بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۵۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۸
رییس انجمن اورولوژی آسیا گفت: عفونت‌های ادراری از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه کلیوی و مثانه است.
تدبیر24:رییس انجمن اورولوژی آسیا گفت: عفونت‌های ادراری از شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه کلیوی و مثانه است.
 
سید جلیل حسینی درباره شایع‌ترین بیماری‌های دستگاه کلیوی و مثانه گفت: عفونت‌های ادراری جزو شایع‌ترین بیماری‌های سیستم ادراری است. از دیگر بیماری‌های شایع می‌توان به سنگ کلیه و در کنار آن بیماری‌های مربوط به مثانه، مجاری ادراری و دستگاه تناسلی در مردان به‌خصوص پروستات اشاره کرد.
 
حسینی با اشاره به ثبت آمار مرگ‌ومیرهای ناشی از ابتلا به سرطان در ایران گفت: بر اساس آمار موجود، سرطان پروستات، دومین و سرطان مثانه چهارمین علت فوت ناشی از سرطان در مردان است.
 
وی گفت: علامت اولیه بروز سرطان پروستات در مردان اختلالات ادراری است که به علت شیوع فراوان این اختلال در بین مردان در سنین بالا، مورد کم‌توجهی قرار می‌گیرد. این در حالی است که تشخیص اولیه این سرطان با یک تست بسیار ساده قابل انجام و در صورت ابتلا در مراحل اولیه قابل‌درمان است.
 
وی بابیان این مطلب که ابتلا به سرطان مثانه شروعی بدون علامت دارد، گفت: در برخی از بیماری‌ها مانند سنگ کلیه چون فرد دردی مانند درد زایمان را تجربه می‌کند سریع به پزشک مراجعه می‌کند درصورتی‌که تغییر رنگ در ادرار را که تنها علامت اولیه تومور مثانه است را جدی نمی‌گیرد. این در حالی است که این سرطان با تشخیص زودهنگام کاملاً قابل‌درمان و کنترل است ولی زمانی که بیمار با علامت خونریزی شدید در ادرار نزد پزشک متخصص مراجعه می‌کند، بیماری در مرحله پیشرفته قرار دارد.
 
شایع‌ترین عوامل ناباروری در مردان
 
رئیس مرکز تحقیقات بهداشت باروری دانشگاه شهید بهشتی دربیان شیوع ناباروری افزود: ناباروری بین زوجین در حدود ۱۵ تا ۲۰ است که علت ۵۰ درصد از آن‌ها مربوط به مردان است. عفونت‌های ادراری، واریکوسل، کشیدن سیگار و بیماری‌های ژنتیک از جمله شایع‌ترین عوامل ناباروری در مردان است.
 
این متخصص و جراح کلیه درباره نقش والدین در پیشگیری از بروز برخی ناباروری‌ها گفت: ارگان نطفه ساز یک درصد از نوزادان پسر در بدو تولد به‌صورت مادرزادی داخل بدن قرار دارد که چنانچه چنین اختلالی در نوزاد دیده شد، باید با مراجعه به جراح کلیه تحت عمل جراحی قرار گیرد و به‌این‌ترتیب از بروز ناباروری به‌این‌علت در آینده پیشگیری شود. متأسفانه در مراکز ناباروری، شاهد ناباروری‌هایی با این علت در مردان بالغ هستیم که اگر در بدو تولد مورد معاینه و بررسی قرار می‌گرفتند با چنین مشکلی در بزرگسالی روبه‌رو نمی‌شدند. علاوه بر این احتمال ابتلا به سرطان در این افراد چندین برابر است.
 
وی در پایان درباره حفظ سلامت دستگاه ادراری توصیه نمود: راحت‌ترین و ساده‌ترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های کلیوی مصرف مناسب میزان مایعات در فصول مختلف سال است. میزان مایعات مصرفی به‌طورکلی باید به‌گونه‌ای باشد که حجم ادراری که از بدن دفع می‌شود روزانه در حدود ۵/۱ تا ۲ لیتر باشد. بر این اساس مصرف حداقل ۱۰ تا ۱۲ لیوان مایعات در روز توصیه می‌شود و این میزان با افزایش تعریق بدن در هوای گرم باید افزایش یابد.
 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها