بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۵۴۲۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۰
عضو هیات دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: استفاده از ضد آفتاب لازم، اما کافی نیست.
  تدبیر24: احمدرضا طاهری با بیان اینکه استفاده از ضد آفتاب در تمام فصول توصیه می‌شود، اظهار کرد: استفاده از ضد آفتاب لازم اما کافی نیست و محافظت در برابر آفتاب محدود به استفاده از ضد آفتاب نمی‌شود.

وی ادامه داد: افراد تا حد امکان در اوقات گرم روز از ساعت 10 تا 14 بعدازظهر در معرض آفتاب قرار نگیرند و از پوشش مناسب مانند دستکش نخی، کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و لباس مناسب استفاده کنند.

طاهری گفت: میزان استفاده از ضد آفتاب باید به اندازه یک بند انگشت باشد به طوری که یک تیوپ معمولی 50 گرمی در عرض یک ماه تمام شود؛ مهم‌ترین نکته در مصرف ضد آفتاب مقدار استفاده و تکرار آن در طول روز است.

این متخصص پوست با بیان اینکه تجدید ضد آفتاب بستگی به طول روز، عرق کردن فرد شسته شدن ضد آفتاب دارد، خاطرنشان کرد: معمولا ضد آفتاب باید هر سه یا چهار ساعت تجدید شود، اما اگر شخص عرق کرده یا ضد آفتاب شسته شده، حتما باید تجدید شود، حتی اگر فرد نیم ساعت پیش از آن استفاده کرده است.

طاهری افزود: در روزهای کوتاه و فضای بسته استفاده از ضد آفتاب در دو نوبت صبح و ظهر کفایت می‌کند، اما در روزهای آفتابی باید در سه یا چهار نوبت استفاده شود.

وی اضافه کرد: در صورتی که فرد قصد خارج شدن از منزل را دارد باید 15 تا 20 دقیقه قبل از بیرون رفتن از ضد آفتاب استفاده شود؛ در صورت استفاده از کرم آرایشی به همراه ضد آفتاب باید در لایه‌ی اول از ضد آفتاب روی پوست استفاده شود.

این متخصص پوست یادآور شد: ممکن است ضد آفتاب خارجی کیفیت بهتری داشته باشد، اما افراد به دلیل قیمت بالای آن در استفاده از ضد آفتاب صرفه‌جویی می‌کنند، در حالی که اگر ضد آفتاب از میزان لازم کمتر استفاده شود اثر آن چندین برابر کاهش می‌یابد.

طاهری ادامه داد: بعضی از افراد گمان می‌کنند هر چقدر میزان حفاظت پوست در برابر نور خورشید یک ضد آفتاب بیشتر باشد، باید به مقدار کمتری روی پوست استفاده شود، میزان حفاظت پوست در برابر نور خورشید باید 30 تا 50 درصد باشد.

وی عنوان کرد: بعضی از بیماران اظهار می‌کنند که با مصرف ضد آفتاب مشکلاتی از جمله حساسیت، جوش ‌زدن ‌و تیرگی پوست برای آن‌ها ایجاد شده است، اما این مشکل دلیل بر عدم استفاده از ضد آفتاب و کنار گذاشتن آن نمی‌شود، بلکه باید با نظر پزشک و تعویض ضد آفتاب این مشکل را برطرف کرد.

طاهری تصریح کرد: با مصرف ضد آفتاب مشکلی در ساخت ویتامین D در بدن به وجود نمی‌آید، اگر افرادی از این بابت نگران هستند، می‌توانند قسمت دیگری از بدن به طور مثال ساعد خود را برای چند دقیقه در معرض آفتاب قرار بدهند، همچنین افرادی که مشکل خاصی دارند باید طبق نظر پزشک از مکمل‌های ویتامین D استفاده کنند.

این متخصص پوست با بیان اینکه ضد آفتاب به دو دسته فیزیکی و شیمیایی تقسیم می‌شود، عنوان کرد: ضد آفتاب‌های فیزیکی و شیمیایی تفاوت چندانی با هم ندارند، اما برای افرادی که پوست حساس دارند از جمله کودکان یا کسانی که دچار حساسیت‌هایی هستند و استفاده از ضد آفتاب شیمیایی می‌تواند بیماری‌ آنان را تشدید کند ضد آفتاب فیزیکی ترجیح داده می‌شود.

وی تصریح کرد: نوزادانی که کمتر از 6 ماه دارند در صورت داشتن پوشش مناسب لزومی به استفاده از ضد آفتاب برای آنان نیست.

طاهری خاطرنشان کرد: ضد آفتاب‌های فیزیکی فاقد مواد شیمیایی هستند، و نور را برمی‌گرداند، در حالی که اگر درست استفاده شود، نسبت به ضد آفتاب شیمیایی می‌تواند قوی‌تر باشد، زیرا کل طیف نور را برمی‌گرداند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها