بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۵۵۵۶۷
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۰
نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل متحد، بار دیگر پرده(پوشش) باب الکعبه را به این سازمان اهدا کرد که طی مراسمی در یکی از سالن‌های سازمان ملل رونمایی شد.
تدبیر24:   در مراسمی در محل سازمان ملل متحد در نیویورک، عبدالله بن یحیی المعلمی نماینده عربستان در سازمان ملل متحد و بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد از پرده باب الکعبه پس از تثبیت در مکان سابق آن در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد پس از نوسازی آن، پرده برداری کردند.

المعلمی در مراسمی که به همین منظور برگزار شد، در سخنانی به مراحل بافت پرده کعبه مشرفه در دوران‌های مختلف اشاره کرد و گفت: ملک فهد پرده باب الکعبه را به عنوان هدیه در سال 1983 میلادی به سازمان ملل متحد تقدیم کرد.

وی افزود: این پرده شامل بخش شرقی کعبه منقش به طلاکاری است و باب الکعبه و برخی از دست نوشته‌های آیات قرآنی در آن دیده می‌شود.

نماینده عربستان تصریح کرد: سازمان ملل متحد در سال 2014 میلادی در پی تعمیرات ساختمان دبیرخانه، پرده باب الکعبه را به کارگاه بافت پرده کعبه در مکه مکرمه برای نوسازی فرستاد و ما آن را به تصویر اصلی آن بازگرداندیم.

دبیرکل سازمان ملل متحد هم در سخنانی از وجود پرده باب الکعبه در یکی از سالن‌های سازمان ملل متحد ابراز خرسندی کرد و آن را هدیه ارزشمندی خواند و ابراز امیدواری کرد که این سالن، محل دیدار هیات‌ها و الهام بخش صلح و آشتی در جهان به سبب ارزش دینی و فرهنگی این پرده باشد.

در ادامه مراسم المعلمی سفیر عربستان اقدام به پرده‌برداری و رونمایی از پرده باب الکعبه کرد که بر روی دیوار سالن اندونزی مقر سازمان ملل متحد نصب شد.

سفیر عربستان در پایان هدیه‌ای به بان کی مون دبیرکل سازمان ملل متحد داد که حاوی ماکت پرده کعبه مشرفه بود.

در این مراسم، شماری از مسئولان سازمان ملل متحد و سفیران کشورهای عضو و برخی نمایندگان سازمان‌های بین المللی حضور داشتند.

سفیر عربستان از این که فرصتی برای قرار دادن مجدد پرده باب الکعبه در یکی از مهمترین سالن‌های سازمان ملل متحد فراهم شده است، ابراز خرسندی کرد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها