‌ای مطالباتی لازم‌الاجرا دارد اما متأسفانه هنوز جایگاه شورای رقابت برای مسئولین تثبیت نشده است و برخی مقاطع در این موضوع دخالات می‌کنند و با مصاحبه‌های غیرکارشناسی بازار خودرو را به هم می‌زنند.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به دستور جلسه امروز شورای رقابت، گفت: جلسه امروز اولین جلسه شورا پس از توافق هسته‌ای است که بازتعریف مکانیسم قیمت‌گذاری خودرو در شرایط پساتحریم و واگذاری شرکت مخابرات در دستور کار قرار دارد.

وی در بخش پایانی صحبت‌های خود با اشاره به فشار برخی جریانات به مجلس برای تضعیف شورای رقابت‌، تأکید کرد: نامه رئیس شورای رقابت به رئیس مجلس شورای اسلامی هنوز تعیین تکلیف نشده و رئیس مجلس پاسخ این نامه را نداده است و آن هم ناشی از فشارهای عوامل خارجی و سودجویان بازار قیمت خودروست و وزارت صنعت نیز در این مسیر بی‌تقصیر نیست.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها