بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۵۳۹
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲
  تدبیر24: رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان گفت: طبق اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، سود فروش پوشاک 20 درصد است اما برخی فروشندگان تا 100 درصد سود از خریداران می‌گیرند. از سوی دیگر بسیاری از اجناس با مارک‌های تقلبی در بازار عرضه می‌شوند.

جواد درودیان  با تاکید بر اینکه باید جلوی واردات پوشاک قاچاق و واردات قانونی آن نیز گرفته شود، اظهار کرد: حدود 70 تا 80 درصد واحدهای تولیدی به تعطیلی کشیده شده‌اند و جای تعجب است که چرا جلوی این قبیل واردات گرفته نمی‌شود.

وی در عین حال بیان کرد: با توجه به افزایش دستمزد کارگران و هزینه‌های مالیاتی طبیعی است که قیمت تمام شده تولید در کشورمان با کشورهای دیگر متفاوت و گران‌تر است.

فروش پیراهن‌های مردانه با مارک‌های تقلبی
درودیان در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه شاهد فروش پیراهن‌هایی با مارک‌های تقلبی هستیم، گفت: برخی تولیدات در قشم با استفاده از مارک‌های تقلبی به عنوان جنس خارجی به بازار عرضه می‌شوند.

رییس اتحادیه پیراهن‌دوزان و پیراهن‌فروشان با بیان اینکه حدود 20 تا 30 درصد واحدهای تولیدی در این حوزه فعال هستند و بقیه به تعطیلی کشیده شده‌اند، گفت: نباید اجازه دهند پوشاک چه به صورت قانونی و قاچاق وارد شود، چون منجر به ضربه خوردن به تولید داخل می‌شود که سال‌ها شاهد این موضوع هستیم.

وی در عین حال بیان کرد: زمانی باید واردات انجام شود که تولید داخل نداشته باشیم یا تولیدات، پاسخگوی نیاز داخل نباشد ولی در این حوزه به اندازه کافی تولید داریم و نیازی به واردات نیست.

درودیان گفت: برخی فروشندگان به دلیل بالا بودن تقاضا، برخی پیراهن‌های خود را با قیمت بسیار بالاتر از قیمت خرید خود عرضه می‌کنند و این در حالی است که حتی برای خرید این پیراهن‌ها از واحدهای تولیدی پول نقد پرداخت نکرده‌اند و چک‌های یک ساله می‌دهند که باید به این موضوعات رسیدگی شود.

وی اظهار کرد: به عنوان نمونه پیراهنی را که به قیمت 80 هزار تومان به فروشندگان می‌فروشیم آنها بعضا این پیراهن‌ها را به قیمت 160 تا 170 هزار تومان می فروشند و این در حالی است که سود متعارف آنها 20 درصد است.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها