بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۵۵۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۱
 تدبیر24:  به گزارش نفت ما، توان حضور در بازار بین المللی برای هر شرکتی یک مزیت محسوب می شود، حال اگر محصولی به طورمشترک با دیگر شرکت های هم وطن در بازار خارجی ارائه شود، حفظ منافع مشترک، آدابی دارد که با رعایت آن، هم صادرکنندگان به سود مورد نظر می رسند و هم بازار خود را در کشور وارد کننده حفظ می کنند. اما گاه برخی شرکت ها به پشتوانه دسترسی به منابع اولیه، با دامپینگ مخرب در عرصه بین الملل، وارد رقابت ناسالمی می شوند که نتیجه آن جز کاهش قیمت و ضربه خوردن منافع ملی نیست. اقدامی که یک شرکت تولید کننده قیر وابسته به وزارت نفت، در سال های اخیر در بازارهای بین الملل انجام داده است. این شرکت یکی از شرکت های مهم در تولید قیر کشور است و به واسطه در اختیار داشتن خوراک اولیه قیر، محصول ارزانتری را تولید می کند. در حالی که دیگر شرکت ها ناچار به خرید مواد اولیه از بورس هستند، این شرکت، در صادرات به دیگر کشورها از این مزیت خود استفاده کرده و تخفیف های خارج از عرف را به خریداران خارجی می دهد. این اقدام باعث شده تا دیگر شرکت های ایرانی برای این که توان رقابت داشته باشند، لاجرم قیمت های خود را پایین آورده و رقابتی که نتیجه آن کاهش ارز ملی است، بین شرکت های ایرانی شکل می گیرد.
دود دامپینگ هایی از این دست، تنها به چشم شرکت های داخلی می رود و خریدار خارجی نظاره گر این رقابت است تا محصول را با حداقل قیمت ممکن بخرد.
این اقدام این شرکت، در حالی است که چندین بار جلسات مکرر بین شرکت های داخلی برگزار شده و نتیجه آن انعقاد تفاهم نامه در زمینه صادرات و اعلام نرخ مشترک در بازار بین الملل است. اما شرکت ... با نقض این تفاهم نامه و عرضه محصول ارزان تر، به این روش خود برای گرفتن سهم بازاز شرکت های ایرانی همچنان ادامه می دهد.
پایگاه خبری  نفت ما برمبنای اخلاق حرفه ای، پیش از انتشار این گزارش نظر مقام های مسئول این شرکت را جویا شد که متاسفانه کسی حاضر به پاسخگویی نشد. این پایگاه خبری، موضوع را از طریق نماینده مجلس پیگیری خواهد کرد.
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها